متن خبر

در اینجا لیست کامل 39 استارت آپ هوش مصنوعی ایالات متحده است که در سال 2024 100 میلیون دلار یا بیشتر جمع آوری کرده اند.

در اینجا لیست کامل 39 استارت آپ هوش مصنوعی ایالات متحده است که در سال 2024 100 میلیون دلار یا بیشتر جمع آوری کرده اند.

شناسهٔ خبر: 782932 -




برای برخی، خستگی هوش مصنوعی واقعی است - اما به وضوح سرمایه گذاران ریسک پذیر از این دسته خسته نشده اند.

معاملات هوش مصنوعی در طول سه ماهه سوم همچنان بر تامین مالی خطرپذیر تسلط داشت. بر اساس داده‌های Crunchbase، شرکت‌های هوش مصنوعی در سه ماهه سوم 18.9 میلیارد دلار جذب کردند. این رقم 28 درصد از کل سرمایه گذاری های خطرپذیر را نشان می دهد.

سه ماهه سوم همچنین شاهد بسته شدن بزرگترین معامله سرمایه گذاری در تمام دوران بودیم: OpenAI دور غول پیکر 6.6 میلیارد دلاری را جمع آوری کرد. قرارداد OpenAI یکی از شش دور تأمین مالی هوش مصنوعی بیش از یک میلیارد دلار در سال 2024 بود.

در اینجا شرکت های هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده که تا کنون 100 میلیون دلار یا بیشتر در سال 2024 جمع آوری کرده اند آورده شده است:

اکتبر

EvenUp ، یک شرکت حقوقی مبتنی بر هوش مصنوعی، با مشارکت SignalFire و Lightspeed و غیره، یک دور سری D به مبلغ 135 میلیون دلار به رهبری Bain Capital Ventures جمع آوری کرد. دور 8 اکتبر ارزش این استارتاپ را 1 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

کوبولد متالز مستقر در برکلی در یک دور سرمایه گذاری اخیر 491.5 میلیون دلار جمع آوری کرد. سرمایه‌گذاران فاش نشده‌اند، اما در گذشته، این شرکت از VCهایی از جمله Bond و Andreessen Horowitz سرمایه‌گذاری می‌ کرد.

پلتفرم توسعه نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی Poolside یک دور سری B 500 میلیون دلاری را در 2 اکتبر بست. این دور توسط Bain Capital Ventures با مشارکت Redpoint، StepStone، و Nvidia و دیگران هدایت شد. ارزش این دور شرکت 3 میلیارد دلار است.

OpenAI دور سرمایه گذاری مورد انتظار خود را در 2 اکتبر اعلام کرد. دور 6.6 میلیارد دلاری بزرگترین دور سرمایه گذاری تمام دوران بود و ارزش شرکت 157 میلیارد دلار بود. Thrive Capital دور را رهبری کرد و سرمایه گذاران دیگری از جمله Tiger Global و SoftBank به او پیوستند.

سپتامبر

استارت‌آپ جستجوی سازمانی Glean دومین دور سرمایه‌گذاری خود در سال 2024 را در 10 سپتامبر اعلام کرد. این شرکت یک دور سری E به ارزش 260 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که ارزش آن را به 4.5 میلیارد دلار رساند که نشان‌دهنده افزایش 87.5 درصدی ارزش‌گذاری از دور فوریه آن بود.

Safe Superintelligence ، یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی که توسط یکی از بنیانگذاران سابق OpenAI Ilya Sutskever و سرمایه گذار هوش مصنوعی دانیل گراس تأسیس شده است. در 4 سپتامبر یک میلیارد دلار افزایش به ارزش 4 میلیارد دلار اعلام کرد. Andreessen Horowitz، Sequoia و DST Global از جمله در این دور شرکت کردند.

اوت

استارت‌آپ کدنویسی هوش مصنوعی Magic دومین مگا دور سال خود را در 29 آگوست افزایش داد. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو 320 میلیون دلار در دور سری C جمع‌آوری کرد. CapitalG، Sequoia و Jane Street Capital از جمله در این دور شرکت کردند. این شرکت آخرین بار در ماه فوریه 117 میلیون دلار سری B جمع آوری کرد.

