متن خبر

نئوبانک بریتانیایی Monzo با فروش در بازار ثانویه به ارزش 5.9 میلیارد دلار رسید

نئوبانک بریتانیایی Monzo با فروش در بازار ثانویه به ارزش 5.9 میلیارد دلار رسید

شناسهٔ خبر: 781592 -




پس از اینکه بانک رقیب مستقر در بریتانیا فروش سهم بازار ثانویه را برای تامین نقدینگی برای کارکنان خود تأیید کرد، مونزو اکنون به 5.9 میلیارد دلار ارزش دارد.

این معامله که اولین بار دیروز شایعه شد، شاهد بود که سرمایه گذاران موجود مانند صندوق سرمایه گذاری مستقل سنگاپور (GIC) و گروه استپ استون سهام بیشتری در فین تک مستقر در لندن خریداری کردند.

فروش بازار ثانویه اساساً به کارمندان برای رساندن شرکت به جایی که هست، بدون نیاز به عمومی شدن – یا حداقل، خرید زمان بیشتر، پاداش می‌دهد.

سالی پر از اکشن برای مونزو بوده است. این شرکت در ماه می 190 میلیون دلار جمع‌آوری کرد، تنها دو ماه پس از شروع دور سری اول با دلار 425 میلیون دلاری که در آن CapitalG آلفابت و شرکت VC خواهر GV سرمایه‌گذاری مشترک نادری انجام دادند. این استارتاپ از زمان تاسیس خود در 9 سال پیش تاکنون حدود 1.5 میلیارد دلار جذب کرده است.

مونزو در زمان جمع‌آوری کمک مالی خود در ماه مارس بيان کرد که ارزش‌گذاری پیش از پول آن 3.6 میلیارد پوند (4.6 میلیارد دلار) بود که به معنای ارزش‌گذاری پس از پول 4 میلیارد پوند (5 میلیارد دلار) بود - این ارزش‌گذاری با دومین بخش پس از آن اندکی افزایش یافت. می ماه بعد، مونزو اولین سود تمام سال (قبل از مالیات) خود را گزارش کرد که درآمد آن نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده بود. این شرکت ادعا می کند 20٪ از بزرگسالان بریتانیا به عنوان مشتری و همچنین 6٪ از مشاغل در این کشور هستند.

این رشد، همراه با نقشه راهی که شامل گسترش گسترده‌تر اروپا و برنامه‌هایی برای تسریع در عرضه آن در بازار ایالات متحده است، جایی که در اکتبر گذشته مدیر عامل جدیدی را منصوب کرد، به وضوح برای افزایش ارزش‌گذاری در پنج ماه گذشته کافی تلقی شده است.

نئوبانک رقیب UK Revolut اخیراً ارزش گذاری جدید 45 میلیارد دلاری را از طریق فروش مشابه در بازار ثانویه، مدت کوتاهی پس از تضمین مجوز بانکی خود در بریتانیا و مکزیک تأیید کرد.

TS Anil، مدیرعامل مونزو در بیانیه‌ای گفت: «این عالی است که بتوانیم نقدینگی را برای کارکنان فراهم کنیم، در حالی که تقاضای بیشتر سرمایه‌گذاران برای سهام Monzo را برآورده می‌کنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است