متن خبر

SoCreate می خواهد نرم افزار فیلمنامه نویسی را با تصاویر هوش مصنوعی و ابزارهای اشتراک گذاری جامعه تغییر دهد

SoCreate می خواهد نرم افزار فیلمنامه نویسی را با تصاویر هوش مصنوعی و ابزارهای اشتراک گذاری جامعه تغییر دهد

شناسهٔ خبر: 775877 -




بسیاری از فیلم‌نامه‌نویسان از ابزارهای مدرن بر روی فایل‌های PDF سنتی استفاده کرده‌اند تا خلبان‌های فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی خود را بسازند. SoCreate، جدیدترین شرکت کننده در عرصه نرم افزار فیلمنامه نویسی، با رویکرد جدید خود در داستان نویسی، بازیکنان مطرحی مانند Final Draft و Celtx را به چالش می کشد. و به ویژه، تصاویر هوش مصنوعی مولد درگیر است.

SoCreate بسیاری از همان ویژگی هایی را ارائه می دهد که اکثر نرم افزارهای فیلمنامه نویسی ارائه می دهند، مانند قالب هایی برای ایجاد آسان فیلمنامه استاندارد صنعتی با قالب بندی صحیح. با این حال، بنیانگذار و مدیر عامل SoCreate، جاستین کوتو، معتقد است که پلتفرم های محبوب هنوز وجود ندارند، به خصوص وقتی صحبت از ابزارهای بصری و خلاقانه می شود.

زمانی که تصمیم گرفتم به دانشگاه بروم، متوجه شدم که به سمت فیلم گرایش پیدا کردم، به این معنی که باید در هنر فیلمنامه نویسی غوطه ور شوم. من بلافاصله متوجه شدم که این روند کسل کننده و بدون الهام است. مثل این بود که ما برای یک رسانه تصویری برای فیلم و تلویزیون می نویسیم، اما باید از این سند سیاه و سفید قدیمی با قالب بندی قدیمی بر اساس ماشین تحریر استفاده کنم؟ من می دانستم که باید راه بهتری وجود داشته باشد - یک راه بصری، سرگرم کننده و خلاقانه تر،" کوتو به TechCrunch گفت.

SoCreate فکر می‌کند یکی از اصلی ترین نقاط فروش آن ابزار آپلود تصویر برای فیلمنامه‌نویسان است تا مفاهیم بصری را در فیلمنامه‌های خود بگنجانند، از جمله شخصیت‌ها، تنظیمات و لحظات اکشن. کاربران این گزینه را دارند که تصاویر خود را آپلود کنند یا از گالری تصاویر SoCreate انتخاب کنند.

به زودی، کاربران می‌توانند از یک تولیدکننده تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده کنند که با ترکیبی از مدل‌ها، از جمله OpenAI، Stable Diffusion و موارد دیگر نیرو می‌گیرد. ذکر این نکته ضروری است که SoCreate هیچ برنامه ای برای ارائه ابزارهای نوشتاری تولید شده توسط هوش مصنوعی ندارد. مولد تصویر صرفاً برای الهام بخشیدن به کاربران در حین نوشتن و کاهش روند یکنواخت است.

اعتبار تصویر: SoCreate

یکی دیگر از ویژگی های برجسته «Storyteller» است که پلتفرم اوایل این هفته راه اندازی شد. Storyteller یک مرکز اختصاصی است که کاربران می توانند داستان های خود را در یک کتابخانه عمومی برای خواندن دیگران به اشتراک بگذارند. این ویژگی جدید یادآور Wattpad است و به جامعه خوانندگان این امکان را می دهد که به صورت رایگان به اسکریپت هایی که توسط نویسندگان مستقر و مشتاق نوشته شده است دسترسی داشته باشند.

این شرکت بر این باور است که Storyteller به فیلمنامه نویسان مشتاق کمک می کند تا آثار خود را به طور مؤثرتری بازاریابی کنند و یک مجموعه عمومی و "بصری خیره کننده" بدون نیاز به ارتباطات هالیوودی که به آسانی در دسترس نیستند ایجاد کنند.

