متن خبر

من به یک تلفن تاشو تغییر دادم – و آنقدر آن را دوست دارم که دیگر برنمی گردم

من به یک تلفن تاشو تغییر دادم – و آنقدر آن را دوست دارم که دیگر برنمی گردم

شناسهٔ خبر: 775865 -




OnePlus Open دوربین <a href= از نزدیک" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WSidamwDr6NwJaPKy7JzkT.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
OnePlus Open در Voyager Black (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

چندی پیش بود که در دفتر TechRadar نشسته بودم و با گوش یکی از همکارانم صحبت می کردم که چگونه کتاب های تاشو مانند Samsung Galaxy Z Fold 6 و Google Pixel 9 Pro Fold کاملاً منطقی نیستند. من

من نمی‌توانستم این ابزار را در یک صفحه‌نمایش مربعی و سایز متوسط ​​که دارای سیستم‌عامل تلفن هوشمند است ببینم – تقریباً یک دهه بود که کاربر آی‌پد بودم و تقریباً نیمی از عمرم را با استفاده از تبلت‌های بزرگ گذراندم و متقاعد شدم که هیچ چیز نمی‌تواند بهترین آنها باشد. برای مصرف رسانه، خواندن، و چندوظیفه ای سبک. اخبار هواوی میت ایکس تی (Huawei Mate XT) - اولین گوشی هوشمند سه تایی جهان که به یک تبلت 10 اینچی گسترش می یابد - این شک را بیشتر برانگیخت. اما حتی زمانی که دیدم از آینده آشکار شد، کنجکاوی من برای گوشی‌های تاشو معمولی فروکش کرد.

مسئله این است که من در واقع بیش از پانزده دقیقه در یک زمان از یک تاشو استفاده نکرده بودم، معمولاً هنگام عبور از فروشگاه شلوغ سامسونگ . من هرگز به دلیل قیمت اولیه 1899 دلار / 1799 پوند / 2749 دلار استرالیا با یک Z Fold از خانه بیرون بروم، اما همیشه تحت تأثیر ساخت، طراحی و امکانات بودم. شاید - فقط شاید - بدبینی من از کنجکاوی حل نشده بیرون آمده بود.

وقتی فرصت آزمایش طولانی مدت یک تلفن تاشو به من داده شد، احساس کردم این کنجکاوی دوباره شعله ور شد. اولین ساعت من با OnePlus Open در حالت خلسه ای با سوخت فناوری سپری شد که باز کردم، سپس آن را بستم، سپس دوباره آن را باز کردم، و کاملاً توسط مهندسی نمایش داده شده (چه به معنای واقعی و چه به معنای واقعی کلمه) مجذوب شدم. چند هفته بعد، و من خوشحالم که گزارش دادم اشتباه کردم که به تلفن های تاشو شک کردم - این چیزها کاملاً تکان می دهند.

صفحه نمایش بیشتر، مشکلات کمتر

OnePlus Open با نمای نزدیک روی چین باز می شود

اگر نمی توانید چین را ببینید، آیا واقعا وجود دارد؟ (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

غرور مرکزی OnePlus Open را می توان در دو کلمه توصیف کرد: صفحه نمایش بزرگ. قرار دادن دو گوشی در کنار یکدیگر - همانطور که سامسونگ با ویژگی Try Galaxy خود پیشنهاد می کند - ظاهری به صفحه داخلی 7.82 اینچی Open می دهد، اما استفاده از یکی به سرعت نشان می دهد که آن چیزی بیش از مجموع قطعات آن است.

ویدیوهای جاسازی شده در مقالات و سایر صفحات وب در واقع زمانی که دستگاه باز می شود قابل مشاهده می شود، به جای چیزی که بعداً باید توجه داشته باشید یا فقط به گذشته پیمایش کنید. فاکتور فرم، چندوظیفه ای را با دو برنامه کنار هم و سومی در یک پنجره شناور، واقعی می کند. شما هنوز روی دستگاهی مانند این کار پیچیده ای انجام نخواهید داد، اما ارجاع متقابل صفحات وب یا تماشای یک ویدیو در پس زمینه بسیار کاربردی تر از حقه بازی است.

