متن خبر

متا کارمندان چندین تیم را اخراج می کند

متا کارمندان چندین تیم را اخراج می کند

شناسهٔ خبر: 788033 -




این شرکت در بیانیه ای برای TechCrunch تایید کرد که این تغییرات برای تخصیص مجدد منابع در شرکت انجام شده است. بر اساس پست‌های رسانه‌های اجتماعی که اخراج‌ها توسط TechCrunch مشاهده شده است، به نظر می‌رسد این اخراج‌ها به کارکنانی که در Threads، استخدام، عملیات قانونی و طراحی، و سایر تیم‌ها کار می‌کنند، ضربه زده است.

یکی از سخنگویان متا در بیانیه ای ایمیلی گفت: «امروز، چند تیم در متا در حال ایجاد تغییراتی هستند تا اطمینان حاصل کنند که منابع با اهداف استراتژیک بلندمدت و استراتژی مکان یابی آنها هماهنگ است. "این شامل انتقال برخی از تیم ها به مکان های مختلف، و انتقال برخی از کارمندان به نقش های مختلف است. در شرایطی مانند این، زمانی که یک نقش حذف می‌شود، ما سخت کار می‌کنیم تا فرصت‌های دیگری را برای کارمندان تحت تأثیر پیدا کنیم.»

متا به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر در مورد تعداد کارمندانی که تحت تأثیر قرار گرفته اند پاسخ نداد. یکی از کارمندان سابق که تحت تأثیر اخراج روز چهارشنبه قرار گرفته بود به TechCrunch می گوید که بیش از دوازده نفر در تیم آنها روز چهارشنبه از طریق تماس های ویدیویی اخراج شدند. به گفته کارمند سابق متا، برخی از کارمندان اخراج شده در روز چهارشنبه شش هفته حقوق پایان کار دریافت کردند. (کارمند به دلیل موضوع حساس به شرط ناشناس ماندن با TechCrunch صحبت کرد. )

بر اساس گزارش The Verge، کارکنانی که در Reality Labs، Instagram و WhatsApp کار می کنند نیز تحت تأثیر این اخراج قرار گرفتند.

در سال‌های اخیر، متا تعداد زیادی از نیروی کار خود را اخراج کرده است تا به دنبال استخدام‌های همه‌گیر تهاجمی، شرکت را به حقوق خود اختصاص دهد. در سال 2022، متا تقریباً 13 درصد از نیروی کار خود یا 11000 کارمند خود را اخراج کرد که مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ شخصاً مسئولیت آن را بر عهده گرفت. در سال 2023، متا 10000 کارمند دیگر را اخراج کرد و 5000 نقش باز را که هنوز تکمیل نشده بود، کنار کشید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است