متن خبر

درام وردپرس در مقابل WP Engine، توضیح داده شد

درام وردپرس در مقابل WP Engine، توضیح داده شد

شناسهٔ خبر: 770428 -




دنیای وردپرس، یکی از محبوب ترین فناوری ها برای ایجاد و میزبانی وب سایت، بحث و جدل بسیار داغی را پشت سر می گذارد. مسئله اصلی دعوای بین بنیانگذار وردپرس و مدیر عامل Automattic مت مولنوگ و WP Engine است که میزبان وب سایت های ساخته شده بر روی وردپرس است.

فناوری وردپرس منبع باز و رایگان است و بخش عظیمی از اینترنت - حدود 40٪ از وب سایت ها را تامین می کند. وب سایت ها می توانند نمونه وردپرس خود را میزبانی کنند یا از یک ارائه دهنده راه حل مانند Automattic یا WP Engine برای راه حل plug-and-play استفاده کنند.

در اواسط سپتامبر، Mullenweg یک پست وبلاگی نوشت که WP Engine را "سرطان برای وردپرس" نامید. او از میزبان انتقاد کرد که امکان مشاهده و ردیابی تاریخچه بازبینی هر پست را برای کاربران غیرفعال کرده است. Mullenweg معتقد است که این ویژگی هسته اصلی قول کاربر برای محافظت از داده های شما است و بيان کرد که WP Engine آن را به طور پیش فرض خاموش می کند تا در هزینه صرفه جویی کند.

او همچنین سرمایه‌گذار WP Engine Silver Lake را صدا زد و بيان کرد که آنها به اندازه کافی در پروژه منبع باز مشارکت نمی‌کنند و استفاده WP Engine از نام تجاری "WP" باعث سردرگمی مشتریان شده است تا فکر کنند که بخشی از وردپرس است.

در پاسخ، WP Engine یک نامه توقف و توقف به Mullenweg و Automattic ارسال کرد تا نظرات خود را پس بگیرند. همچنین بيان کرد که استفاده از علامت تجاری وردپرس تحت پوشش استفاده منصفانه قرار دارد.

این شرکت ادعا کرد که Mullenweg گفته است که «رویکرد هسته‌ای زمین سوخته» را علیه WP Engine اتخاذ خواهد کرد، مگر اینکه موافقت کند «درصد قابل‌توجهی از درآمد خود را برای مجوز علامت تجاری وردپرس بپردازد».

در پاسخ، Automattic نامه توقف و توقف خود را به WP Engine ارسال کرد و بيان کرد که آنها قوانین استفاده از علامت تجاری وردپرس و WooCommerce را نقض کرده اند .

بنیاد وردپرس همچنین صفحه خط مشی علامت تجاری خود را تغییر داد و WP Engine را فراخوانی کرد و مدعی شد که سرویس میزبانی کاربران را سردرگم کرده است.

علامت‌های تجاری وردپرس شامل علامت‌های تجاری وردپرس نمی‌شود، اما لطفاً از آن به گونه‌ای استفاده نکنید که باعث سردرگمی افراد شود. به عنوان مثال، بسیاری از مردم فکر می کنند WP Engine «موتور وردپرس» است و به طور رسمی با وردپرس مرتبط است، که اینطور نیست. آنها حتی یک بار هم به بنیاد وردپرس کمک مالی نکرده اند، علیرغم اینکه میلیاردها درآمد در بالای وردپرس به دست آورده اند.» در صفحه به روز شده آمده است.

ممنوعیت WP Engine، تأثیر جامعه، و نبرد علامت تجاری

Mullenweg سپس WP Engine را از دسترسی به منابع WordPress.org منع کرد. در حالی که عناصری مانند پلاگین ها و تم ها تحت مجوز منبع باز هستند، ارائه دهندگانی مانند WP Engine باید سرویسی را برای واکشی آنها اجرا کنند که تحت مجوز منبع باز پوشش داده نمی شود.

این امر بسیاری از وب سایت ها را شکست و از به روز رسانی افزونه ها و تم ها جلوگیری کرد. همچنین برخی از آنها را در معرض حملات امنیتی قرار داد. جامعه از این رویکرد که وب سایت های کوچک را درمانده می کند، خشنود نبود.

