متن خبر

با وجود ممنوعیت دولت ایالات متحده، برخی از آمریکایی ها همچنان از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کنند

با وجود ممنوعیت دولت ایالات متحده، برخی از آمریکایی ها همچنان از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کنند

شناسهٔ خبر: 786700 -




در پایان ماه سپتامبر، Kaspersky به زور یک آنتی ویروس جدید به نام UltraAV را بر روی رایانه های حدود یک میلیون آمریکایی حذف و جایگزین کرد، بسیاری از آنها از اینکه از آنها خواسته نشده بود رضایت خود را برای تغییر اعلام کنند، شگفت زده و متعجب شده بودند. این اقدام نتیجه نهایی ممنوعیت دولت ایالات متحده بر فروش کلیه نرم افزارهای کسپرسکی در این کشور بود و - حداقل در تئوری - پایان کار کسپرسکی در آمریکا را نشان داد.

اما همه در ایالات متحده از آنتی ویروس ساخت روسیه دست برنداشته اند. TechCrunch آموخته است که برخی از آمریکایی ها راه هایی برای دور زدن این ممنوعیت پیدا کرده اند و همچنان از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کنند.

چندین نفر که در ایالات متحده زندگی می کنند در پست هایی در Reddit گفتند که به عنوان مشتریان Kaspersky خود را حفظ می کنند. وقتی TechCrunch از آنها درباره انگیزه‌هایشان پرسید، دلایل آن‌ها از شک و تردید نسبت به دلایل ممنوعیت یا پرداخت هزینه برای محصول تا ترجیح ساده محصول بر رقبای خود متغیر است.

«این بهترین [آنتی ویروس] در جهان شناخته شده است و سابقه طولانی دارد. یک کاربر آمریکایی Reddit که از Blippyz استفاده می کند در یک پیام مستقیم به TechCrunch گفت: 0 مدرک واقعی وجود دارد که آن را 'spyware' است و من نمی توانم کورکورانه چیزی را باور کنم که هیچ مدرکی برای پشتیبانی آن وجود ندارد.

یکی دیگر از کاربران Reddit، با نام مستعار YouKnowWho_13، که همچنان از آنتی ویروس کسپرسکی از نیویورک استفاده می کند، گفت: آنها نگران این اتهامات نیستند که کسپرسکی از دسترسی خود به رایانه های آمریکایی ها برای انتقال داده های حساس به دولت روسیه سوء استفاده کرده است.

آنها به TechCrunch گفتند: "هی، من فقط یک صندوقدار هستم..."، به این معنی که آنها هدف جالبی برای جاسوسان سایبری نیستند. وی گفت که ممنوعیت فروش کسپرسکی "کمی بیش از حد خشن" و غیر ضروری بود. 10 سال به آن عادت کردم. نیروی عادت هاها این یک محصول خوب است.

روشی که این کاربران در حال دور زدن ممنوعیت فروش هستند دوگانه است. اول، آنها مجوز یا کلید خود را قبل از ممنوعیت خریداری کردند، به این معنی که با ارسال پول به شرکت امنیت سایبری مستقر در مسکو، ممنوعیت فروش و تحریم ها را نقض نکرده اند. دوم، آنها از VPN استفاده می کنند یا به صورت دستی یک سرور غیر آمریکایی را به فهرست سرورهای به روز رسانی اضافه کرده اند، به این معنی که از نظر کسپرسکی، آنها عملاً کاربران ایالات متحده نیستند.

کسپرسکی به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Avi Fleischer، یک کاربر قدیمی کسپرسکی که در بروکلین، نیویورک زندگی می کند، به TechCrunch بيان کرد که او همچنان از این نرم افزار در رایانه خانگی خود استفاده می کند. فلیشر توضیح داد که به محض اجرای کامل این ممنوعیت، «شبکه امنیتی کسپرسکی» - سرویسی «طراحی شده برای دریافت و پردازش داده‌های پیچیده تهدیدات سایبری جهانی» - از دسترس خارج شد، اما او همچنان می‌توانست با اشاره به به‌روزرسانی، تعاریف ویروس را به‌روزرسانی دریافت کند. سرور به یکی در خارج از ایالات متحده.

فلیشر گفت: «و اکنون می‌تواند به‌طور خودکار تعاریف ویروس را به‌روزرسانی کند،» و گفت که از VPN استفاده نمی‌کند.

YouKnowWho_13 بيان کرد که آنها یک کلید مجوز بین المللی را از eBay خریداری کرده اند. مانند دیگران، آنها گفتند که برای ادامه دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، یک سرور به‌روزرسانی را که خارج از ایالات متحده است در برنامه Kaspersky اضافه کرده‌اند.

هنگامی که کلید مجوز آنها منقضی شود، YouKnowWho_13 بيان کرد که آنها به رقبای آنتی ویروس ESET یا Bitdefender تغییر خواهند کرد.

یکی دیگر از کاربران Reddit، Das1996، به TechCrunch بيان کرد که آنها از VPN برای دریافت به‌روزرسانی‌ها و داشتن یک کلید مجوز استفاده می‌کنند که در حدود سه یا چهار ماه دیگر منقضی می‌شود. آنها گفتند وقتی این اتفاق بیفتد، تصمیم خواهند گرفت که چه کار کنند. اما Das1996 گفت: «اگر گزینه VPN به خوبی کار کند، من به استفاده از آن ادامه خواهم داد.

Domingothegamer، یکی از کاربران Reddit که وقتی نتوانستند نرم‌افزار Kaspersky خود را به‌روزرسانی کنند، از وب‌سایت کمک می‌خواستند، بيان کرد که آنها هنوز دارای مجوز سه ساله، با دو سال باقی مانده، برای 10 دستگاه هستند. برای آنها، ترک Kaspersky "فقط به دلیل ممنوعیت یک ضایعات بزرگ به نظر می رسد."

آنها گفتند که حتی نیازی به استفاده از VPN ندارند، و به غیر از گفت ن سرورهای جدید برای دریافت به روز رسانی، "این فقط یک سرویس مانند همیشه است. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است