متن خبر

iPod Shuffle اکنون منسوخ شده است، اما همچنان یک گیره موی شگفت انگیز است

iPod Shuffle اکنون منسوخ شده است، اما همچنان یک گیره موی شگفت انگیز است

شناسهٔ خبر: 777421 -




نسل دوم اپل آیپاد شافل
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

یکی را بیرون بریزید یا بهتر است، یک پیچ و تاب فرانسوی برای آی پاد شافل نمادین ببافید. آی‌پاد شافل اپل که زمانی کوچک‌ترین پخش‌کننده موسیقی دیجیتالی در جهان بود، اکنون به انبوه قراضه‌های رو به رشد این غول فناوری تنزل یافته و رسماً به تجهیزات بی‌شماری دیگر «منسوخ» ملحق شده است که دیگر خدمات یا پشتیبانی از این شرکت دریافت نخواهند کرد.

این تمایز باید کمی تعجب آور باشد. آخرین iPod Shuffle در سال 2015 منتشر شد و اپل فروش آنها را در سال 2017 متوقف کرد. اپل پس از هفت سال پشتیبانی مداوم، اکثر محصولات را به انبوه دور ریخته شده منتقل می کند. پیوستن به iPod shuffle امسال، کل مجموعه آیفون 6 است. به زودی آیپاد تاچ نسل 4 و آی پاد تاچ 6 نسل به Shuffle ملحق خواهند شد که در حال حاضر در گروه بندی اپل Vintage قرار دارند. آنها دیگر توزیع نمی شوند، اما هنوز هم برخی خدمات و پشتیبانی از اپل دارند.

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

با این حال، چیز خاصی در مورد iPod Shuffle وجود داشت. هنگامی که در سال 2006 وارد شد، یک طراحی مجدد عمده از Shuffle اصلی بود، که خود پخش کننده ای به اندازه یک بسته آدامس بود که بیشتر شبیه یک بند بند بود تا یک دستگاه دیجیتال. شافل 2006 کوچک بود (هرگز بیش از دوجین گرم وزن نداشتند)، مستطیل شکل (بعداً یک مربع) بود و به راحتی می توانست در کف دست شما پنهان شود. این نه تنها جک 3.5 میلی متری هدفون را حفظ کرد، بلکه هوشمندانه آن را دو منظوره ساخت و با یک داک مخصوص حمل و نقل کرد که شارژ را از طریق همان پورت تحویل می داد. به جای صفحه نمایش، چهره همچنان دارای کنترل های سخت افزاری کلاسیک و دایره ای آی پاد بود. حتی یک کلید خاموش فیزیکی هم داشت!

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

با این حال، چیزی که واقعاً بازیکن را متمایز می کرد، کلیپ تمام بدن بود. با آن، می توانید iPod Shuffle را به پیراهن، ژاکت، کوله پشتی یا کیف خود بچسبانید. و از آنجایی که پخش کننده در رنگ های مختلف جذاب (آبی، صورتی، قرمز، طلایی...) ارسال می شود، می خواهید آن را به نمایش بگذارید.

@pariscampbellgrace ♬ صدای اصلی - پاریس کمپبل گریس

با وجود اینکه اپل آی‌پاد شافل را برای تقریبا 20 سال فروخت، اما مانند بقیه محصولات آی‌پاد، مدت‌ها پیش توسط آیفون چندمنظوره تحت الشعاع قرار گرفت، که ویژگی موسیقی آی‌پاد را تکرار کرد و البته تعداد بی‌شماری دیگر را اضافه کرد.

نسل دوم اپل آیپاد شافل

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

با این حال، در سال‌های اخیر، آی‌پاد شافل از دومین عملکرد عجیب و غریب به عنوان گیره مو لذت برده است. برخی ادعا می کنند، این یکی از لوازم جانبی مو مورد علاقه Gen Z است. مطمئناً در TikTok محبوب است. برخی حتی پخش کننده های دیجیتال قدیمی و پوشیدنی را شارژ می کنند و متوجه می شوند که هم به عنوان گیره مو و هم به عنوان پخش کننده موسیقی کار می کنند.

می توانم گزارش دهم که آی پاد شافل نسل دومی که از کشو بیرون آوردم همچنان به عنوان پخش کننده موسیقی عمل می کند (خوشحالم که هنوز هدفون 3.5 میلی متری دارم) و وقتی آن را با استفاده از داک مبتنی بر USB، Apple Music به Macbook Air M3 خود وصل کردم. آن را به عنوان آی پاد قدیمی همسرم تشخیص داد و تمام موسیقی هایی را که روی آن ذخیره کرده بود به من نشان داد. نمی‌دانم آیا می‌توانم موسیقی بیشتری اضافه کنم و سپس همسرم را متقاعد کنم که آن را به عنوان یک گیره موی جدید بپوشد.

احتمالا نه.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Mark، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است