در پاسخ به این حادثه، WP Engine در پستی اعلام کرد که Mullenweg از کنترل خود بر وردپرس سوء استفاده کرده تا در دسترسی مشتریان WP Engine به WordPress.org دخالت کند.

WP Engine گفت: «اقدام بی‌سابقه و غیرقابل توجیه مت مولنوگ با عملکرد عادی کل اکوسیستم وردپرس تداخل می‌کند و نه تنها WP Engine و مشتریان ما، بلکه بر همه توسعه‌دهندگان افزونه‌های وردپرس و کاربران منبع باز که به ابزارهای WP Engine مانند ACF وابسته هستند، تأثیر می‌گذارد.

مت مولنوگ، مدیرعامل Automattic، از کنترل خود بر وردپرس سوء استفاده کرده است تا در دسترسی مشتریان WP Engine به https://t.co/ZpKb9q4jPh دخالت کند، و ادعا کرده است که این کار را به این دلیل انجام داده است که WP Engine علیه https://t.co شکایت کرده است. /erlNmkIol2. این به سادگی درست نیست. توقف ما و…

— WP Engine (@wpengine) 26 سپتامبر 2024

در 27 سپتامبر، WordPress.org این ممنوعیت را به طور موقت لغو کرد و به WP Engine اجازه داد تا تا 1 اکتبر به منابع دسترسی داشته باشد.

Mullenweg در یک پست وبلاگی توضیح داد که مبارزه فقط با WP Engine بر سر علائم تجاری است. او بيان کرد که Automattic برای مدت طولانی تلاش کرده است تا یک قرارداد مجوز علامت تجاری را واسطه کند، اما تنها پاسخ WP Engine این بوده است که "ما را همراهی کند."

انجمن وردپرس و سایر پروژه‌ها احساس می‌کنند که ممکن است این اتفاق برای آنها نیز بیفتد و از Automattic که دارای مجوز انحصاری برای علامت تجاری وردپرس است، توضیح می‌خواهند. جامعه همچنین در مورد راهنمایی روشن درباره اینکه چگونه می توانند و نمی توانند از "وردپرس" استفاده کنند، می پرسند.

بنیاد وردپرس، که مالک علامت تجاری است، همچنین برای علامت تجاری «مدیریت شده وردپرس» و «وردپرس میزبانی شده» ثبت نام کرده است. توسعه دهندگان و ارائه دهندگان نگران هستند که در صورت اعطای این علائم تجاری، ممکن است علیه آنها استفاده شود.

توسعه دهندگان نسبت به تکیه بر محصولات منبع باز تجاری مرتبط با وردپرس ابراز نگرانی کرده اند، به خصوص زمانی که دسترسی آنها به سرعت از بین می رود.

جان اونولان، بنیانگذار سیستم مدیریت محتوای منبع باز گوست نیز این موضوع را مورد تحلیل قرار داد و از کنترل وردپرس با یک نفر انتقاد کرد.

وب به سازمان های مستقل بیشتری نیاز دارد و به تنوع بیشتری نیاز دارد. 40 درصد وب و 80 درصد بازار CMS نباید توسط هیچ فردی کنترل شود.»

در 30 سپتامبر، یک روز قبل از پایان مهلت WordPress.org برای ممنوعیت WP Engine، شرکت میزبان سایت خود را به روز کرد تا مشخص کند که مستقیماً به بنیاد وردپرس وابسته نیست یا مالک تجارت وردپرس نیست.

WP Engine یک عضو و حامی مفتخر از جامعه کاربران WordPress® است. علامت تجاری WordPress® دارایی معنوی بنیاد وردپرس است و علائم تجاری Woo® و WooCommerce® دارایی معنوی WooCommerce, Inc. استفاده از نامهای WordPress®، Woo® و WooCommerce® در این وب سایت برای اهداف شناسایی است. فقط و به معنای تایید بنیاد وردپرس یا WooCommerce, Inc نیست. WP Engine توسط بنیاد وردپرس یا WooCommerce, Inc تایید یا متعلق یا وابسته به آن نیست.

این شرکت همچنین نام طرح های خود را از “Essential WordPress”، “Core WordPress” و “Enterprise WordPress” به “Essential”، ​​“Core” و “Enterprise” تغییر داد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است