متن خبر

آیا استفاده از هوش مصنوعی در معاملات ارز دیجیتال کاربرد دارد؟‌

آیا استفاده از هوش مصنوعی در معاملات ارز دیجیتال کاربرد دارد؟‌

شناسهٔ خبر: 775602 -




امروزه بسیاری از مشاغل با هوش مصنوعی عجین شده‌اند و این فناوری در حوزه‌های مختلفی به کاربران، برنامه‌نویسان، بازاریاب‌ها، تولیدکنندگان محتوا و غیره کمک می‌کند. در این مطلب، کاربرد هوش مصنوعی در ارز دیجیتال را تحلیل می‌کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

کاربرد هوش مصنوعی در ارز دیجیتال

توانایی‌های کاربردی AI و تحلیل‌های آن سرمایه‌گذاران و تریدرهای بیشتری را به استفاده از هوش مصنوعی تشویق کرده است. در ادامه بیشتر از کاربردهای این فناوری می‌گوییم.

پیش‌بینی قیمت‌ها

هوش مصنوعی می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های مختلف مانند تاریخچه قیمت‌ها، الگو بازار و روند خریدوفروش، شرایط بازار را پیش‌بینی کند. این اطلاعات به تریدرها اجازه می‌دهد تصمیمات بهتری را برای سرمایه‌گذاری یا خرید رمزارزها در آینده اتخاذ کنند و سیاست مالی بهتری را در پیش بگیرند.

انتخاب ارز دیجیتال برای پورتفولیو

شاید بهتر باشد در ابتدا کمی درباره پورتفولیو صحبت کنیم. پورتفولیو یا همان سبد ارز دیجیتال مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال است که معمولاً اشخاص یا شرکت‌ها آن‌ها را نگهداری می‌کنند. حالا در همین راستا هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل ارزهای مختلف و شرایط آن‌ها در بازار، موقعیت‌شان را در آینده پیش‌بینی کند؛ با این داده‌ها تریدرها قادر خواهند بود در معاملات رمزارزی تصمیمات بهتری بگیرند.

سبد رمزارز

علاوه‌براین، تحلیل‌های هوش مصنوعی مسیر راه مشخص‌تری را برای تریدرها فراهم می‌کند؛ درنتیجه سرمایه‌گذاران سبد پورتفولیو را با حداقل ریسک و حداکثر بازدهی ایجاد کنند.

تقویت امنیت سایبری

این مورد را می‌توان اصلی ترین کاربرد هوش مصنوعی در ارز دیجیتال دانست. هر چند وقت یک بار در خبرها می‌بینیم که شرکت‌ها یا والت کاربران توسط هکرها سرقت می‌شود و دلایل آن عمدتاً به ایمنی پایین روش‌های امنیتی برمی‌گردد. با توسعه ابزارهای مبتنی بر AI، تأیید صلاحیت و احراز هویت کاربران نسبت به گذشته بهتر شده و فناوری تشخیص چهره و تجزیه و تحلیل رفتاری به کمک این حوزه آمده‌اند.

امنیت سایبری

شناسایی الگوهای مشکوک را نیز می‌توان جزو دیگر کاربرد های هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال قرار داد. این فناوری می‌تواند تراکنش‌های شما یا حساب‌های دیگر را تحلیل کند و در صورت شناسایی موارد مشکوک، از پولشویی و فعالیت‌های فیک در دنیای ارز دیجیتال جلوگیری کند.

معامله‌های خودکار و امن

هوش مصنوعی این توانایی را دارد که با تحلیل داد‌ه‌ها، خطر یا ریسک‌پذیری بی‌مورد را در معاملات کاهش دهد؛ به‌علاوه از تصمیمات بعضاً احساسی جلوگیری می‌کند و انضباط مالی تریدرها را بالا می‌برد. همچنین با کمک هوش مصنوعی، خطاهای انسانی در معامله‌ها کاهش یافته و معاملات سریع‌تر انجام می‌شوند.

بهبود تجربه کاربری

یکی دیگر از کاربرد های هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال، پشتیبانی مشتریان، آموزش و آگاهی‌رسانی است. چت‌بات‌های AI می‌توانند برای پاسخ‌گویی به سؤالات متداول کاربران طراحی شوند یا با ارائه محتواهای آموزشی، سطح دانش و آگاهی آن‌ها را ارتقا دهند.

خبرکاو

اخبار مرتبط :

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است