متن خبر

افزایش امنیت خودرو برای آماده شدن برای انقلاب EV

افزایش امنیت خودرو برای آماده شدن برای انقلاب EV

شناسهٔ خبر: 761773 -




تصویری انتزاعی <a href= از یک قفل در مقابل پس‌زمینه دیجیتال، که نشان‌دهنده امنیت سایبری است. " srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc-1268-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YbizeHRMkF5QLe6eeYypqc.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: TheDigitalArtist / Pixabay) (اعتبار تصویر: Pixabay)

پس از پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی اخیر در سال 2024، آنها مجددا متعهد شدند که مهلت حذف تدریجی خودروهای گازسوز و دیزلی جدید را به سال 2030 برگردانند.

دستور دولت بریتانیا برای وسایل نقلیه آلایندگی صفر (ZEV) مستلزم آن است که 80 درصد خودروهای جدید و 70 درصد وانت های جدید فروخته شده در بریتانیا تا سال 2030 آلایندگی صفر داشته باشند و تا سال 2035 به 100 درصد افزایش یابد.

با این حال، بریتانیا قرار است تا سال‌های 2030 و 2035 به طور قابل‌توجهی اهداف فعلی فروش خودروهای الکتریکی (EV) را از دست بدهد. داده‌های نوسان فروش و کاهش کلی فروش در بریتانیا تأکید می‌کند که باید برای رسیدن به ضرب‌الاجل کارگران کار انجام شود.

این انقلاب آینده EV همچنین نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد امنیت سایبری به همراه دارد که برخی از آن‌ها به اتکای آنها به شبکه‌های برق محلی و ارتباط رو به رشد خودروها در سراسر جهان است. از آنجایی که تمام خودروهای جدید فروخته شده تا سال 2026 به یکدیگر متصل خواهند شد، حفاظت از رانندگان و تعمیرکاران هسته اصلی رشد مورد نیاز خواهد بود.

یکی از راه های حمایت از آمادگی صنعت برای معرفی خودروهای برقی و سایر نوآوری ها از طریق دسترسی شفاف و ایمن به اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری امنیتی است.

این نه تنها حفاظت از اطلاعات حساس تعمیرات سازنده را تضمین می کند، بلکه تضمین می کند که گاراژها می توانند فرآیندهای خود را برای پاسخگویی به تقاضا و تنوع وسایل نقلیه در جاده های ما ساده کنند.

مارسل ونت

مدیر ارشد فناوری و بنیانگذار Digidentity.

نقش حیاتی به اشتراک گذاری اطلاعات امن در خودرو

اشتراک‌گذاری امن اطلاعات برای حفظ یکپارچگی و قابلیت اطمینان سیستم‌های خودرو در محیط بسیار بهم پیوسته و دیجیتالی خودروی ما، مرکزی است.

اهمیت چنین اقدامات امنیتی توسط تعدادی از موارد نقض داده ها، به ویژه حمله باج افزار آرنولد کلارک در سال 2022، که طی آن یک شخص ثالث غیرمجاز به داده های شخصی، از جمله اطلاعات تماس، جزئیات بانک، شماره بیمه ملی، اطلاعات خودرو و موارد دیگر دسترسی پیدا کرد، تقویت می شود. ، از بیش از 10000 مشتری نمایندگی خودرو. در هفته‌ها و ماه‌های بعد، قربانیان زیادی شواهدی مبنی بر تلاش‌های سرقت هویت و همچنین مواردی از کلاهبرداری موفق گزارش کردند که منجر به اقدامات قانونی شد که پیشنهاد می‌شود میلیون‌ها خسارت برای نمایندگی‌ها هزینه داشته باشد.

این حادثه نشان می‌دهد که چگونه آسیب‌پذیری‌های دیجیتال، فراتر از ضررهای مالی قابل توجه، می‌توانند به سرعت عملیات کسب‌وکار را متوقف کنند، خدمات مشتری را مختل کنند، و نگرانی‌ها در مورد امنیت داده‌ها را افزایش دهند و در نهایت اعتماد بین رانندگان و نمایندگی‌ها را از بین ببرند.

اقدامات امنیتی در خودرو با افزایش ماهیت اتصالی خودروها، به دلیل شروع به کار سیستم های پیشرفته کمک راننده، سیستم های نظارت بر راننده، تجارت الکترونیک، پارکینگ با خودرو، سیستم های کلید دیجیتال و موارد دیگر، حیاتی تر می شوند. این نوآوری‌ها نیازمند مقررات بیشتری برای هدایت رشد در اتصال، مارک‌ها و مدل‌های وسایل نقلیه و همچنین انواع خودرو هستند.

