متن خبر

لینکدین می گوید 10 میلیون نفر به عنوان فریلنسر در بازار خدمات آن ثبت نام کرده اند

لینکدین می گوید 10 میلیون نفر به عنوان فریلنسر در بازار خدمات آن ثبت نام کرده اند

شناسهٔ خبر: 780162 -




بیش از 100000 نفر تنها در صنعت فناوری در سال جاری اخراج شده‌اند، و - بنا به شرایط یا انتخاب - حداقل برخی از آنها به کار تمام‌وقت انحصاری باز نمی‌گردند. لینکدین در سال 2021 یک بازار فریلنسر راه اندازی کرد تا بخشی از این فعالیت ها را به دست آورد. اکنون، در زمانی که دیگر بازارهای فریلنسر با مشکل مواجه هستند، شرکت متعلق به مایکروسافت اولین به‌روزرسانی بزرگ خود را در مورد نحوه انجام این کار ارائه می‌کند.

حدود 10 میلیون نفر تا به امروز صفحاتی را در بازار خدمات آن ایجاد کرده اند که 48 درصد در سال گذشته افزایش داشته است. درخواست‌های خدمات - نه تعهدات تجاری واقعی (این عددی نیست که به اشتراک گذاشته می‌شود) - نیز در حال افزایش است، به طور متوسط ​​هشت در دقیقه و 65 درصد در کل سال به سال افزایش یافته است.

برای قرار دادن این اعداد در زمینه، لینکدین در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر ثبت نام کرده است، به این معنی که بازار فریلنسر تنها 1٪ از پایگاه کاربران خود را به خود جذب کرده است. و سطح علاقه از طرف خریدار چندان واضح نیست: لینکدین نه تنها تعداد سرویس‌های فروخته شده را به اشتراک نمی‌گذارد، بلکه جزئیاتی در مورد میزان هزینه‌های فروشندگان یا هیچ روند دیگری ارائه نمی‌دهد.

مقایسه عملکرد لینکدین در مقایسه با رقبای خود دشوار است. دو همتای بزرگ و سهامی عام، Fiverr و Upwork، رسماً تعداد فروشنده‌های خود را در پلتفرم‌های خود فاش نمی‌کنند و در عوض بر روی تعداد خریداران تمرکز می‌کنند که به ترتیب حدود 4 میلیون و 868000 نفر هستند. (تخمین برای فریلنسرها در این پلتفرم ها به طور گسترده ای از صدها هزار تا میلیون ها متفاوت است. )

پیش فرض LinkedIn برای بازار خدمات خود در ابتدا ایجاد یک تجارت و خدمات جدید برای کاربران خود با استفاده از دنیای جدیدی از کار بود که در پی همه‌گیری COVID-19 در حال ظهور بود.

به دنبال یک جزر و مد بالا بود که قایق های دیگر را بالا می برد. قیمت سهام Fiverr و Upwork در حال افزایش بود زیرا طبقه جدیدی از کارگران دانشی که ترجیح می دادند انعطاف پذیرتر کار کنند. این پلتفرم‌ها نیز مورد توجه خریداران قرار گرفتند: کسب‌وکارها نیز برای رفع نیازهای خود به مدل‌های «بر اساس تقاضا» متمایل شدند.

با این حال، به سرعت به سال 2024 می رسیم و بازارهای فریلنسر پس از مشاهده کاهش تقاضا، مدل های کسب و کار خود را مجدداً تنظیم می کنند، با افزایش نرخ بهره خود برای حفظ درآمد، زیرا افراد بیشتری شغل ثابت را انتخاب می کنند یا به سادگی از این پلت فرم ها دور شده اند - روندی که اگر خدمات هوش مصنوعی بیشتری در سال‌های آینده اجرا شود، ممکن است تغییر کند.

با این حال، رقم 10 میلیون لینکدین و این واقعیت که اخبار را عمومی می کند، قابل توجه است. این نشان می دهد که علیرغم دستاوردهای اندکی که تاکنون به دست آورده است، این شرکت همچنان فرصتی برای گرایش به مشاغل آزاد می بیند.

اگرچه این شرکت قصد دارد در نهایت به راه‌هایی برای ایجاد قیمت‌های رسمی‌تر نگاه کند، در حال حاضر از پلتفرم فریلنسر برای ایجاد تعامل و کمک به افزایش اشتراک‌های ممتاز استفاده می‌کند.

افرادی که برای سطح کسب و کار ممتاز پول پرداخت می کنند، می توانند نمایه فریلنسر خود را (که به عنوان صفحه خدمات در لینکدین شناخته می شود) افزایش دهند. لینکدین به من می گوید که اشتراک های پریمیوم در این سال مالی 51 درصد افزایش یافته و به 1.7 میلیارد دلار درآمد رسیده است. با این حال، این بخش کوچکی از تصویر بزرگتر این شرکت است، که در سال مالی گذشته بیش از 16 میلیارد دلار درآمد داشته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است