متن خبر

فکر می کنید کلید Copilot ویندوز 11 بی فایده است؟ ما چند خبر خوب داریم – به زودی می توانید آن را مجدداً پیکربندی کنید

فکر می کنید کلید Copilot ویندوز 11 بی فایده است؟ ما چند خبر خوب داریم – به زودی می توانید آن را مجدداً پیکربندی کنید

شناسهٔ خبر: 761100 -




صفحه کلید لپ تاپ Acer Swift Go 14 <a href= که دکمه Copilot را نشان می دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TD9yGeTvdgVdrY5JkT9YWS.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: آینده / جیمز هالند)

وقتی مایکروسافت کلید Copilot را معرفی کرد، تنها چیزی که می‌توانستیم فکر کنیم این بود – رک و پوست کنده، این هدر دادن صفحه‌کلید گران‌بهای لپ‌تاپ است – و برای کسانی از شما که کلید را در اختیار دارید و این احساس را دارید، در اینجا چند خبر بسیار خوب وجود دارد: می‌توانید اکنون آن را مجدداً پیکربندی کنید، حداقل در آزمایش.

در ساخت 22635 پیش‌نمایش کانال بتا جدید برای ویندوز 11 ، مایکروسافت این امکان را فراهم کرده است که به جای فراخوانی دستیار هوش مصنوعی، کلید Copilot را برای راه‌اندازی یک برنامه مجدداً نقشه‌برداری کند.

همانطور که مایکروسافت در یک پست وبلاگ توضیح می دهد، یک نکته کوچک وجود دارد، اما: "شما می توانید انتخاب کنید که کلید Copilot برنامه ای را راه اندازی کند که MSIX بسته بندی شده و امضا شده است، پس نشان می دهد که برنامه برای حفظ امنیت مشتریان، الزامات امنیتی و حریم خصوصی را برآورده می کند."

ما به طور لحظه ای برمی گردیم تا در مورد پیامدهای دقیق این موضوع صحبت کنیم، اما اصل این است که شما نمی توانید کلید را برای هر برنامه ای که می خواهید - فقط برنامه های MSIX - دوباره نقشه برداری کنید.

هیچ تغییری در رفتار پیش‌فرض کلید Copilot همانطور که انتظار دارید وجود ندارد - وقتی برای اولین بار لپ‌تاپ جدید براق Copilot+ خود را دریافت می‌کنید، همچنان با فشار دادن دستیار هوش مصنوعی را فرا می‌خواند. حداقل زمانی که این تغییر به نسخه انتشار ویندوز 11 می‌رسد، می‌توانید آن را در برنامه تنظیمات، در Personalization > Text input پیکربندی مجدد کنید - و ما نمی‌توانیم ببینیم که چرا در آزمایش قطع می‌شود.

آن اخطار پیکربندی MSIX

Windows Copilot+ PC روی میز

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

همانطور که اشاره شد، اخطار این است که باید کلید Copilot را برای راه اندازی یک برنامه MSIX، که یک بسته برنامه ویندوزی است که توسط مایکروسافت تهیه شده است، با هدف امنیت بیشتر (از جمله مزایای دیگر) دوباره نقشه برداری کنید. به طور خلاصه، بسیاری از برنامه‌های ویندوز دارای بسته‌بندی MSIX نیستند، و اگر هر برنامه‌ای که می‌خواهید میان‌بر برای آن وجود نداشته باشد، شانس شما را ندارید.

این ویژگی در حال حاضر در حال آزمایش است، پس ممکن است مایکروسافت بتواند این نیاز را تغییر دهد - ما باید این خط را ببینیم. دلیل قید MSIX، همانطور که اشاره شد، امنیت بهتر ارائه شده در این قالب نصب بیش از MSI (سلف خود) است.

کسانی که از این محدودیت ناامید هستند، همیشه می‌توانند کلید Copilot را با استفاده از نرم‌افزار نقشه‌برداری کلید شخص ثالث دوباره تعریف کنند، اما این به اندازه داشتن یک گزینه بومی راحت نیست. (اگر آن گزینه بومی دارای طیف گسترده ای از عملکردها در مورد برنامه هایی است که می توانید کلید را به آنها پیوند دهید، یعنی).

ما کلید Copilot روی صفحه‌کلید خود نداریم و نمی‌خواهیم، ​​همانطور که احتمالاً می‌توانید از نحوه شروع این مقاله حدس بزنید - کسانی که در TechRadar با این کلید بازی می‌کردند، آن را کمتر از انقلابی بودن می‌دانستند .

در مجموع، با توجه به سر و صدایی که هنگام فاش شدن کلید Copilot وجود داشت، معرفی گزینه ای برای پیکربندی مجدد کلید می تواند برای مایکروسافت کمی شرم آور باشد. اگر به خاطر داشته باشید، این حرکت به عنوان "اولین تغییر قابل توجه" در صفحه کلید ویندوز در حدود 30 سال گذشته تلقی می شد، و اینکه کلید Copilot یک "بخش اصلی" صفحه کلید در یک سطح با خود کلید ویندوز خواهد بود.

همه آنچه گفته شد، اگر خود دستیار Copilot در آینده در ویندوز 11 بسیار مفیدتر شود، شاید کلید اختصاصی بتواند دلیل وجودی واقعی بیشتری را به وجود بیاورد، به جای اینکه بیشتر شبیه یک میله‌کلنگ باشد. حداقل برای ما

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است