جنرال کاتالیست دور 150 میلیون دلاری سری C را به Codeium ، یک پلتفرم کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، هدایت کرد که در 29 اوت بسته شد. این دور همچنین شامل Kleiner Perkins و Greenoaks بود و کدیوم را 1.2 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

DevRev که عوامل پشتیبانی هوش مصنوعی را تولید می کند، پس از افزایش قابل توجه در مراحل اولیه، ارزش 1.1 میلیارد دلاری به دست آورد. شرکت مستقر در سیلیکون ولی یک دور سری A 100 میلیون دلاری جمع آوری کرد که شامل سرمایه گذارانی مانند Khosla Ventures، Mayfield و Param Hansa Values ​​بود. این شرکت در سال 2020 تاسیس شد.

Abnormal Security مستقر در سانفرانسیسکو 250 میلیون دلار برای شرکت امنیت ایمیل مبتنی بر هوش مصنوعی خود جمع آوری کرد. این دور مالی توسط مدیریت ولینگتون با مشارکت Menlo Ventures، Greylock و Insight Partners هدایت شد. ارزش این شرکت بیش از 5 میلیارد دلار است.

Groq که نباید با Grok اشتباه گرفته شود – در تاریخ 5 آگوست یک دور سری D با قیمت 640 میلیون دلار به رهبری بلک راک اعلام کرد. استارت‌آپ تراشه‌های هوش مصنوعی همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی را از Type One Ventures، Verdure Capital Management و Neuberger Berman دریافت کرد. ارزش این شرکت بیش از 3 میلیارد دلار است.

جولای

منابع به TechCrunch گفتند که استارت‌آپ World Labs ، محقق مشهور هوش مصنوعی فی-فی لی، در ماه جولای 100 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز، ارزش این استارتاپ در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار است. آزمایشگاه‌های جهانی به دنبال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی هستند که می‌توانند به طور دقیق فیزیکی سه‌بعدی اشیاء دنیای واقعی را تخمین بزنند.

شرکت فناوری حقوقی هاروی در 23 ژوئیه یک دور 100 میلیون دلاری سری C را اعلام کرد. این دور توسط Google Ventures با مشارکت OpenAI، Kleiner Perkins و Sequoia هدایت شد. این دور ارزش شرکت مستقر در سانفرانسیسکو را به 1.5 میلیارد دلار می رساند.

Hebbia، 130 میلیون دلار: Andreessen Horowitz دور هبیا را رهبری کرد که در 8 ژوئیه بسته شد. این استارتاپ که از هوش مصنوعی مولد برای جستجوی اسناد بزرگ استفاده می کند، همچنین از Peter Thiel، Index Ventures و Google Ventures پول جمع آوری کرد و ارزش 700 میلیون دلاری به دست آورد.

Skild AI، 300 میلیون دلار: Skild AI مستقر در پیتسبورگ در 9 ژوئیه یک دور سری A 300 میلیون دلاری را اعلام کرد که ارزش شرکت را 1.5 میلیارد دلار اعلام کرد. این دور توسط Lightspeed Venture Partners، Coatue و Bezos Expeditionهای جف بزوس با مشارکت Sequoia، Menlo Ventures و General Catalyst و سایرین رهبری شد. Skild AI فناوری می‌سازد تا ربات‌ها را تقویت کند.

ژوئن

Bright Machines، 106 میلیون دلار: BlackRock یک دور سری C با دلار 106 میلیون دلاری را در Bright Machines رهبری کرد که در 25 ژوئن بسته شد. Nvidia، Microsoft و Eclipse Ventures، در میان دیگران، نیز شرکت کردند. این استارت‌آپ هم رباتیک هوشمند و هم نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد و بیش از 437 میلیون دلار در کل سرمایه جذب کرده است.

Etched.ai، 120 میلیون دلار: Etched.ai مستقر در سانفرانسیسکو در 25 ژوئن یک دور سری A 120 میلیون دلاری جمع آوری کرد. این دور توسط Primary Venture Partners و Positive Sum با مشارکت Two Sigma Ventures، Peter Thiel و Kyle Vogt از جمله رهبری شد. دیگران Etched.ai در حال کار بر روی ساخت تراشه‌هایی است که می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی را سریع‌تر و ارزان‌تر از پردازنده‌های گرافیکی اجرا کنند.

