متن خبر

در آخرین اقدام علیه WP Engine، وردپرس کنترل پلاگین ACF را در اختیار می گیرد

در آخرین اقدام علیه WP Engine، وردپرس کنترل پلاگین ACF را در اختیار می گیرد

شناسهٔ خبر: 785075 -




اختلاف بین بنیانگذار وردپرس مت مولنوگ و ارائه دهنده هاست WP Engine همچنان ادامه دارد و Mullenweg اعلام کرد که وردپرس پلاگینی را که توسط WP Engine توسعه داده شده است "فشار" می کند.

به طور خاص، Advanced Custom Fields - افزونه‌ای که کاربران وردپرس را آسان‌تر می‌کند تا صفحات ویرایش خود را سفارشی کنند - از دست WP Engine خارج شده و به عنوان یک افزونه جدید به نام Secure Custom Fields به‌روزرسانی می‌شود.

مولنوگ نوشت که این مرحله «برای حذف فروش های تجاری و رفع مشکل امنیتی» ضروری است.

تیم Advanced Custom Fields در X پاسخ داد و این را به‌عنوان وضعیتی توصیف کرد که در آن یک افزونه «در حال توسعه فعال» «به‌طور یک‌طرفه و به زور و بدون رضایت از سازنده‌اش گرفته شده است»، که به گفته آن‌ها «در تاریخ ۲۱ ساله» هرگز اتفاق نیفتاده است. وردپرس.”

تیم ACF نوشت: "این وعده اساسی جامعه نقض شده است، و ما از همه قصد داریم که اخلاقیات چنین اقدامی و سابقه جدیدی که ایجاد شده است را در نظر بگیرند."

هم پست وبلاگ Mullenweg و هم پاسخی از وردپرس ادعا می‌کنند که موقعیت‌های مشابه در واقع قبلاً اتفاق افتاده است، اگرچه Mullenweg اضافه کرد: «این یک وضعیت نادر و غیرعادی است که توسط حملات قانونی WP Engine ایجاد شده است، ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که این اتفاق برای سایر افزونه‌ها بیفتد. "

آنها همچنین به دستورالعمل‌های افزونه وردپرس اشاره کردند که به وردپرس این حق را می‌دهد که هر افزونه را غیرفعال یا حذف کند، دسترسی توسعه‌دهنده را حذف کند یا یک افزونه را «بدون رضایت توسعه‌دهنده، به نام امنیت عمومی» تغییر دهد.

پیشینه: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است که توسط بسیاری از وب سایت ها (از جمله TechCrunch) استفاده می شود، در حالی که شرکت هایی مانند WP Engine و Mullenweg's Automattic میزبانی و سایر خدمات تجاری را در راس آن ها ارائه می دهند.

ماه گذشته، Mullenweg یک پست وبلاگ منتشر کرد که در آن از WP Engine به عنوان یک سرطان برای وردپرس انتقاد کرد. انتقادات او همه چیز را از عدم پشتیبانی WP Engine از تاریخچه تجدید نظر گرفته تا سرمایه گذار آن Silver Lake را پوشش می داد، اما او همچنین پیشنهاد کرد که نام تجاری "WP" آن مشتریان را گیج می کند و به نظر می رسد که شرکت به طور رسمی به وردپرس متصل است.

نامه‌های توقف و توقف هر دو طرف را طی کرده‌اند، با WP Engine ادعا می‌کند که Mullenweg تهدید کرده است که «رویکرد هسته‌ای زمین سوخته» را اتخاذ خواهد کرد، مگر اینکه شرکت برای مجوز علامت تجاری وردپرس پولی پرداخت کند.

وردپرس دسترسی WP Engine را از دسترسی به WordPress.org ممنوع کرد، برای مدت کوتاهی این ممنوعیت را لغو کرد، سپس دوباره آن را اعمال کرد. این اساساً از به‌روزرسانی WP Engine از طریق WordPress.org جلوگیری می‌کند – پس نمی‌تواند به‌روزرسانی‌های خودکار را برای رفع مشکلات امنیتی ارائه دهد.

با این حال، WP Engine راه‌حلی را برای کاربرانی که می‌خواهند افزونه را به‌روزرسانی کنند و به استفاده از ACF ادامه دهند، منتشر کرد . (می گوید راه حل فقط برای کاربران رایگان ACF ضروری است، زیرا کاربران حرفه ای به دریافت به روز رسانی ها از طریق وب سایت ACF ادامه می دهند.)

در ادامه، Mullenweg نوشت که Secure Custom Fields به عنوان یک افزونه غیرتجاری در دسترس خواهد بود: «اگر توسعه‌دهندگانی می‌خواهند در حفظ و بهبود آن مشارکت کنند، لطفاً با ما تماس بگیرند.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است