چگونه SERMI به اشتراک گذاری اطلاعات را ساده می کند

پیش از این، به اشتراک گذاری داده ها بین اپراتورهای مستقل (IOs)، تامین کنندگان خدمات از راه دور (RSS) و سازندگان خودرو از هم گسسته بود.

هر سازنده خودرو نیاز به گواهینامه های مستقل داشت و سیستمی دست و پا گیر و وقت گیر برای صحبت با دیگران در چرخه عمر خودرو ایجاد می کرد.

SERMI، طرحی برای اعتباربخشی، تأیید و مجوز برای دسترسی به اطلاعات تعمیر و نگهداری مرتبط با امنیت، یک نقطه دسترسی استاندارد و واحد برای همه در سراسر بخش است. این چارچوبی برای تأیید اعتبار، تأیید و مجوز است - تضمین دسترسی ایمن به داده‌های مهم خودرو. این امکان تعمیرات سریعتر و دقیق تر را فراهم می کند و زمان انتظار را برای مشتریان کاهش می دهد.

طرح SERMI در حال حاضر در اروپا در 29 کشور معرفی شده است و قرار است اواخر امسال در بریتانیا نیز اجرا شود و به تعمیرگاه های مستقل امکان دسترسی به اطلاعات تعمیرات مشابه با نمایندگی ها را می دهد. قبل از SERMI، عدم تقارن اطلاعاتی بین نمایندگی‌ها و گاراژهای مستقل، فروشگاه‌های مستقل را در وضعیت نامساعدی قرار می‌داد. مصرف کنندگان اغلب تصور می کردند که نمایندگی ها به دلیل دسترسی انحصاری آنها به اطلاعات سازنده، دارای سطح بالاتری از تخصص هستند.

این طرح نه تنها در مورد دسترسی است، بلکه در مورد حفظ امنیت نیز می باشد. شرکت‌های هویت دیجیتال نقش مهمی در ایجاد تجربه‌ای روان‌تر برای همه ذینفعان درگیر ایفا می‌کنند که از عوامل بد و مصالحه در امان هستند.

اهمیت مرکز اعتماد

مرکز اعتماد در طرح SERMI نقش مهمی در حفظ یکپارچگی، امنیت و قابل اعتماد بودن طرح ایفا می کند. مرکز اعتماد به عنوان یک مرجع صدور گواهینامه عمل می کند و گواهی های دیجیتال را برای کارمندان مجاز IO و RSS صادر می کند. این گواهی ها هویت کارمندان اپراتورها را تأیید می کند و دسترسی ایمن به اطلاعات تعمیر و نگهداری مربوط به امنیت سازنده خودرو را امکان پذیر می کند.

این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساس خودرو کمک می کند.

Digidentity، مرکز اعتماد برای SERMI، یک توکن مجازی امن ایجاد کرده است که به عنوان یک گواهی دیجیتال SERMI در کیف پول Digidentity بر روی تلفن همراه کاربران ذخیره می شود و به IO و RSS ها اجازه دسترسی به اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری مربوط به امنیت در وب سایت هر سازنده خودرو را می دهد. . این نه تنها دسترسی را ساده می کند، بلکه با حذف نیاز به ذخیره یا مدیریت چندین اعتبار، امنیت را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر حذف نیاز به ورود و رمزهای عبور متعدد و ساده‌سازی فرآیند بازیابی اطلاعات، همچنین تضمین می‌کند که اطلاعات حساس از هر دو طرف امن باقی می‌مانند.

ایمن سازی اطلاعات خودروسازان برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده های تشخیصی، اطمینان از تعمیرات دقیق و ایمن خودرو، و حفاظت از مالکیت معنوی حیاتی است. اگر در برابر تخلفات آسیب‌پذیر باقی بماند، می‌تواند منجر به تعمیرات معیوب، ربودن وسیله نقلیه و به طور کلی از دست دادن اعتماد مصرف‌کننده شود.

تقویت این امنیت خودرو به طور فزاینده ای مهم است زیرا فشار برای رسیدن به ضرب الاجل کارگر باعث تسریع فروش خودروهای برقی در دهه آینده می شود.

مرکز اعتماد نقشی حیاتی در این امر ایفا می‌کند و تضمین می‌کند که هم تکنسین‌ها و هم رانندگان این وسایل نقلیه می‌توانند اعتماد و ایمنی را حفظ کنند، در حالی که همچنان از رشد صنعت در راستای هدف بزرگ‌تر دستیابی به انتقال موفقیت‌آمیز به آینده‌ای با آلایندگی صفر حمایت می‌کند.

ما بهترین آنتی ویروس های ابری را فهرست می کنیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

مارسل وندت مدیر ارشد فناوری و بنیانگذار Digidentity است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است