EvolutionaryScale، 142 میلیون دلار: EvolutionaryScale مستقر در نیویورک در حال توسعه مدل‌های هوش مصنوعی بیولوژیکی برای طراحی درمانی است. این دور اولیه 142 میلیون دلاری را جمع آوری کرد که در 25 ژوئن بسته شد. این دور توسط Lux Capital، مدیر عامل سابق GitHub نات فریدمن و دانیل گروس، یک سرمایه گذار فرشته و رئیس سابق هوش مصنوعی در Y Combinator رهبری شد. این شرکت در سال 2023 تاسیس شد.

آکاسا، 120 میلیون دلار: پلت فرم اتوماسیون چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی آکاسا یک دور 120 میلیون دلاری را در 18 ژوئن اعلام کرد. این استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو 205 میلیون دلار در مجموع بودجه جمع آوری کرده و از سرمایه گذاران، از جمله Andreessen Horowitz، Costanoa Ventures و Bond در دورهای قبلی جمع آوری کرده است. .

AlphaSense، 650 میلیون دلار: AlphaSense مستقر در نیویورک یک دور سری F 650 میلیون دلاری را جمع آوری کرد که در 11 ژوئن اعلام شد. این دور توسط Viking Global Investors و BDT & MSD Partners با مشارکت CapitalG، SoftBank Vision Fund و Goldman Sachs از جمله رهبری شد. دیگران AlphaSense یک پلتفرم اطلاعاتی بازار است که در سال 2008 تأسیس شد. این شرکت بیش از 1.4 میلیارد دلار سرمایه سرمایه گذاری کرده است و اخیراً 4 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

می

xAI، 6 میلیارد دلار: xAI ایلان ماسک در 31 مه، دور سری B را از سرمایه‌گذارانی از جمله Sequoia، Valor Equity Partners و Fidelity و غیره به دست آورد. این استارت آپ در حال ساخت یک پلتفرم هوش مصنوعی است که "کشف علمی انسان را تسریع می بخشد" و ارزش آن به همان اندازه خیره کننده 24 میلیارد دلار است.

Scale AI، 1 میلیارد دلار: Scale AI، استارتاپی که خدمات برچسب‌گذاری داده‌ها را به شرکت‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کند، در ماه می یک میلیارد دلار جمع‌آوری کرد. دور سری F توسط Accel با مشارکت Tiger Global، Spark Capital و Amazon و سایرین رهبری شد. Scale AI مستقر در سانفرانسیسکو در مجموع بیش از 1.6 میلیارد دلار جذب کرده است و در حال حاضر ارزش آن نزدیک به 14 میلیارد دلار است.

Suno، 125 میلیون دلار: پلتفرم ایجاد موسیقی هوش مصنوعی Suno در دور سری B که در 21 مه بسته شد، 125 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. ارزش استارت‌آپ کمبریج، ماساچوست، 500 میلیون دلار است. بنیانگذار Collective، Lightspeed Venture Partners و Matrix علاوه بر مدیر عامل سابق GitHub، نات فریدمن و رئیس سابق هوش مصنوعی در Y Combinator، Daniel Gross، در این دور شرکت کردند.

Weka، 140 میلیون دلار: Weka مستقر در سیلیکون ولی یک پلتفرم داده بومی هوش مصنوعی ایجاد کرد و 140 میلیون دلار در دور سری E که در 13 می بسته شد، جمع آوری کرد. سرمایه توسط Valor Equity Partners با مشارکت Qualcomm Ventures، Nvidia و Hitachi Ventures هدایت شد. ، در میان دیگران ارزش این استارت آپ 1.6 میلیارد دلار بود.

CoreWeave، 1.1 میلیارد دلار: CoreWeave ارائه‌دهنده زیرساخت GPU مستقر در نیوجرسی، 1.1 میلیارد دلار در دور سری C که در 1 می بسته شد، جمع‌آوری کرد. CoreWeave در سال 2017 راه اندازی شد و ارزش آن 19 میلیارد دلار است.