با این حال، برخی از فیلمنامه نویسان ممکن است ترجیح دهند از ترس سرقت ادبی، فیلمنامه های خود را عمومی نکنند. کاربران این گزینه را دارند که کار خود را در SoCreate خصوصی نگه دارند و این پلتفرم از رمزگذاری استفاده می کند. علاوه بر این، یک سیاست سختگیرانه در برابر سرقت ادبی وجود دارد. همیشه توصیه می‌شود که آثار خود را در سازمان‌هایی مانند انجمن نویسندگان آمریکا یا اداره کپی رایت ایالات متحده ثبت کنید.

«نظریه شخصی من و این توصیه حقوقی نیست، این است که انتشار آثار شما به صورت آنلاین از بسیاری جهات از شما در برابر سرقت ادبی محافظت می کند. شما مهر زمانی دارید که نشان می دهد شما نویسنده اصلی اثر بوده اید و صدها یا هزاران چشم به اثری که اولین بار آن را در SoCreate دیده اند، داشته اید. Couto استدلال می کند که PDF واقعاً چنین چیزی را به شما نمی دهد.

کوتو پیش بینی می کند که Storyteller به چیزی بیش از یک تجربه خواندن تبدیل شود. در آینده، این قابلیت را اضافه خواهد کرد که شامل صداهای شخصیت های تولید شده توسط هوش مصنوعی، جلوه های صوتی و موسیقی پس زمینه می شود. آخرین به‌روزرسانی Final Draft شامل گزینه‌ای است که در آن کاربران می‌توانند صدای شخصیت‌ها را برای خواندن اسکریپت اختصاص دهند.

اعتبار تصویر: SoCreate

علاوه بر این، خوانندگان می‌توانند نظرات خود را در زیر اسکریپت‌ها بگذارند و به آنها این امکان را می‌دهد که بازخورد فوری در زمانی که فیلمنامه‌نویسان قبلاً به صادرات به PDF و ارسال ایمیل عادت داشتند، ارائه دهند. کاربران می توانند پیوندی به هر قسمت از داستان خود، از یک قطعه گفتگو گرفته تا کل مطلب، به اشتراک بگذارند و خوانندگان می توانند یادداشت ها یا پیشنهادات خود را بدون نیاز به حساب SoCreate بنویسند.

یکی دیگر از آپشن های برجسته، خواندن آمار است که به فیلمنامه‌نویسان اجازه می‌دهد ببینند آیا کسی واقعاً داستان آنها را خوانده است، کجا خواندن را متوقف کرده است، چه مدت را صرف خواندن کرده است و در کجا نظر گذاشته است.

این پلتفرم عمدتاً به افرادی که فیلم، برنامه های تلویزیونی و فیلم های کوتاه می نویسند، ارائه می شود. با این حال، این شرکت همچنین در حال کاوش در قالب‌هایی برای مقالات، رمان‌ها و داستان‌های کوتاه است و دسترسی خود را به خلاقیت‌های بیشتری افزایش می‌دهد.

هنگامی که داستان سرایی روایی را میخکوب کنیم، به سمت عمودی جدید حرکت خواهیم کرد، از جمله تجارت، آموزش، روزنامه نگاری، سبک زندگی و تحقیق. با افزایش خوانندگان، ما اشتراک هایی را برای دسترسی به کتابخانه SoCreate اضافه خواهیم کرد و سازندگان فرصت جدیدی برای کسب درآمد از کار خود از طریق اشتراک درآمد با SoCreate خواهند داشت.

SoCreate در ماه می گذشته راه اندازی شد و بیش از 1200 مشترک به دست آورده است. از میان کاربرانش، این پلتفرم می گوید که برخی نویسندگانی هستند که برای آمازون، دیزنی، مارول و نتفلیکس کار تولید کرده اند. همچنین برنامه‌های آزمایشی و سایر برنامه‌ها را با دبیرستان‌های منتخب در کالیفرنیا و ایلینوی اجرا می‌کند.

این پلتفرم برای همه کاربران رایگان است، اما اگر بخواهند به ابزار تصویر سفارشی و آمار بازبین دسترسی داشته باشند، باید 10 دلار در ماه برای اشتراک Professional هزینه کنند. همچنین یک ردیف شخصی با قیمت 5 دلار در ماه وجود دارد که شامل پروژه های نامحدود و دسترسی به گالری تصاویر SoCreate است.

این شرکت سال گذشته یک دور اولیه 3 میلیون دلاری را بست و در حال حاضر در حال جمع آوری یک دور تخمینی 5 میلیون دلاری است که برای توسعه و بازاریابی استفاده خواهد شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است