متن خبر

مک بوک ایر اپل ساخته شده از شیشه به نظر می رسد یک رویای تب دار باشد، اما می تواند خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید به واقعیت تبدیل شود.

مک بوک ایر اپل ساخته شده از شیشه به نظر می رسد یک رویای تب دار باشد، اما می تواند خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید به واقعیت تبدیل شود.

شناسهٔ خبر: 773567 -




مک بوک ایر 15 اینچی M3 <a href= از جلو" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oM9kWJccDggR7Q58NBqphQ.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: آینده)

شایعات مبنی بر اینکه اپل می‌خواهد محصولات مک را که از شیشه ساخته شده‌اند منتشر کند، چیز جدیدی نیست، اما ثبت اختراع جدید به ما بینش جدیدی درباره نحوه عملکرد یک مک‌بوک ایر کاملاً شیشه‌ای در عمل به ما می‌دهد.

طبق گزارش جدیدی از Patently Apple ، اپل اخیراً دو اختراع جدید به دست آورده است ، از جمله یکی برای یک محفظه شیشه ای برای مک بوک ایر آینده که می تواند دارای صفحه کلید مجازی و تاچ پد باشد. گزارشات مربوط به سال 2023 نشان داد که این شرکت طرحی را برای iMac ساخته شده از یک ورق شیشه نیز به ثبت رسانده است. ظاهراً اپل حداقل از سال 2011 روی این مفهوم طراحی کار کرده است و این پتنت‌های جدید نشان می‌دهند که این ایده‌ها فقط یک ایده نیستند، بلکه احتمالاً بخشی از روندی هستند که ممکن است روزی شاهد تولید آن باشیم.

پتنت ها دارای یک محفظه دستگاه الکترونیکی هستند که عملکرد ورودی/خروجی را ارائه می دهد، به این معنی که "رابط کاربر بخشی از محفظه را تشکیل می دهد و محفظه ورودی و/یا خروجی را برای دستگاه دریافت می کند." یک یا چند سطح از محفظه به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که ورودی و خروجی کاربر را هنگام فعال کردن دستگاه و/یا سطح(ها) بپذیرند یا ارائه دهند. پس مسکن بخشی از سیستم است و یک مکانیسم جداگانه نیست.

علیرغم تمام فناوری های فانتزی که در این محفظه شیشه ای وجود دارد و باید آن را شکننده تر کند، به نظر می رسد این طرح اجزای داخلی را محصور و محافظت می کند، در حالی که زیبا به نظر می رسد.

این پیشرفت اخیر به خوبی با پتنت قبلی که دستگاه‌های انگشتی را پوشش می‌دهد، کار می‌کند، که «با صفحه‌کلیدهای شیشه‌ای برای کاهش فشار روی انگشتان کاربر روی سطح شیشه‌ای جامد استفاده می‌شود».

لمسی از تجمل، یا یک فاجعه در انتظار رخ دادن؟

ثبت اختراع جزئیات شیشه مک بوک هوا

(اعتبار تصویر: Apple / Patently Apple)

در حالی که مفهوم مک بوک ایر شیشه ای و آی مک کاملاً مجلل به نظر می رسد، این به وضوح ایده ای است که بهتر از یک محصول واقعی در بازار به عنوان اثبات مفهومی عمل می کند.

بزرگترین و واضح ترین نقطه ضعف هر فناوری ساخته شده از شیشه، سطح شکنندگی است. شاید آی‌مک شیشه‌ای اگر با چیزی شبیه به شیشه‌های جلو ساخته شده باشد، کار کند، زیرا شکستن آن واقعاً دشوار است.

اما مک‌بوک ایر شیشه‌ای مانند دستور العمل فاجعه‌ای نه تنها برای افرادی که بچه‌ها و/یا حیوانات خانگی دارند (تصور کنید کودک دو ساله‌تان آن را از روی میز می‌اندازد)، بلکه برای بزرگسالانی با انواع ناتوانی‌های حرکتی که ممکن است نگران آن باشند، به نظر می‌رسد. آنها می توانند به طور ناخواسته این فناوری شکننده ای را رها کنند یا به هر طریق دیگری آسیب ببینند.

صادقانه به نظر می رسد که این یک محصول لوکس است که برای مرفه ترین خریداران اپل طراحی شده است، به خصوص به این دلیل که هیچ راهی وجود ندارد که محصولی مانند این با توجه به فناوری پیشرفته و کیفیت مواد مورد نیاز بسیار گران نباشد. و این حتی بیش از یک دهه هزینه تحقیق و توسعه را که اپل می‌خواهد جبران کند، محاسبه نمی‌کند. .

با این حال، در پایان روز، چنین دستگاه‌هایی احتمالاً برای طرفداران مشهور و وفادار اپل، که به احتمال زیاد این رایانه‌ها را هر چقدر هم که در عمل گران یا غیرعملی باشند، می‌خرند، چیزی که اپل ممکن است روی آن حساب کند. پایان

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است