روباتاکسی تسلا فاش میکند: انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟
تسلا در حال آماده شدن است تا Robotaxi خود را در این پنجشنبه معرفی کند و همه میخواهند بدانند که چگونه خواهد بود، آیا تسلا از استراتژی تجاریسازی رونمایی میکند یا خیر، و ایلان ماسک ممکن است چه زمانبندی ظالمانهای را برای افزایش سهام تسلا اعلام کند.
رویداد "ما، ربات" در ساعت 7 بعد از ظهر PT در استودیوی فیلم برادران وارنر دیسکاوری در بربنک، کالیفرنیا برگزار خواهد شد و ما جزئیاتی در مورد نحوه تماشای آن در اینجا داریم.
ماسک در ابتدا قصد داشت Robotaxi - که او همچنین از آن به عنوان Cybercab یاد می کند - در 8 آگوست رونمایی کند. این ضرب الاجلی است که ماسک برای خود و تسلا چند ساعت پس از گزارش رویترز نشان داد که این خودروساز برنامه خود را برای ساخت یک کابین پایین تر متوقف کرده است. EV هزینه می کند و در عوض منابع خود را بر روی یک روباتاکسی متمرکز می کند.
در حالی که ماسک ابتدا رویترز را به دروغگویی متهم کرد، طی چند هفته آینده، تسلا در واقع 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد تا "مرحله بعدی رشد" را آغاز کند، و ماسک بيان کرد که تسلا برای خودمختاری به دیوار خواهد رفت.
تسلا به ندرت به جدول زمانی ماسک پایبند بوده است و همانطور که انتظار می رفت، این رویداد روباتاکسی پس از درخواست ماسک "تغییر مهم طراحی در قسمت جلو" به ماه اکتبر به عقب کشیده شد.
سرمایهگذارانی که از دیدگاه تسلا برای خودمختاری حمایت کردهاند، منتظر بودند تا تسلا بالاخره یک Robotaxi را معرفی کند. اما زمان ممکن است عالی نباشد. حواشی تسلا در طول یک سال گذشته به دلیل افزایش تولید Cybertruck و عوامل دیگر ضربه خورده است. تحویل سه ماهه سوم آن تا حدودی ناامیدکننده بود و تسلا پنجمین فراخوان Cybertruck خود را ظرف یک سال پس از عرضه این خودرو صادر کرد.
یک وسیله نقلیه جدید به معنای سرمایه گذاری بیشتر در خطوط تولید، از کار افتادن کارخانه و سایر مسائل بالقوه پرهزینه است - چیزهایی که سرمایه گذاران دوست ندارند درباره آنها بشنوند.
این که آیا این همه تبلیغات یا حداقل یک ماده است، به زودی متوجه خواهیم شد. اما این چیزی است که ما انتظار داریم ببینیم.
نمونه اولیه Cybercab
اصلیترین چیزی که انتظار داریم ببینیم یک نمونه اولیه برای یک خودروی مفهومی جدید است که اولین نمونه تسلا از زمان معرفی Cybertruck در نوامبر 2019 خواهد بود.
ماسک از رباتاکسی به عنوان یک کابین سایبری یاد کرده است، که به نظر می رسد مفهوم طراحی که سال گذشته در بیوگرافی والتر آیزاکسون از مدیر اجرایی فاش شد را تأیید می کند - یک وسیله نقلیه جمع و جور دو در، دو سرنشینه و سایبرتراک مانند، با لبه های زاویه دار و ضد زنگ. پرداخت فولادی
این خودرو همچنین احتمالاً بدون فرمان یا پدال ساخته خواهد شد. در حالی که مهندسان تسلا در هنگام عرضه از این امر دفاع کرده اند، ماسک بر اساس کتاب ایزاکسون در تمایل خود برای ارائه یک وسیله نقلیه هدفمند به بازار قاطعانه بوده است.
تسلا ممکن است با مسائل نظارتی برای آن انتخاب طراحی مواجه شود، که با استانداردهای ایمنی موتور فدرال مطابقت ندارد، و ما تا حدی انتظار داریم که ماسک از آن به عنوان دلیلی برای دشوار بودن عرضه Cybercab به بازار استفاده کند.
طراح اصلی تسلا، فرانتس فون هولژاوزن، به Kirsten Korosec از TechCrunch بيان کرد که مجموعه وسایل نقلیه موجود این شرکت پایه و اساس آنچه را که روباتاکسی در راه است، گذاشته است.