آوریل

Blaize، 106 میلیون دلار: شرکت پلت فرم محاسباتی هوش مصنوعی Blaize در دور سری D که در 29 آوریل اعلام شد، 106 میلیون دلار جمع آوری کرد. سرمایه گذارانی از جمله Temasek، Franklin Templeton و Bess Ventures و دیگران در این دور مشارکت داشتند. این شرکت در سال 2010 تاسیس شد و 242 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Augment، 227 میلیون دلار: Augment مستقر در پالو آلتو، 227 میلیون دلار برای راه اندازی کمک کدنویسی هوش مصنوعی خود جمع آوری کرد. دور سری B این استارتاپ در 24 آوریل اعلام شد. شرکای Lightspeed Ventures، Index Ventures و Sutter Hill Ventures در این دور شرکت کردند که ارزش این استارتاپ فقط 1 میلیارد دلار بود.

Cognition، 175 میلیون دلار: Founders Fund راه اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی Cognition با دلار 175 میلیون دلاری را رهبری کرد که در 24 آوریل بسته شد. این دور فقط یک ماه پس از آن صورت گرفت که شرکت در ماه مارس مبلغ 21 میلیون دلار سری A را از Founders Fund و سرمایه گذاران دیگر، از جمله جمع آوری کرد. اریک گلیمن از بنیانگذاران Ramp، پاتریک و جان کولیسون از بنیانگذاران Stripe و تونی زو از بنیانگذاران DoorDash. این شرکت در نوامبر 2023 تاسیس شد و در حال حاضر نزدیک به 2 میلیارد دلار ارزش دارد.

Xaira Therapeutics، یک میلیارد دلار: استارت‌آپ کشف داروی هوش مصنوعی مستقر در سانفرانسیسکو Xaira Therapeutics یک میلیارد دلار از سری A را جمع‌آوری کرد. Foresite Capital و ARCH Venture Partners دوری را رهبری کردند که در 23 آوریل اعلام شد. Sequoia، NEA و Lux Capital در میان بسیاری دیگر در این دور شرکت کردند.

Cyera، 300 میلیون دلار: Coatue دور اخیر 300 میلیون دلاری سری C را در پلتفرم امنیتی داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Cyera رهبری کرد که در 9 آوریل بسته شد. ارزش استارت‌آپ نیویورکی در این دور 1.4 میلیارد دلار بود. Sequoia، Redpoint و Accel نیز در این دور شرکت کردند.

مارس

هوش مصنوعی آسمانی، 175 میلیون دلار : هوش مصنوعی آسمانی، که در سال 2020 تأسیس شد، در حال ساخت یک پلت فرم فناوری اتصال نوری برای مراکز داده و راه‌حل‌های هوش مصنوعی است و در 27 مارس 175 میلیون دلار سری C جمع آوری کرد که مجموع بودجه آن را به 338 میلیون دلار رساند. این دور توسط صندوق فناوری نوآورانه ایالات متحده توماس تول با مشارکت M Ventures، Temasek و Tyche Partners و دیگران رهبری شد.

FundGuard، 100 میلیون دلار: FundGuard یک استارت آپ مستقر در نیویورک است که سیستم عامل حسابداری سرمایه گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد که با ارزش 400 میلیون دلاری 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است. دور سری C در 25 مارس بسته شد و توسط Key1 Capital با شرکت Hamilton Lane، Blumberg Capital و Team8، در میان دیگران رهبری شد.

هوش مصنوعی با هم، 106 میلیون دلار: Salesforce Ventures دور سری A 106 میلیون دلاری Together AI را رهبری کرد که ارزش شرکت را 1.2 میلیارد دلار برآورد کرد. هوش مصنوعی Together پلتفرمی است که برای کمک به ایجاد زیرساخت و هوش مصنوعی منبع باز برای توسعه مدل های هوش مصنوعی طراحی شده است. NEA، Kleiner Perkins و Lux Capital نیز در این دور شرکت کردند. این دور در 13 مارس اعلام شد.

