متن خبر

سرانه مصرف آبزیان برای هر ایرانی چند کیلو است؟

سرانه مصرف آبزیان برای هر ایرانی چند کیلو است؟

شناسهٔ خبر: 785706 -




به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سید حسین حسینی، عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین بازارچه و مراکز آموزش طبخ آبزیان غرب کشور در خرم‌آباد، گفت: توسعۀ آبزی‌پروری در کشور جزو برنامه‌های در اولویت سازمان شیلات است.

او با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای مصرف آبزیان اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های تخصصی و حذف واسطه‌ها برای فروش آبزیان را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه متوسط مصرف آبزیان در لرستان هفت کیلوگرم است، ادامه داد: جشنواره‌هایی را برای ترغیب مردم این استان به مصرف آبزیان باید برگزار کنیم.

حسینی با تأکید به اینکه ما باید سهم آبزی‌پروری را در کنار پروتئین‌های قرمز و طیور در سفره مصرفی بالا ببریم، یادآور شد: امیدواریم که در برنامه هفتم توسعه سهم پروتئین مصرفی به 12گرم پروتئین روزانه ارتقا یابد.

رشد صادرات آبزیان در سال جاری/ ۶۰ درصد دنیا مقصد محصولات ایران
رشد صادرات آبزیان در سال جاری/ ۶۰ درصد دنیا مقصد محصولات ایران

اقتصادنیوز: دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ضمن اشاره به اینکه تولید میگو نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اظهار کرد: در پنج ماهه ۱۴۰۲ حدود ۵۴ هزار و ۴۰۰ تن صادرات محصولات آبزیان انجام شد که در همین بازه زمانی طی سال جاری صادرات به ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته که ۳۱ درصد رشد وزنی صادرات داشتیم.

او با اذعان به اینکه امنیت غذایی با شاخص‌هایی مانند در دسترس‌بودن، خوداتکایی و فراوانی محصولات غذایی حاصل می‌شود، تأکید کرد: ما باید سرانۀ مصرف آبزیان را از 14 کیلوگرم به 17 کیلوگرم ارتقا دهیم.

 

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است