متن خبر

در اینجا مواردی وجود دارد که تحت 18 قانون جدید هوش مصنوعی کالیفرنیا غیرقانونی است

در اینجا مواردی وجود دارد که تحت 18 قانون جدید هوش مصنوعی کالیفرنیا غیرقانونی است

شناسهٔ خبر: 769789 -




در ماه سپتامبر، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، 38 لایحه مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله SB 1047 بسیار بحث برانگیز را تحلیل کرد، که قانونگذار ایالتی آن را برای تایید نهایی به میز او فرستاد. او روز یکشنبه SB 1047 را وتو کرد و این پایان راه برای لایحه بحث‌برانگیز هوش مصنوعی کالیفرنیا بود که تلاش می‌کرد از بلایای هوش مصنوعی جلوگیری کند، اما بیش از ده‌ها لایحه دیگر را در این ماه امضا کرد. این لایحه‌ها سعی می‌کنند به اصلی ترین مسائل در هوش مصنوعی رسیدگی کنند: همه چیز، از Al risk، عکس‌های برهنه عمیق که توسط تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند، تا استودیوهای هالیوود که شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی از هنرمندان مرده را ایجاد می‌کنند.

دفتر فرماندار نیوسام در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «کالیفرنیا که محل زندگی اکثر شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی در جهان است، تلاش می‌کند تا از این فناوری‌های متحول کننده برای کمک به مقابله با چالش‌های مبرم در حین مطالعه خطرات ناشی از آن‌ها استفاده کند.

تا کنون، فرماندار نیوسام 18 لایحه مربوط به هوش مصنوعی را امضا کرده است که برخی از آنها فراگیرترین قوانین آمریکا در زمینه هوش مصنوعی مولد هستند. در اینجا کاری است که آنها انجام می دهند.

خطر هوش مصنوعی

روز یکشنبه، فرماندار نیوزوم قانون SB 896 را امضا کرد که بر اساس آن دفتر خدمات اضطراری کالیفرنیا باید تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی ناشی از هوش مصنوعی را انجام دهد. CalOES با شرکت‌های مدل مرزی مانند OpenAI و Anthropic برای تجزیه و تحلیل تهدیدات بالقوه هوش مصنوعی برای زیرساخت‌های حیاتی دولت و همچنین تهدیداتی که می‌تواند منجر به تلفات گسترده شود، همکاری خواهد کرد.

داده های آموزشی

قانون دیگری که Newsom در این ماه امضا کرد، از ارائه دهندگان هوش مصنوعی مولد می خواهد که داده های مورد استفاده برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی خود را در اسناد منتشر شده در وب سایت خود فاش کنند. AB 2013 در سال 2026 اجرایی می‌شود و از ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌خواهد: منابع مجموعه داده‌های آن، شرح نحوه استفاده از داده‌ها، تعداد نقاط داده در مجموعه، شامل داده‌های دارای حق چاپ یا مجوز، دوره زمانی را منتشر کنند. داده ها در کنار سایر استانداردها جمع آوری شد.

حریم خصوصی و سیستم های هوش مصنوعی

Newsom همچنین AB 1008 را در روز یکشنبه امضا کرد، که روشن می‌کند که قوانین حفظ حریم خصوصی موجود در کالیفرنیا به سیستم‌های هوش مصنوعی مولد نیز تعمیم داده شده است. این بدان معناست که اگر یک سیستم هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، اطلاعات شخصی شخصی (نام، آدرس، داده‌های بیومتریک) را افشا کند، قوانین حریم خصوصی موجود کالیفرنیا نحوه استفاده و سود کسب‌وکارها از این داده‌ها را محدود می‌کند.

آموزش و پرورش

Newsom در این ماه AB 2876 را امضا کرد که به شورای آموزش ایالتی کالیفرنیا می‌خواهد «سواد هوش مصنوعی» را در چارچوب‌های برنامه درسی ریاضی، علوم و تاریخ و مواد آموزشی خود در نظر بگیرد. این بدان معناست که مدارس کالیفرنیا ممکن است شروع به آموزش اصول اولیه نحوه عملکرد هوش مصنوعی و همچنین محدودیت‌ها، تأثیرات و ملاحظات اخلاقی استفاده از این فناوری کنند.

