متن خبر

کاسیو تایید می کند که داده های مشتری در حمله باج افزار به خطر افتاده است

کاسیو تایید می کند که داده های مشتری در حمله باج افزار به خطر افتاده است

شناسهٔ خبر: 785974 -




غول الکترونیک ژاپنی کاسیو تایید کرده است که حمله باج افزاری در اوایل ماه جاری منجر به سرقت اطلاعات مشتریان شده است.

کاسیو اولین بار در 7 اکتبر تایید کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است، اما در آن زمان ماهیت این حادثه را که باعث "اختلال سیستم" نامشخصی در سراسر شرکت شده بود، فاش ن کرد. در بیانیه ای به روز شده در روز جمعه، غول الکترونیکی مستقر در توکیو تایید کرد که قربانی باج افزار شده است.

بیانیه کاسیو تایید می‌کند که مهاجمان به اطلاعات شخصی کارکنان، پیمانکاران، شرکای تجاری و افرادی که برای شرکت مصاحبه کرده‌اند، به همراه اطلاعات حساس شرکت از جمله فاکتورها، فایل‌های منابع انسانی و برخی اطلاعات فنی متعلق به شرکت، دسترسی داشته‌اند.

کاسیو بيان کرد هکرها همچنین به "اطلاعات برخی از مشتریان" دسترسی پیدا کردند، اما اشاره ای نکرد که به کدام نوع داده ها دسترسی پیدا کرده اند یا تا کنون چند نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

کاسیو احتمال به خطر افتادن اطلاعات کارت اعتباری را رد کرد و بيان کرد که خدمات Casio ID و ClassPad تحت تأثیر این نقض قرار نگرفته است.

کاسیو تایید نکرده است که چه کسی پشت این حمله است. یک باج افزار و راکت اخاذی به نام Underground مسئولیت نفوذ در سایت نشت تاریک وب خود را بر عهده گرفته است که TechCrunch آن را مشاهده کرده است.

Underground یک گروه باج افزار و اخاذی نسبتاً جدید است که برای اولین بار در ژوئن 2023 در حال انجام حملات سایبری مشاهده شد. مایکروسافت قبلاً عملیات باج افزار را به گروه مجرمان سایبری مرتبط با روسیه موسوم به Storm-0978 (همچنین به عنوان "RomCom" شناخته می شود برای استفاده از بدافزار همنام خود مرتبط کرده بود. ). محققان بلک بری قبلاً به TechCrunch گفته بودند که RomCom همچنین حملات سایبری و سایر نفوذهای دیجیتالی را برای دولت روسیه انجام می دهد.

Underground در پستی در وب سایت تاریک خود اعلام کرد که بیش از 200 گیگابایت داده از کاسیو از جمله اسناد حقوقی، اطلاعات حقوق و دستمزد و اطلاعات شخصی کارکنان کاسیو را به سرقت برده است. این گروه نمونه‌هایی از داده‌های دزدیده شده را که توسط TechCrunch دیده شده است، به منظور ادعای مشروعیت نقض و احتمالاً در تلاش برای اخاذی بیشتر از شرکت برای پرداخت باج منتشر کرد .

مشخص نیست که آیا کاسیو از Underground باج گرفته است یا خیر. این شرکت از پاسخ به سوالات TechCrunch خودداری کرد.

در بیانیه به روز شده خود، کاسیو اعلام کرد که "میزان کامل آسیب" ناشی از باج افزار هنوز در حال تحلیل است. به گفته این شرکت، برخی از سیستم های کاسیو "غیرقابل استفاده" باقی می مانند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است