اولین ساعت من با OnePlus Open در خلسه ای با سوخت فناوری سپری شد

صفحه‌نمایش داخلی OnePlus Open، گوشی هوشمند را به یک گزینه مناسب برای مصرف رسانه تبدیل می‌کند تا یک مصالحه. هنگام عبور از فرودگاه در سفر اخیر به دور، می‌توانم گوشی را باز کنم تا پنگوئن را در هر نقطه توقف تماشا کنم، قبل از اینکه به سادگی آن را ببندم و وقتی همه چیز دوباره شروع به حرکت کرد، آن را ببندم و در جیبم بگذارم - هرگز با صفحه نمایش کوچک‌تر اذیت نمی‌شدم. یک تلفن تخته‌ای یا اندازه غیرقابل تحمل iPad Pro 11 اینچی من. اندازه مینی تبلت به معنای فضای بیشتری برای بلندگوهای مناسب است - Open تنها با آیفون‌های بزرگ‌تر برای بهترین بلندگوهای گوشی‌های هوشمند که تا به حال شنیده‌ام رقیب آن است.

OnePlus Open با صفحه باز کردن بازی Genshin Impact در صفحه نمایش داخلی

OnePlus در تمام صفحه باز می شود (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

یک صفحه نمایش بزرگتر به این معنی است که تجربه این موارد با دوستان نیز آسان تر است. تزریق تلفن هوشمند به مکالمه می‌تواند به دلیل ناهنجار بودن درخواست از شخصی برای نگاه کردن به یک صفحه نمایش کوچک خطرآفرین باشد - Open نشان دادن یک عکس یا کلیپ ویدیویی به دوست را برای همه افراد درگیر بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند، پس زمانی که می‌خواهید چیزی را در یک صفحه به اشتراک بگذارید. میز یا در سراسر اتاق صفحه نمایش به اندازه‌ای بزرگ است که دعوت‌کننده باشد، و لولای آن شروع کننده مکالمه‌ای بهتر از هر برنامه یا میم است که احتمالاً می‌توان امیدوار بود. دیدن مردم برای اولین بار هنوز پیر نشده است.

من فکر می‌کنم در مورد سطح قصد و نیت که با رد کردن وسیله‌ای که باید با هر دو دستش باید بگیرد، چیزی نیز باید گفت. در واقع، من از Open الهام گرفته ام تا به نحوه استفاده از تلفنم فکر کنم. صفحه روی جلد برای تحلیل پیام‌ها، جستجوی سریع گوگل و گرفتن عکس مفید است، اما حتی دانستن اینکه صفحه داخلی در پشت نیم ثانیه تلاش منتظر است، باعث می‌شود فکر کنم که آیا کاری که انجام می‌دهم ارزش پرتاب کردن روی صفحه نمایش بزرگ را دارد یا خیر. اگر نه، آیا باید تلفن را کنار بگذارم و به دنیای واقعی برگردم.

یکی دوتا سازش

OnePlus Open تا شده روی یک پایه با طلوع خورشید در پشت

OnePlus Open (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

البته برخی معاوضه ها برای استفاده از تلفن تاشو وجود دارد. به طور کلی پذیرفته شده است که عمر باتری ضربه می زند، که اگر بیشتر اوقات در حال رانندگی با صفحه نمایش بزرگ داخلی باشید، قابل درک است. متوجه شدم که باید چند بار با OnePlus Open در اواسط روز شارژ کنم، اما بیشتر اوقات می‌توانستم آن را تا اواخر عصر شارژ کنم. علاوه بر این، سازندگان تلفن تمایل دارند گوشی‌های تاشو را با مشخصات دوربین بدتر از همتایان پرچمدار خود تجهیز کنند. از آنجایی که ارزشش را دارد، به نظرم تنظیمات دوربین Open بسیار چشمگیر است، اما عکاسان ممکن است با مشخصات جذاب‌تر و ارگونومی زیرک‌تر یک تلفن معمولی وسوسه شوند (به Galaxy S24 Ultra یا iPhone 16 Pro Max مراجعه کنید).