Zephyr AI، 111 میلیون دلار: Zephyr AI مستقر در ویرجینیا، یک دور سری A 111 میلیون دلاری جمع آوری کرد که در 13 مارس بسته شد. انقلاب رشد، بنیاد الی لیلی و شرکت، گروه سرمایه EPIQ و سرمایه گذار جف اسکول، همگی در این دور شرکت کردند. این استارت آپ که در سال 2020 تأسیس شد، از هوش مصنوعی برای افزایش کشف دارو و پزشکی دقیق استفاده می کند. تاکنون 129.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

فوریه

Glean، 203 میلیون دلار : استارتاپ جستجوی سازمانی مبتنی بر هوش مصنوعی Glean در دور 27 فوریه 203 میلیون دلار جمع آوری کرد که ارزش این استارتاپ را 2.2 میلیارد دلار برآورد کرد. دور سری D توسط Lightspeed Venture Partners و Kleiner Perkins با مشارکت Sequoia و Databricks Ventures رهبری شد. استارت‌آپ مستقر در سیلیکون ولی بیش از 350 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز جمع‌آوری کرده است و بنیان‌گذار آن، آرویند جین، اخیراً در پادکست Found TechCrunch مصاحبه‌ای داشت.

شکل، 675 میلیون دلار: استارت‌آپ رباتیک هوش مصنوعی مبتنی بر سیلیکون ولی، Figure یک دور سری B به ارزش 675 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که در 24 فوریه بسته شد. ارزش این استارت‌آپ نزدیک به 2.7 میلیارد دلار بود. انویدیا، OpenAI و مایکروسافت از جمله در این دور شرکت کردند. این استارت آپ در سال 2022 تاسیس شد و بیش از 850 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Abridge، 150 میلیون دلار : Abridge مستقر در پیتزبورگ، که از هوش مصنوعی برای رونویسی مکالمات پزشکی استفاده می کند، یک دور سری C را به مبلغ 150 میلیون دلار جمع آوری کرد که در 23 فوریه بسته شد. این دور توسط Redpoint و Lightspeed Venture Partners با مشارکت USV، IVP و Spark Capital هدایت شد. ، در میان دیگران این دور ارزش شرکت شش ساله را به 850 میلیون دلار می رساند.

تشخیص، 102 میلیون دلار: این شرکت راه‌حل‌های رابط هوش مصنوعی با خروجی بالا اما کم مصرف طراحی می‌کند و در 20 فوریه یک دور سری C به ارزش 102 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این دور توسط GreatPoint Ventures و Celesta Capital رهبری شد. Pledge Ventures، Mayfield و DNS Capital نیز در این دور مشارکت داشتند.

لامبدا، 320 میلیون دلار: شرکت زیرساخت یادگیری عمیق مستقر در سانفرانسیسکو، لامبدا، 320 میلیون دلار در دور سری C که در 15 فوریه اعلام شد، جمع آوری کرد. این دور توسط صندوق فناوری نوآورانه ایالات متحده توماس تول با مشارکت Gradient Ventures، Mercato Partners و T رهبری شد. Rowe Price، در میان دیگران. لامبدا بیش از 900 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرده است و اخیراً 1.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

مجیک، 117 میلیون دلار: استارت‌آپ کدنویسی هوش مصنوعی Magic یک دور سری B به ارزش 117 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که در 12 فوریه بسته شد. این دور توسط NFDG Ventures با مشارکت CapitalG و سرمایه‌گذار فرشته Elad Gil رهبری شد. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو بیش از 145 میلیون دلار در کل سرمایه جذب کرده است.

ژانویه

Kore.ai، 150 میلیون دلار: یک استارت‌آپ ساخت هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای شرکت‌ها، Kore.ai یک دور سری D 150 میلیون دلاری جمع‌آوری کرد که در 30 ژانویه اعلام شد. FTV Capital این دور را به شرکت مستقر در اورلاندو، فلوریدا هدایت کرد. Nvidia، Vistara Growth، و NextEquity Partners نیز در میان دیگران شرکت کردند. Kore.ai در سال 2013 تاسیس شد و بیش از 223 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این قطعه در ابتدا در 13 ژوئیه 2024 منتشر شد و در 9 سپتامبر 2024 و 11 اکتبر 2024 به روز شد تا معاملات بیشتری را شامل شود.

این قطعه برای تصحیح ارزش گذاری فعلی گلین به روز شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است