متن خبر

آیا آن موسس استارت آپ واقعاً در عروسی خود کار کرد؟

آیا آن موسس استارت آپ واقعاً در عروسی خود کار کرد؟

شناسهٔ خبر: 778475 -




کیسی مک‌کرل، یکی از بنیان‌گذاران Thoughtly، هفته خوبی را پشت سر گذاشت. اول ازدواج کرد. سپس، او ویروسی شد.

مک‌کرل در مراسم عروسی‌اش باید به سرعت به یکی از همکارانش اجازه دسترسی به کدهایی را بدهد که فقط می‌توان آن را از لپ‌تاپ او باز کرد. هم بنیانگذار او، توری لئونارد، لحظه را با گرفتن عکسی برای گرفتن عکسی از مککرل در حالی که در یک سالن رقص به کامپیوتر خود خیره شده بود، در حالی که دوستان و خانواده اش در پس زمینه می رقصیدند، استفاده کرد، چیدمان های گل و نورهای پری فراوان بود.

لئونارد عکس یکی از بنیانگذاران خود را در لینکدین با توضیحی محترمانه منتشر کرد. تصویر یک بنیانگذار که در مراسم عروسی خود برنامه نویسی می کند، در فضای مجازی منتشر شد و باعث ترس و خشم شد.

برخی از نظر دهندگان اعلام کردند که هرگز با Thoughtly کار نخواهند کرد، زیرا این تصویر ثابت می کند که بنیانگذاران نمی توانند تفویض اختیار کنند. دیگران گفتند که همسر مکرل باید تقاضای ابطال کند. اما داستان واقعی پشت این تصویر آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست.

«در همین لحظه که عکس گرفته شد، کیسی نیاز داشت که یک چیز را به یک سرور فشار دهد. لئونارد به TechCrunch گفت: روی لپ‌تاپ او کدی وجود داشت که همکارش باید به آن دسترسی داشته باشد. کیسی به مدت 30 ثانیه روی دکمه‌ای کلیک می‌کرد: او وارد شد، روی دکمه‌ای کلیک کرد، تمام شد. و در تصویر نیز می توانید ببینید که مردم در حال خندیدن هستند.»

لئونارد زمینه ای را ارائه نمی دهد که مککرل کمتر از یک دقیقه در رایانه خود بوده است. اما این چیزی است که پست او را بسیار جذاب کرده است: این ایده که یک بنیانگذار ساعت ها در مراسم عروسی خود برنامه نویسی کند، دیوانه کننده است. آنچه در واقع اتفاق افتاده است به همان اندازه فجیع نیست.

پست لئونارد بحث‌های زیادی را در جامعه استارت‌آپ‌ها برانگیخت زیرا گسترش گفتمان موجود در مورد «حالت موسس» است، مفهومی که توسط پل گراهام، شریک موسس Y Combinator ابداع شده است. و فراتر از دره سیلیکون، این پست طعمه‌ای برای خشم بزرگ ایجاد کرد.

"سال گذشته، ما وقت خود را در SF سپری می‌کردیم، و من با دوستانم در یک رستوران یا یک بار صحبت می‌کردم، و کیسی روی لپ‌تاپش بود - و همچنین افراد دیگر، چون SF است، درست است؟" بيان کرد لئونارد. "این طرز فکر بنیانگذار، برای بسیاری از افراد در فضای فناوری بسیار الهام بخش است. "

اما فراتر از حباب فناوری، آنچه بنیانگذاران آن را فداکاری می‌دانند را می‌توان فقدان تعادل بین کار و زندگی در نظر گرفت.

به گفته گراهام، شما می توانید یک شرکت را به یکی از دو روش اداره کنید: در حالت موسس یا در حالت مدیر. در حالت موسس، موسس باید با تمام کارهایی که شرکت انجام می دهد، عمل کند. بنیانگذاران وقتی شروع به تفویض اختیار می‌کنند به حالت مدیریت می‌روند، که گراهام استدلال می‌کند که می‌تواند یک استارت‌آپ را کمتر موفق کند.

هم مقاله گراهام و هم پست لینکدین لئونارد با بازخوردهای متفاوتی مواجه شدند. در حالی که برخی تجسم مککرل از "حالت بنیانگذار" را انگیزشی می دانستند، برخی دیگر از این عدم تعادل بین کار و زندگی وحشت زده شدند.

لئونارد گفت: «به طور عمومی، همه نظراتی که دریافت کرده‌ایم فوق‌العاده منفی هستند... ما در 4chan بودیم، در Reddit بودیم، و بدیهی است که افرادی که جامعه‌های خارج از فناوری را نمایندگی می‌کنند، صادقانه بگویم، آن را دوست نداشتند».

پست‌های لینکدین ویروسی، که از طنز تا هذیانی را شامل می‌شود، معمولاً در پلتفرم‌های دیگری به پایان می‌رسند و از بافت خود جدا می‌شوند. یکی از پست‌های موفقیت‌آمیز، که در آن یک بنیان‌گذار اعلام می‌کند که پیشنهاد دادن به نامزدش چه چیزی در مورد فروش b2b به او آموخته است، به عنوان یک شوخی پست شد، اگرچه این پست در نوع خود تبدیل به یک الگوی رفتاری جدید شده است.

ده ها نظر دهنده گفتند که همسر مکرل باید فورا ازدواج آنها را فسخ کند. افراد دیگر گفتند که از کار با Thoughtly اجتناب می کنند زیرا با آنچه که کار در عروسی نشان می دهد مخالف هستند.

در همین حال، من در این مرحله هزاران ایمیل، پیام‌های الکترونیکی لینکدین، پیام‌هایی از بنیان‌گذارانی که می‌شناسم، بنیان‌گذاران یونیکورن که نمی‌شناسم، مدیران اجرایی Fortune 500 و سرمایه‌گذاران برتر جهان در سراسر سیلیکون ولی دریافت کرده‌ام. لئونارد گفت: "بیا برویم، من در کنار تو هستم."

مک‌کرل اکنون با همسرش در ماه عسل است، پس نمی‌توان برای اظهار نظر با او تماس گرفت. به گفته لئونارد، اما همسرش از بیرون کشیدن لپ‌تاپ توسط شوهرش در مراسم عروسی‌شان ناراحت نشد. با این حال، شرکت احتمالاً باید دریابد که چگونه از چنین موقعیتی در آینده جلوگیری کند، جایی که تنها یک نفر در یک شرکت 15 کارمند می تواند مشکل خاصی را حل کند. اگرچه پل گراهام احتمالاً مخالف است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است