قانون جدید دیگر، SB 1288، سرپرستان کالیفرنیا را ملزم به ایجاد گروه های کاری برای تحلیل نحوه استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مدارس دولتی می کند.

تعریف هوش مصنوعی

در این ماه، Newsom لایحه‌ای را امضا کرد که تعریف یکسانی را برای هوش مصنوعی در قانون کالیفرنیا ایجاد می‌کند. AB 2885 بیان می‌کند که هوش مصنوعی به عنوان یک سیستم مهندسی شده یا مبتنی بر ماشین تعریف می‌شود که در سطح استقلال آن متفاوت است و می‌تواند برای اهداف صریح یا ضمنی، از ورودی دریافتی استنباط کند که چگونه خروجی‌هایی تولید کند که می‌تواند بر فیزیکی یا مجازی تأثیر بگذارد. محیط ها.”

مراقبت های بهداشتی

لایحه دیگری که در ماه سپتامبر امضا شد AB 3030 است که از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که چه زمانی از هوش مصنوعی مولد برای برقراری ارتباط با بیمار استفاده می‌کنند، به‌ویژه زمانی که این پیام‌ها حاوی اطلاعات بالینی بیمار هستند.

در همین حال، Newsom اخیراً SB 1120 را امضا کرده است که محدودیت‌هایی را در مورد نحوه خودکارسازی خدمات خود توسط ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و بیمه‌گران ایجاد می‌کند. قانون تضمین می کند که پزشکان دارای مجوز بر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در این تنظیمات نظارت می کنند.

تماس های رباتیک با هوش مصنوعی

جمعه گذشته، فرماندار نیوسام لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن تماس‌های رباتیک باید افشا کنند که آیا از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند یا خیر. هدف AB 2905 جلوگیری از یک نمونه دیگر از فراخوان دروغین عمیق شبیه صدای جو بایدن است که در اوایل امسال بسیاری از رای دهندگان نیوهمپشایر را گیج کرد.

پورنوگرافی عمیق

روز یکشنبه، Newsom قانون AB 1831 را امضا کرد که دامنه قوانین موجود در مورد هرزه‌نگاری کودکان را به موادی که توسط سیستم‌های هوش مصنوعی تولید می‌شود، گسترش می‌دهد.

نیوسام هفته گذشته دو قانون را امضا کرد که به ایجاد و گسترش عکس‌های برهنه عمیق می‌پردازد. SB 926 این عمل را جرم انگاری می کند و باج گیری از شخصی را با تصاویر برهنه تولید شده توسط هوش مصنوعی که شبیه آنها هستند غیرقانونی می کند.

SB 981 که روز پنجشنبه نیز به قانون تبدیل شد، پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ملزم می کند تا کانال هایی را برای کاربران ایجاد کنند تا تصاویر برهنه های دیپ فیک مشابه خود را گزارش کنند. پس از آن، محتوا باید به طور موقت در حالی که پلتفرم در حال تحلیل آن است مسدود شود، و در صورت تایید برای همیشه حذف شود.

واترمارک

همچنین روز پنجشنبه، Newsom لایحه‌ای را برای کمک به عموم مردم در شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی امضا کرد. SB 942 به سیستم‌های هوش مصنوعی مولد پرکاربرد نیاز دارد تا آشکار کند که در داده‌های منشأ محتوایشان توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند. به عنوان مثال، همه تصاویر ایجاد شده توسط OpenAI's Dall-E اکنون به یک برچسب کوچک در ابرداده خود نیاز دارند که بگوید آنها توسط AI تولید شده اند.

بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند، و چندین ابزار رایگان وجود دارد که می‌تواند به مردم کمک کند این داده‌های منشأ را بخوانند و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند.

دیپ فیک های انتخاباتی

در اوایل این هفته، فرماندار کالیفرنیا سه قانون را برای سرکوب جعل‌های عمیق هوش مصنوعی که می‌توانند بر انتخابات تأثیر بگذارند، امضا کرد.