دریافته‌ام که از Open الهام گرفته‌ام تا به نحوه استفاده از تلفنم فکر کنم

همچنین چند مشکل در قلمرو تاشو بودن وجود دارد. متوجه شدم چند برنامه – به خصوص بازی‌های قدیمی‌تر مانند Professor Layton یا Plague Inc. به خوبی به تا کردن یا باز کردن گوشی در حین کار پاسخ نمی‌دهند، و حتی در هنگام استفاده از Open باز شده، برخی از خرابی‌ها را در اینستاگرام تجربه کردم. این به توسعه دهندگان برنامه بستگی دارد که برنامه های خود را برای پلتفرم تاشو بهینه کنند، اما انگیزه کمی برای آنها وجود دارد که این کار را انجام دهند، در حالی که دستگاه های تاشو جایگاه بسیار کوچکی دارند. و حتی به‌عنوان کسی که دست‌های بزرگی دارد، Open به‌طور غیرقابل انکاری بزرگ و سنگین است – گاهی اوقات در حالی که با یک دست از آن استفاده می‌کنم، احساس می‌کنم که روی مچ دستم سنگینی می‌کند، و هندسه منحصربه‌فرد همیشه راحت‌ترین حالت در دست گرفتن نیست.

با این حال، با این حال، این قیمت‌ها مانند قیمت‌های کوچکی برای دسترسی به یک دستگاه منحصر به فرد، سازگار و زیبا هستند. چیزی که من را در مورد OnePlus Open شگفت زده کرد - و آنچه فکر می کنم احتمالاً آن را از برخی از همتایانش متمایز می کند - این است که چقدر در یک تلفن معمولی خوب است. صفحه‌نمایش روکش 6.31 اینچی خیلی باریک‌تر از هواوی میت 20 پرو قدیمی و قابل اعتماد من نیست و مطمئناً از نوار صفحه نمایش سامسونگ گلکسی زد فولد 6 بسیار عریض‌تر به نظر می‌رسد. صفحه جلویی Open یک پنل روشن، با وضوح بالا و نرخ تازه سازی بالا است و چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 عملکرد قابل اعتماد و سریعی را به Open ارائه می دهد.

آیا به یک تاشو نیاز دارید؟

OnePlus Open ایستاده در کنار iPhone 15 Pro Max

OnePlus Open در کنار iPhone 15 Pro Max (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

تجربه تاشو تجربه ای نیست که بر اساس ضرورت ساخته شده باشد. واقعاً نیازی نیست که اینستاگرام 6 اینچ افقی از فضای صفحه را اشغال کند، مقاله‌ها را با دو دست بخواند، تا حجم وسیعی از برنامه‌ها را در کشوی برنامه ببیند – اما خوب است.

مسلماً وقتی نوبت به گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده مدرن می‌رسد، به هر حال از نقطه‌نظر فکر کردن در مورد ضرورت گذشته‌ایم. آیا اکثر کاربران واقعاً گلوگاه های موجود در چیپست A18 Pro آیفون 16 پرو را پیدا می کنند؟ آیا شاترهای شاتر به همان اندازه که لنزهای واید 1 برابری دارند به زوم 100 برابری Samsung Galaxy S24 Ultra می‌رسند؟ آیا کسی آنقدر بی حوصله است که به سرعت شارژ همنام Realme GT5 240W نیاز داشته باشد؟ بسیاری از لذتی که با بهبود سخت افزار تلفن همراه می شود، در بهبود موارد کوچک، کارهایی است که ما سال ها انجام می دادیم و در سال های آینده نیز انجام خواهیم داد، و داشتن یک صفحه نمایش تبلت کوچک در یک لحظه در دسترس است. مچ دست* مرور روزانه وب، رسانه های اجتماعی، ویدئو و موسیقی را بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتم بهبود می بخشد (*در واقع آن را به این شکل باز نکنید).

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسبات موبایل

جیمی یک نویسنده ستاد محاسبات موبایل برای TechRadar است که مسئول پوشش تلفن ها و تبلت ها است. او از دوران جوانی شیفته فناوری بوده و برای نشریات خبری و فرهنگی مختلف نوشته است. جیمی در سال 2024 با مدرک لیسانس روزنامه نگاری از گلداسمیتز، دانشگاه لندن فارغ التحصیل شد. از زمانی که در سال 2020 به عنوان یک وبلاگ نویس موسیقی شروع به کار کرد، روی داستان های خبری محلی، مجلات تجاری مالی و ویژگی های سیاسی چند رسانه ای کار کرده است. او عشق به روزنامه نگاری دیجیتال و فناوری مصرف کننده را به TechRadar می آورد. خارج از دفتر TechRadar، جیمی را می‌توان در حال تماشای نقدهای فنی، دی‌جی در مکان‌های محلی در اطراف لندن، یا به چالش کشیدن دوستان با بازی Super Smash Bros. Ultimate پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است