فون هولژاوزن گفت: «به شیوهای عجیب، ما به شیوهای بسیار عمومی کار کردهایم تا آینده خودمختار چگونه خواهد بود. " پس شما رابط بزرگی را که ما داریم، نحوه تنظیم و ارتقاء آن را مشاهده می کنید، و ما انواع سرگرمی و همچنین مقداری طنز را به آن اضافه می کنیم. و من فکر می کنم که این روند به تکامل خود ادامه خواهد داد.»
دود و آینه
تسلا معمولاً رویدادهای بزرگ افشاگری خود را در یکی از تأسیسات خود میزبانی می کند، پس انتخاب استودیو هالیوود یک تغییر گامی است که نشان می دهد مهارت ماسک به نمایش گذاشته خواهد شد.
استودیو مورد بحث برای بازدید عموم باز است، پس بازدیدکنندگان (که عمدتاً سهامداران و طرفداران تسلا هستند) این شانس را خواهند داشت که با مجموعههای بتمن، دوستان، دختران گیلمور، نظریه انفجار بزرگ، هری پاتر و موارد دیگر خیره شوند. عناوین
همچنین این امکان را به تسلا میدهد تا از صحنهها و مجموعههای صوتی بزرگ، که برخی از آنها شبیه برشی از حومه شهر و حتی یک منطقه کوچک در مرکز شهر هستند، استفاده کند. این مکان میتواند مکان مناسبی برای تسلا باشد تا نمایشی از Cybercab خود را به صورت خودکار انجام دهد – این یک محیط کنترلشده و بسته بدون ترافیک دیگری است که در آن خودرو میتواند خودش را با سرعت کم براند.
ما فکر میکنیم این نسخه آزمایشی میتواند برنامه سواری را که تسلا در جریان تماس سه ماهه اول خود در ماه آوریل منتشر کرد، ارائه دهد.
سایر اطلاعیه های خودرو و محصولات
عنوان رویداد، "ما، ربات"، اشاره ای به مجموعه داستان های کوتاه علمی تخیلی ایزاک آسیموف به نام "من، ربات" است که رابطه بین ربات ها و انسان ها را تحلیل می کند. به این ترتیب، بسیاری بر این باورند که این رویداد به روز رسانی های Optimus، ربات انسان نما تسلا را ارائه خواهد کرد. با این اوصاف، داستانهای آسیموف حول سه قانون رباتیک میچرخند که ایمنی انسان را در اولویت قرار میدهند - 1) یک ربات ممکن است به انسان آسیب نرساند یا اجازه دهد که انسان از طریق بیعملی آسیب ببیند. 2) یک روبات باید از دستورات انسان اطاعت کند مگر اینکه با قانون اول در تضاد باشد. 3) یک ربات باید از وجود خود محافظت کند مگر اینکه با قوانین اول و دوم مغایرت داشته باشد. آنهایی که به خوبی در رانندگی خودران مناسب هستند.
شرکت Deepwater Asset Management پیشبینی میکند که علاوه بر نمونه اولیه Cybercab، تسلا پیشنمایش (اما نه یک نمونه اولیه) برای EV 25000 دلاری که طرفداران آن را مدل 2 مینامند، ارائه خواهد کرد. ظاهر و احساسی مشابه Cybercab، احتمالا بر اساس نظرات گذشته تسلا مبنی بر اینکه این دو پلت فرم خودرو مشترک دارند.
این شرکت همچنین فکر میکند که تسلا جزئیات بیشتری در مورد یک ون مسافربری کاملاً مستقل که میتواند حملونقل عمومی را در آینده تقویت کند، ارائه خواهد کرد. این پیشبینی بر اساس ارائه سرمایهگذار تسلا در مارس 2023 است که مجموعهای از وسایل نقلیه فعلی و آینده تسلا، از جمله تیزر یک خودرو در اندازه ون را نشان میداد.
برخی حروف بالقوه
ساخت رباتاکسی یک چیز است. تجاری سازی آن چیز دیگری است. تسلا ممکن است بتواند به منحصربهفرد بودن وسایل نقلیه خود و قدرت هواداران عمومی شرکت برای جذب مشتریان برای خدمات سواری-تگرگ تکیه کند، اما بسیاری نمیخواهند به سرویسی روی آورند که احتمالاً در زمان راهاندازی کمتر قابل اعتماد باشد.
