متن خبر

مدیر ارشد هوش مصنوعی متا: ایلان ماسک درباره قابلیت کاملاً خودران تسلا دروغ گفته است

مدیر ارشد هوش مصنوعی متا: ایلان ماسک درباره قابلیت کاملاً خودران تسلا دروغ گفته است

شناسهٔ خبر: 761899 -




«یان لکان»، مدیر ارشد هوش مصنوعی متا و «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا چندان با یکدیگر سر مسائل مختلف توافق ندارند و در شبکه اجتماعی ایکس نیز چندین‌ بار با هم مشاجره داشته‌اند. اکنون لکان در پست جدیدی دوباره به ایلان ماسک تاخته است و ادعا می‌کند او درباره قابلیت کاملاً خودران تسلا دروغ گفته است.

ماجرا از مطلب «دن اودود» (Dan O'Dowd)، مدیرعامل یک شرکت نرم‌افزاری، در ایکس شروع شد. او در مطلب خود، ادعاها و پست‌های ایلان ماسک طی چند ماه اخیر را تحلیل کرده است و او میگوید مدیرعامل تسلا با وعده و وعیدهایش درباره فناوری کاملاً خودران تسلا (FSD)، «فروشنده روغن مار» است. این اصطلاح برای کسانی استفاده می‌شود که درباره محصول خود وعده‌های واقعی نمی‌دهند. او او میگوید :

«ایلان در ماه ژوئن ادعا کرد که فناوری کاملاً خودران v12 بالاخره به قابلیت «احضار کاملاً هوشمند (ASS)» مجهز خواهد شد، که به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا خودروی خود را از طریق کامپیوتر درحالی که هیچ‌کس روی صندلی راننده ننشسته، احضار کنند. قبل از شروع ماه جولای، [ماسک] اعلام کرد که این ویژگی ماه آینده در دسترس خواهد بود.»

قابلیت خودران تسلا

وعده‌های ایلان ماسک درباره قابلیت خودران تسلا

دن اودود در مطلب خود او میگوید که قابلیت ASS حتی از نظر قانونی اجازه فعالیت در جاده‌های عمومی را ندارد و ایلان ماسک دوباره وعده‌ای داده که تسلا هنوز قادر به انجام آن نیست. به دنبال این پست، یان لکان نیز از زبان ایلان ماسک گفت:

«ایلان: من در 8 سال گذشته بارها و بارها درباره قابلیت‌های کاملاً خودران تسلا به شما دروغ گفته‌ام، اما شما باید هر چیزی را که درباره سیاست و چیزهای دیگری می‌گویم باور کنید.»

پس از آن نیز یکی از طرفداران تسلا به لکان بيان کرد که دارد نفرت‌پراکنی می‌کند و او نیز پاسخ داد: «من از ایلان متنفر نیستم. از دروغ‌های او متنفرم. من خودروها، راکت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای او را دوست دارم.» نکته جالب دیگر این است که دن اودود صاحب پنج خودرو تسلا است، بااین‌حال یکی از منتقدین جدی سیاست‌های این شرکت خودروسازی محسوب می‌شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است