متن خبر

GitHub به مشتریان ابر سازمانی اجازه می دهد تا داده ها را در اتحادیه اروپا ذخیره کنند

GitHub به مشتریان ابر سازمانی اجازه می دهد تا داده ها را در اتحادیه اروپا ذخیره کنند

شناسهٔ خبر: 761757 -




GitHub به زودی به مشتریان ابری اجازه می دهد تا داده های کد خود را در اتحادیه اروپا (EU) ذخیره کنند، بخشی از فشار رو به رشد در حوزه فناوری برای برآورده کردن الزامات نظارتی و انتظارات مشتری در مورد حفاظت از داده ها - به ویژه در جایی که اطلاعات حساس ممکن است در بازی باشد، مانند در بخش دولتی یا صنایع مالی و مراقبت های بهداشتی.

از 29 اکتبر، GitHub او میگوید که همه مشتریان ابری سازمانی می‌توانند یک منطقه اتحادیه اروپا را برای ذخیره تمام کد خود انتخاب کنند، اگرچه این شرکت مشخص نکرده است که از کدام منطقه استفاده می‌کند یا اینکه آیا مشتریان می‌توانند انتخاب کنند. مایکروسافت، مادر GitHub، بیش از دوازده منطقه ابری Azure در سراسر بلوک دارد.

با این حال، از آنجایی که داده‌های همه مشتریان GitHub Enterprise Cloud امروزه در ایالات متحده ذخیره می‌شوند، احتمالاً حداقل برخی از مشتریانی که می‌خواهند داده‌های خود را به خانه نزدیک‌تر کنند، آرام خواهد کرد. شرکت فرعی Cariad

شایان ذکر است که GitHub در حال حاضر به مشتریان اجازه می دهد تا انتخاب کنند که داده های آنها به عنوان بخشی از محصول سرور سازمانی خود میزبانی خود را انتخاب کنند. آخرین اعلامیه این قابلیت را به ویژه به مشتریان ابری گسترش می دهد.

حاکمیت دیجیتال

دستور کار رو به رشد حاکمیت دیجیتال اروپا، تلاشی که برای تقویت کنترل بلوک بر زیرساخت‌ها، فناوری، داده‌ها و امنیت سایبری خود طراحی شده است، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی را برای متقاعد کردن مشتریان در سراسر حوض که نه تنها در مورد محافظت از آن جدی هستند، به راه انداخته است. داده‌های آنها، اما قرار دادن داده‌ها در مکانی نزدیک‌تر به خانه با کنترل‌های دانه‌ای بیشتر متصل به آن.

مایکروسافت تلاش‌های خود را برای بومی‌سازی داده‌ها برای مشتریان Azure انجام داده است، در حالی که آمازون، گوگل و اوراکل صداهای مشابهی ایجاد می‌کنند. جدا از شرکت‌های زیرساخت، شرکت‌هایی مانند Zoom و TikTok نیز داده‌ها را به مشتریان خود در اروپا نزدیک‌تر می‌کنند - همه اینها به نام دلجویی از تنظیم‌کننده‌ها و کاربران در زمین است.

در حالی که تلاش‌های GitHub برای اقامت در اروپا رسماً شش هفته دیگر آغاز می‌شود، این شرکت تأیید کرد که در آینده پشتیبانی مشابهی را برای سایر مناطق از جمله استرالیا، آسیا و آمریکای لاتین ارائه خواهد کرد. با این حال، هنوز هیچ چارچوب زمانی مشخص نشده است.

Shelley McKinley، مدیر ارشد حقوقی GitHub، به TechCrunch گفت: «تقاضای مشتریان برای اقامت داده‌های محلی در سراسر جهان، نه فقط در اروپا، در حال افزایش است. [اما] ما هنوز تاریخ مشخصی نداریم. ما از این راه اندازی اولیه گوش می دهیم و یاد می گیریم تا بفهمیم با چه سرعتی می توانیم این کار را انجام دهیم."

در واقع، این راه‌اندازی برای تشویق سازمان‌ها به انتقال از محصول خود میزبان یا ثبت نام در ابر سازمانی GitHub کاملاً جدید طراحی شده است، با آگاهی از اینکه می‌توانند کد شرکت را به صورت محلی انتخاب کنند. در واقع، GitHub ابزارهای مهاجرت ابری را برای کسانی که به دنبال انتقال از سرور سازمانی یا از پلتفرم‌های مدیریت کد رقیب هستند، ارائه می‌کند.

چندین مزیت مطرح دیگر از ذخیره سازی داده ها به صورت محلی وجود دارد، از جمله کاهش تأخیر انتقال داده. هرچه یک شرکت به کد خود نزدیک‌تر باشد، انتقال داده سریع‌تر است (حداقل در تئوری) - و این می‌تواند برای هجوم طلای هوش مصنوعی که در حال حاضر جهان را فراگرفته است، مفید باشد، به‌ویژه در مورد توسعه نرم‌افزار به کمک هوش مصنوعی.

با توجه به این نکته، GitHub محصول AI Copilot خود را در اوایل سال جاری برای شرکت ها راه اندازی کرد، محصولی که به طور کامل فقط از طریق ابر در دسترس است (نسخه محدود شده برای مشتریان خود میزبان در دسترس است). پس می توان استدلال کرد که GitHub به طور غیرمستقیم از اقامت داده برای جذب مشتریان بیشتر به محصول هوش مصنوعی خود استفاده می کند.

مک‌کینلی او میگوید که برنامه‌های اقامت داده‌ای آن بیشتر به «ترجیحات مشتری» مربوط می‌شود تا هر دستورالعمل نظارتی خاصی. در واقع، اتحادیه اروپا قوانین کاملی برای اقامت داده ندارد، اگرچه برخی قوانین به طور غیرمستقیم بر جایی که سازمان‌ها برای ذخیره داده‌ها انتخاب می‌کنند تأثیر می‌گذارد - به‌ویژه GDPR، که مقررات قوی در مورد انتقال داده‌های فرامرزی دارد. قانون آینده هوش مصنوعی اتحادیه اروپا نیز با همه اینها تلاقی می کند و شامل مقررات حاکمیت داده در مورد انواع خاصی از سیستم های هوش مصنوعی است. در نهایت، زمانی که شرکت‌ها کنترل بیشتری بر محل ذخیره‌سازی داده‌ها دارند، مدیریت آن‌ها آسان‌تر است.

مک‌کینلی گفت: «این واقعاً یک مسئله ترجیح مشتری است، زیرا می‌خواهید جواهرات تاج شما - کد شما - در منطقه ذخیره شود. همچنین، امکان استفاده واقعی از GitHub Copilot – این واقعاً به اقامت داده مربوط نمی شود، اما به این معنی است که می توانید از همه چیزهایی که ابر برای شما به ارمغان می آورد استفاده کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است