یکی از پیشبینیهای عجیبی که داریم این است که تسلا میتواند با اوبر همکاری کند، که نشان داده است پلتفرم جهانی سواری-تگرگ جهانی آن برای شرکتهای خودروهای خودمختار جذاب است. در چند هفته گذشته، اوبر با شرکتهای AV در یک کلیپ سریع، از جمله Waymo، Cruise، Wayve و دیگران قرارداد امضا کرده است. در حالی که به نظر می رسد ماسک می خواهد به تنهایی این کار را انجام دهد، شراکت ممکن است بهترین راه برای تجاری سازی واقعی این وسایل نقلیه باشد.
بر اساس یک پست X از زنجیره ای فست فود در هفته گذشته که می گفت: "چت در آستانه انتشار 10.10 است. " ماسک با ایموجی خندهدار پاسخ داد، پس ممکن است انتظار داشته باشیم که در روز پنجشنبه شاهد نوعی دمو یا اعلامیه تحویل غذای مستقل با مکدونالد باشیم.
دیگر اخبار
اپیک گیمز، سازنده Fortnite، ۱۶ درصد از نیروی کار خود را اخراج میکند که بر ۸۷۰ نفر تأثیر میگذارد.
چیزی که انتظار نداریم ببینیم
در مورد چشم انداز ماسک از آینده مستقل، هیاهو و پچ پچ زیادی وجود خواهد داشت، که طی آن مدیران اجرایی احتمالا همان استدلالی را مطرح می کنند که اوبر یک دهه پیش در مورد امکانات سواری مشترک مطرح کرد – استقبال از یک AV بسیار آسان و ارزان خواهد بود. ، که مردم نیازی به داشتن وسایل نقلیه شخصی ندارند.
تصویری گلگون، اما ما انتظار نداریم روز پنجشنبه با یک مسیر روشن برای تجاری سازی پشتیبان شود.
در گذشته، ماسک گفته بود که خودروهای تسلا در جادههای امروزی تنها با یک بهروزرسانی نرمافزاری میتوانند به خودمختاری پیشرفت کنند و به مالکان این امکان را میدهد تا خودروهای خود را به برنامه اشتراکگذاری سواری تسلا اضافه کنند و آنها را اجاره کنند تا پول بیشتری کسب کنند. تسلا گفته است که چیزی حدود 25 تا 30 درصد از درآمد حاصل از این سواریها را میگیرد و در مکانهایی که افراد کافی برای اشتراک خودرو وجود ندارد، این خودروساز ناوگان اختصاصی رباتاکسی را ارائه میکند.
ماسک سالهاست که وعده تسلای کاملا خودمختار را میدهد، اما هنوز تسلا را معرفی نکرده است. علیرغم پیشرفتهای تسلا در سیستم کمک راننده پیشرفته خود، به نام Full Self-Driving (FSD)، این فناوری هنوز به طور کامل خودران نیست. این نیاز به یک راننده انسانی دارد که پشت فرمان مراقب باشد و در صورت نیاز مسئولیت را بر عهده بگیرد.
شاید به همین دلیل است که آدام جوناس از مورگان استنلی، که یک گاو غیرقابل انکار تسلا است، بيان کرد که انتظار دارد تسلا یک رویکرد «دوگانه» در رابطه با اشتراک سواری خودمختار ارائه دهد. او بيان کرد که یک سرویس اشتراک سواری خودکار/FSD تحت نظارت و یک Cybercab کاملاً مستقل مبتنی بر برنامه وجود خواهد داشت که پیش بینی می شود راه اندازی تجاری اولیه آن برای اواخر سال 2025 یا 2026 باشد.
وقتی صحبت از تولید خود سایبرکاب می شود، تحلیلگران Deepwater به فاصله بین رونمایی تسلا از محصولات و افزایش تولید اشاره می کنند. حداقل فاصله 10 ماهه با مدل Y بود، در حالی که Cybertruck 48 ماه طول کشید و Semi در 79 ماه و در حال افزایش است. تسلا تعداد انگشت شماری از Semis را در دسامبر 2022 تحویل داد، اما هنوز به حجم تولید خود نرسیده است.
دیپ واتر نوشت: «این نشان میدهد که شروع تولید هر یک از خودروهای اعلامشده در ماه آگوست در ژوئن سال 2025 آغاز خواهد شد.
و از آنجایی که رویداد روباتاکسی به عقب کشیده شد تا تسلا بتواند "تغییرات مهمی ایجاد کند"، پس احتمالاً این محصول هنوز تا آماده شدن برای تولید فاصله زیادی دارد.
این مقاله برای شامل نظرات طراح اصلی تسلا به روز شده است. در ابتدا در 8 اکتبر در 12:22 بعد از ظهر PT منتشر شد.
ارسال نظر