متن خبر

منابع می گویند جنرال کاتالیست در حال کار بر روی یک صندوق «ادامه» به ارزش یک میلیارد دلار است

منابع می گویند جنرال کاتالیست در حال کار بر روی یک صندوق «ادامه» به ارزش یک میلیارد دلار است

شناسهٔ خبر: 776864 -




جنرال کاتالیست، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه در دره سیلیکون، در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی چیزی است که به عنوان «صندوق ادامه‌دار» به ارزش بین ۸۰۰ تا ۱ میلیارد دلار شناخته می‌شود.

صندوق مستمری شامل بخشی از سهامی است که شرکت VC در شرکت های پرتفوی دارد. با حدود 25 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت تا سال 2023، ترکیب دقیق پرتفوی صندوق ادامه جنرال کاتالیست هنوز در حال تعیین است. به گفته این فرد، با این حال، احتمالاً شامل سهام Stripe، Gusto و Circle خواهد بود. این شرکت اخیراً Jefferies را به عنوان مشاور سرمایه گذاری ثانویه خود استخدام کرده است.

پس از تأسیس صندوق و یافتن سرمایه‌گذار برای آن، به شرکای با مسئولیت محدود اصلی جنرال کاتالیست یک انتخاب پیشنهاد می‌شود: سهام خود را بفروشند و نقدینگی کنند، راه را برای سرمایه‌گذاران جدید باز کنند، یا در صندوق ادامه سرمایه‌گذاری بمانند، فرآیندی که به آن «نقل» می‌گویند. '

در حالی که شرکت‌های سهام خصوصی برای مدت طولانی از وجوه مستمر استفاده کرده‌اند، این مکانیسم اخیراً محبوبیت خود را در بین سرمایه‌گذاران خطرپذیر افزایش داده است، عمدتاً به دلیل کمبود عرضه اولیه عمومی و کاهش سرعت فعالیت‌های M&A. این امر برخی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر را مجبور کرده است تا از بازار ثانویه استفاده کنند تا سرمایه را به شرکای محدود خود بازگردانند.

به عنوان مثال، در ماه جولای، بلومبرگ گزارش داد که NEA سهام 11 شرکت پرتفوی، از جمله Databricks و Plaid را به سرمایه گذاران ثانویه فروخت که مجموعاً 540 میلیون دلار برای دارایی ها پرداخت کردند. Lightspeed همچنین در حال حاضر در حال فروش گروهی از شرکت های موجود به ارزش 1 میلیارد دلار به خریداران دست دوم است.

مانند NEA و Lightspeed، صندوق تداوم بخش General Catalyst متشکل از استارت‌آپ‌های مرحله آخر است که ارزش آن‌ها از زمانی که شرکت برای اولین بار در دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده، افزایش یافته است.

جنرال کاتالیست به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

مزیت اصلی یک صندوق تداومی، بر خلاف فروش ساده سهام به خریدار دیگر در یک معامله بازار ثانویه، این است که به VCها اجازه می‌دهد تا به مدیریت سهام ادامه دهند و هر گونه سود در آینده را حفظ کنند. صندوق‌های مستمر نیز بیشتر از فروش ثانویه سهام استارت‌آپ‌های منفرد برای بنیان‌گذاران مناسب‌تر در نظر گرفته می‌شوند، زیرا مالکان جدیدی را به جدول سرپوش‌های استارت‌آپ‌ها معرفی نمی‌کنند. همان VC سرمایه گذاری می شود، البته از طریق صندوق دیگری.

VCها اخیراً تمایل بیشتری برای فروش در بازارهای ثانویه داشته اند زیرا برخی از LP ها به آنها می گویند که اگر حداقل مقداری بازده نقدی از سرمایه گذاری های قدیمی خود دریافت نکنند، سرمایه گذاری خود را در صندوق بعدی VC محدود خواهند کرد.

اگرچه صندوق‌های مستمر معمولاً برای صندوق‌های خطرپذیر «برد-برد» هستند، اما می‌توانند برای برخی از شرکای محدود معمایی باشند. از آنجایی که سهام ثانویه در هنگام فروش سهام با تخفیف قابل توجهی نسبت به ارزش‌گذاری‌های جاری – معمولاً 20 تا 30 درصد کاهش ارزش‌گذاری فعلی – به فروش می‌رسند، شرکای محدود ممکن است نه تنها ارزش‌گذاری‌های موجود را کوتاه کنند، بلکه از رشد بالقوه قیمت سهام نیز دور شوند.

با این حال، یکی از شرکای محدود جنرال کاتالیست به TechCrunch بيان کرد که با توجه به کمبود نقدینگی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، صندوق بازنشستگی او همیشه ترجیح می‌دهد به جای تبدیل به یک صندوق مستمر، نقدینگی کند.

در مورد اینکه چه زمانی به این LP این انتخاب پیشنهاد می شود، آن شخص نگفته است و امکان برآورد TC وجود ندارد. صندوق‌های مستمر معاملات پیچیده‌ای هستند که فروش آنها شش ماه تا یک سال طول می‌کشد. این تراکنش ها همچنین می توانند به طور کامل شکست بخورند. سال گذشته، تایگر گلوبال سعی کرد نوعی از صندوق های مستمر به نام پورتفولیو استریپ را بفروشد که تنها بخشی از سهام هر شرکت را می فروشد. اما PitchBook گزارش داد که خریدار حاضر به پرداخت قیمتی که شرکت فکر می کند منصفانه است، پیدا ن کرد.

به گزارش اکسیوس، هنگامی که در اوایل سال جاری، Shasta Ventures از شرکای محدود خود درخواست کرد تا صندوق تداومی را که 35 درصد از ارزش دفتری آن قیمت گذاری شده بود، تأیید کنند، سرمایه گذاران شرکت به این معامله رای منفی دادند.
در ماه آوریل، فایننشال تایمز گزارش داد که جنرال کاتالیست نزدیک به 6 میلیارد دلار تعهدات سرمایه برای یک صندوق اولیه جدید است. صندوق جدید هنوز اعلام نشده است. هنگامی که TechCrunch در هفته گذشته اطلاعات بیشتری در رابطه با فعالیت های جمع آوری کمک های مالی خود درخواست کرد، این شرکت از اظهار نظر خودداری کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است