تویوتا در اواخر این ماه در نمایشگاه Mobility Bizweek ژاپن مجموعهای از پیشرفتهای پایدار را به نمایش میگذارد - از جمله چشمانداز آینده کارتریج هیدروژن قابل حمل، که ظاهراً میتواند قدرت «قابل تعویض» را برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) فراهم کند.
این تیم که در اصل یک پروژه زیرمجموعه فناوری تحرک تویوتا (Woven Planet) بود، یک نمونه اولیه کارتریج هیدروژنی را در سال 2022 تولید کرد، اما از آن زمان این ایده را بیشتر توسعه داده است ... و به نظر می رسد که با آن کار می کند.
جدیدترین کارتریجها سبکتر و حملونقل آسانتر هستند، تویوتا ادعا میکند که تکرار فعلی با تجربهای که این شرکت در کاهش اندازه و وزن مخازن هیدروژن مورد استفاده در خودروهای الکتریکی پیل سوختی خود بهدست آورده است، توسعه یافته است.
این مفهوم شامل کارتریج های هیدروژنی است که به اندازه کافی فشرده و سبک هستند تا با دست حمل شوند، با یک مدل که شبیه یک باتری AA بزرگ در یک کوله پشتی با طراحی خاص است.
به زبان ساده، کارتریجها به رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی سلول سوختی اجازه میدهند تا زمانی که سطح هیدروژن کم میشود، منبع انرژی خود را تعویض کنند، نه اینکه مجبور باشند در یک ایستگاه مانند شما با خودروهای سوخت فسیلی سوختگیری کنند.
اما تویوتا همچنین احساس میکند که این کارتریجهای قابل شارژ و تجدیدپذیر را میتوان در موقعیتهای متعددی استفاده کرد، مانند تولید برق در پیل سوختی برای تامین انرژی خانه یا حتی تامین هیدروژن برای سوختن برای پخت و پز.
در واقع، تویوتا و شرکت Rinnai اجاق گازی را در Japan Mobility Bizweek به نمایش می گذارند که دقیقاً این کار را انجام می دهد. به طور مشابه، در مواقع اضطراری، کارتریج هیدروژن را می توان از خودرو خارج کرد و برای برق رسانی به هر وسیله کاربردی در صورت خاموشی، به عنوان مثال، استفاده کرد.
اگرچه در حال حاضر تنها یک مفهوم است، اما تویوتا احساس میکند که این کارتریجهای سبک وزن و قابل حمل میتوانند روشی مقرونبهصرفهتر و راحتتر برای رساندن هیدروژن به محل زندگی و کار مردم، بدون نیاز به گذاشتن شبکه عظیمی از لولهها ایجاد کنند.
تجزیه و تحلیل: آیا هیدروژن کلید یک آینده کربن خنثی است؟
با پیشرفت در فناوری باتری، نسل بعدی خودروهای سواری سلول سوختی هیدروژنی، مانند مفهوم اخیر Emblème رنو ، میتواند بستههای باتری متراکم انرژی بیشتری داشته باشد، پس میتواند از قدرت مخازن هیدروژن بسیار کوچکتر برای کمک به وسایل نقلیه بدون آلایندگی استفاده کند تا بدون آلایندگی بیشتر حرکت کنند. توقف طولانی شارژ
چشم انداز تویوتا از کارتریج های هیدروژن قابل حمل این پتانسیل را دارد که انرژی بسیاری از وسایل نقلیه و اشیاء روزمره، از موتورسیکلت های با ظرفیت کمتر گرفته تا اتومبیل ها و حتی لوازم خانگی را تامین کند.
مفهوم این شرکت شامل تحویل کارتریج های هیدروژن تازه، همراه با غذا و سایر اقلام، با بازیابی و پر کردن کارتریج های مصرف شده است. در نتیجه، تویوتا او میگوید در حال حاضر به دنبال یافتن مطابق با فناوریها و ایدههای شرکتها و استارتآپها در زمینههای مختلف، از جمله ارائه خدمات و توسعه و فروش دستگاههایی با استفاده از کارتریجها است.
اگرچه بحث زیادی در فضای خودرو وجود دارد، هیدروژن یک منبع سوخت انعطاف پذیر است، با توانایی تولید الکتریسیته در سلول های سوختی یا به عنوان سوخت احتراق استفاده می شود.
در هنگام استفاده از آن چیزی در راه CO2 منتشر نمی کند (آب تنها محصول جانبی است)، و اگر با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید تولید شود، می تواند به اهداف خالص صفر کمک کند.
با کاهش تقاضا در سطح جهانی برای خودروهای برقی، احساس میشود که هیدروژن دوباره در دستور کار قرار گرفته است و شرکتهایی مانند هیوندای، بیامو و هوندا همگی در حال تحلیل راههایی هستند تا این فناوری را از نظر تجاری قابل دوام کنند.
ارسال نظر