متن خبر

WP Engine به دلیل اظهارات مولنوگ نامه توقف و توقف به Automattic ارسال می کند

WP Engine به دلیل اظهارات مولنوگ نامه توقف و توقف به Automattic ارسال می کند

شناسهٔ خبر: 761754 -




سرویس میزبانی وردپرس WP Engine روز دوشنبه پس از آن که مدیر عامل این شرکت مت مولنوگ، WP Engine را "سرطان برای وردپرس" خواند، نامه ای به Automattic ارسال کرد.

در این اخطار از Automattic و Mullenweg خواسته شده است که نظرات خود را پس بگیرند و از اظهارنظر علیه شرکت خودداری کنند.

امروز WP Engine نامه‌ای به نام «توقف و توقف» به Automattic ارسال کرد و از Automattic و مدیر عامل آن Matt Mullenweg خواست تا اظهارات نادرست، مضر و تحقیرآمیز علیه WP Engine را پس بگیرند. او در پاسخ به اطلاعات غلطی که در مورد…

— WP Engine (@wpengine) 23 سپتامبر 2024

WP Engine که (مانند خود Automattic) پروژه وردپرس منبع باز را تجاری می‌کند، قبل از اجلاس WordCamp که هفته گذشته برگزار شد، Mullenweg را به تهدید WP Engine نیز متهم کرد.

متیو مولنوگ، مدیر عامل اتومتیک تهدید کرد که اگر WP Engine با پرداخت مبلغ بسیار هنگفتی به Automattic - نهاد انتفاعی او - قبل از سخنرانی خود در 20 سپتامبر در کنوانسیون وردکمپ ایالات متحده موافقت نکند، او قصد دارد خود را آغاز کند. در این نامه آمده است: «رویکرد هسته‌ای زمین سوخته» به موتور WP در جامعه وردپرس و فراتر از آن.

در این نامه آمده است: «زمانی که خواسته‌های مالی ظالمانه‌اش برآورده نشد، آقای مولنوگ تهدیدات خود را با طرح ادعاهای نادرست مکرر و تحقیر WP Engine به کارکنان، مشتریانش و جهان انجام داد.

در ادامه نامه آمده است که Automattic هفته گذشته شروع به درخواست از WP Engine کرد تا «درصد قابل توجهی از درآمد ناخالص خود - در واقع ده‌ها میلیون دلار - را به طور مستمر» برای مجوز استفاده از علائم تجاری مانند «WordPress» به آن بپردازد.

WP Engine از استفاده خود از علامت تجاری "WordPress" تحت قوانین استفاده منصفانه دفاع کرد و بيان کرد که با دستورالعمل های پلت فرم مطابقت دارد. این نامه همچنین دارای اسکرین شات هایی از پیام های متنی Mullenweg به مدیرعامل WP Engine و اعضای هیئت مدیره است که ظاهراً بیان می کند که Mullenweg در صورت عدم پذیرش درخواست های Automattic از WP Engine در سخنرانی خود در WordCamp استفاده می کند.

Automattic بلافاصله به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Mullenweg، که وردپرس را ایجاد کرد، هفته گذشته از WP Engine به دلیل کسب سود بدون پرداختن به پروژه منبع باز انتقاد کرد، در حالی که آپشن های کلیدی را که وردپرس را در وهله اول به چنین پلتفرمی قدرتمند تبدیل می‌کند، غیرفعال کرد.

هفته گذشته، در یک پست وبلاگ، Mullenweg بيان کرد WP Engine 47 ساعت در هفته به تعهد سرمایه گذاری "پنج برای آینده" کمک می کند تا منابع را برای رشد پایدار وردپرس کمک کند. در مقایسه، او بيان کرد که Automattic تقریباً 3900 در هفته کمک می کند. او اذعان کرد که در حالی که این ارقام فقط یک «نماینده» هستند، با وجود اینکه هر دو شرکت اندازه مشابهی دارند و حدود نیم میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کنند، شکاف بزرگی در مشارکت وجود دارد.

در یک پست وبلاگ جداگانه، او همچنین بيان کرد که WP Engine به مشتریان وردپرس را "خروجی ارزان" می دهد.

قابل ذکر است که Automattic در سال 2011 در WP Engine سرمایه گذاری کرد، زمانی که این شرکت 1.2 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. از آن زمان، WP Engine بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است که بخش عمده آن از سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری شرکت سهامی خصوصی Silver Lake در سال 2018 به دست آمده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است