متن خبر

فرماندار نیوزوم لایحه جنجالی هوش مصنوعی کالیفرنیا، SB 1047 را وتو کرد

فرماندار نیوزوم لایحه جنجالی هوش مصنوعی کالیفرنیا، SB 1047 را وتو کرد

شناسهٔ خبر: 769532 -




گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، SB 1047، یک لایحه برجسته که توسعه هوش مصنوعی را تنظیم می کرد، وتو کرد.

این لایحه توسط سناتور ایالتی اسکات وینر تهیه شده است و شرکت‌هایی را که مدل‌های هوش مصنوعی توسعه می‌دهند، مسئول اجرای پروتکل‌های ایمنی برای جلوگیری از "مضرات حیاتی" می‌شوند. این قوانین فقط برای مدل هایی اعمال می شود که حداقل 100 میلیون دلار هزینه دارند و از 10^26 FLOPS (عملیات ممیز شناور، معیاری برای محاسبه) در طول آموزش استفاده می کنند.

SB 1047 با مخالفت بسیاری در دره سیلیکون مواجه شد، از جمله شرکت‌هایی مانند OpenAI، فن‌آوران برجسته مانند دانشمند ارشد هوش مصنوعی متا، Yann LeCun، و حتی سیاستمداران دموکرات مانند Ro Khanna نماینده کنگره آمریکا. گفتنی است، این لایحه همچنین بر اساس پیشنهادات شرکت هوش مصنوعی Anthropic و دیگر مخالفان اصلاح شده است.

در حالی که قانونگذار ایالتی کالیفرنیا SB 1047 را تصویب کرد، مخالفان امیدوار بودند که نیوسام آن را وتو کند - و در واقع، او قبلاً نشان داده بود که در مورد این لایحه ملاحظاتی دارد.

در بیانیه‌ای درباره وتوی امروز، نیوسام گفت: «در حالی که SB 1047 حسن نیت دارد، به این موضوع توجه نمی‌کند که آیا یک سیستم هوش مصنوعی در محیط‌های پرخطر مستقر است، تصمیم‌گیری حیاتی یا استفاده از داده‌های حساس را شامل می‌شود. در عوض، این لایحه استانداردهای سختگیرانه‌ای را حتی برای ابتدایی‌ترین عملکردها اعمال می‌کند - تا زمانی که یک سیستم بزرگ آن را مستقر کند. من معتقد نیستم که این بهترین رویکرد برای محافظت از مردم در برابر تهدیدات واقعی ناشی از فناوری باشد.»

نانسی پلوسی، زن کنگره و رئیس باسابقه مجلس نمایندگان نیز از این لایحه انتقاد کرده و آن را "خوب نیت اما ناآگاه" خوانده است. پس از اعلام وتو، او نیوسام را به خاطر تشخیص فرصت و مسئولیتی که همه ما برای تسلط بر کارآفرینان کوچک و آکادمیک سهیم هستیم، تمجید کرد.

در همین اطلاعیه، دفتر نیوسام بيان کرد که او در 30 روز گذشته 17 لایحه را در مورد مقررات و استقرار فناوری هوش مصنوعی امضا کرده است و گفته است که از کارشناسانی مانند Fei-Fei Li، Tino Cuéllar و Jennifer Tour Chayes خواسته است تا "کمک کنند." کالیفرنیا نرده‌های حفاظ کارآمدی را برای استقرار GenAI ایجاد می‌کند. (لی که به عنوان "مادرخوانده هوش مصنوعی" شناخته می شود، قبلا گفته بود که SB 1047 به اکوسیستم هوش مصنوعی در حال رشد ما آسیب می رساند.)

وینر، در همین حال، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن حق وتو به عنوان یک شکست برای همه کسانی که به نظارت بر شرکت‌های بزرگ که تصمیم‌های حیاتی می‌گیرند که بر ایمنی و رفاه عمومی و آینده کره زمین تأثیر می‌گذارند معتقد هستند، توصیف کرد. او همچنین ادعا کرد که بحث در مورد این لایحه "به طور چشمگیری موضوع ایمنی هوش مصنوعی را در صحنه بین المللی پیش برده است. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است