یکی از قوانین جدید کالیفرنیا، AB 2655، پلتفرم‌های آنلاین بزرگی مانند فیس‌بوک و ایکس را ملزم می‌کند که جعل‌های عمیق هوش مصنوعی مربوط به انتخابات را حذف یا برچسب‌گذاری کنند و همچنین کانال‌هایی برای گزارش چنین محتوایی ایجاد کنند. کاندیداها و مقامات منتخب می توانند در صورتی که یک پلتفرم آنلاین بزرگ با این قانون مطابقت نداشته باشد، درخواست معافیت قضایی کنند.

قانون دیگری، AB 2839، کاربران رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهد که دروغ‌های عمیق هوش مصنوعی را پست می‌کنند یا بازنشر می‌کنند که می‌تواند رأی دهندگان را در مورد انتخابات آتی فریب دهد. این قانون بلافاصله از روز سه شنبه اجرایی شد و نیوسام پیشنهاد داد که ایلان ماسک ممکن است در خطر نقض آن باشد.

تبلیغات سیاسی تولید شده توسط هوش مصنوعی اکنون بر اساس قانون جدید کالیفرنیا، AB 2355، نیازمند افشای مستقیم هستند. این بدان معناست که ترامپ ممکن است نتواند از ارسال فایل‌های دروغین عمیق هوش مصنوعی از تیلور سویفت در سایت Truth Social (او کامالا هریس را تأیید کرد) خلاص شود. FCC یک الزام افشای مشابه را در سطح ملی پیشنهاد کرده است و قبلاً تماس های رباتیک با استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را غیرقانونی کرده است.

بازیگران و هوش مصنوعی

دو قانونی که نیوزام در اوایل این ماه امضا کرد - که SAG-AFTRA، بزرگترین اتحادیه بازیگران فیلم و پخش در کشور، برای آن فشار می آورد - استانداردهای جدیدی را برای صنعت رسانه ای کالیفرنیا ایجاد می کند. AB 2602 از استودیوها می‌خواهد که قبل از ایجاد یک ماکت تولید شده توسط هوش مصنوعی از یک بازیگر، اجازه بگیرند.

در همین حال، AB 1836 استودیوها را از ایجاد کپی دیجیتالی از مجریان فوت شده بدون رضایت از دارایی‌هایشان منع می‌کند (به عنوان مثال، کپی‌هایی که به طور قانونی تأیید شده‌اند در فیلم‌های اخیر «بیگانه» و «جنگ ستارگان» و همچنین در فیلم‌های دیگر استفاده شده‌اند).

SB 1047 وتو می شود

فرماندار نیوسام هنوز چند لایحه مرتبط با هوش مصنوعی دارد تا قبل از پایان سپتامبر تصمیم بگیرد. با این حال، SB 1047 یکی از آنها نیست - این لایحه روز یکشنبه وتو شد.

نیوسام در نامه‌ای در توضیح تصمیم خود بيان کرد که SB 1047 به شدت بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی بزرگ متمرکز شده است که می‌تواند «احساس کاذب امنیت را به مردم بدهد». فرماندار کالیفرنیا بيان کرد که چگونه مدل‌های کوچک هوش مصنوعی می‌توانند به اندازه مدل‌های هدف SB 1047 خطرناک باشند و بيان کرد که رویکرد نظارتی انعطاف‌پذیرتری مورد نیاز است.

در خلال گفتگو با مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce در اوایل این ماه در کنفرانس Dreamforce 2024، Newsom ممکن است کلاه خود را در مورد SB 1047 و اینکه چگونه به تنظیم گسترده‌تر صنعت هوش مصنوعی فکر می‌کند، گفته است.

یک لایحه وجود دارد که از نظر گفتمان و آگاهی عمومی به نوعی بزرگتر است. این SB 1047 است. » این ماه نیوزوم روی صحنه گفت. خطرات قابل اثبات در هوش مصنوعی چیست و خطرات فرضی چیست؟ من نمی توانم برای همه چیز حل کنم. برای چه چیزی حل کنیم؟ و پس این رویکردی است که ما در سراسر طیف در این مورد در پیش گرفته‌ایم.»

برای اطلاع از قوانین هوش مصنوعی که فرماندار کالیفرنیا امضا می‌کند و چه مواردی را امضا نمی‌کند، دوباره به این مقاله مراجعه کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است