متن خبر

برنامه جدید Reeder برای RSS، YouTube، Reddit، Mastodon و موارد دیگر ساخته شده است

برنامه جدید Reeder برای RSS، YouTube، Reddit، Mastodon و موارد دیگر ساخته شده است

شناسهٔ خبر: 760918 -




برای طولانی‌ترین زمان، خوانندگان RSS با نشان دادن تعداد خوانده‌نشده در برابر هر منبع، از فلسفه طراحی «صفر صندوق ورودی» پیروی می‌کنند. اگر بیش از ده ها فید به RSS خوان خود وصل شده اید، موفق باشید که آن را به صفر برسانید.

سیلویو ریزی، توسعه‌دهنده‌ای که برنامه محبوب RSS Reeder را ساخته است، می‌خواهد با طراحی مجدد برنامه به مخاطبانی که می‌خواهند از فشار تعداد خوانده‌نشده دور شوند، پاسخگو باشد. آواتار جدید Reeder بیشتر در مورد سازگاری با منابع بیشتری مانند کانال‌های YouTube، فیدهای Mastodon و Bluesky، کانال‌های Reddit، پادکست‌ها و کمیک استریپ است.

Rizzi برنامه قدیمی را متوقف نمی کند. اما اکنون نام دیگری دارد: Reeder Classic. او از طریق ایمیل به TechCrunch بيان کرد که اگرچه Reeder Classic قبلاً از منابعی مانند YouTube و Reddit پشتیبانی می کرد، اما تجربه تماشای ایده آلی را نداشت.

چیزی که برخی از مردم ممکن است متوجه نباشند این است که بیشتر محتوایی که Reeder جدید پشتیبانی می‌کند - مانند YouTube، Reddit و Mastodon - می‌تواند قبلاً با Reeder Classic مصرف شود. پس ، از این نظر، چیز زیادی تغییر نکرده است.

«تغییر این است که محتوا دیگر در بیننده‌ای که در ابتدا فقط برای مقالات فید RSS طراحی شده بود، تعبیه نمی‌شود. Reeder جدید بینندگان مختلفی را برای انواع مختلف محتوا مانند مقاله ها، عکس ها، فیلم ها، پست های رسانه های اجتماعی و پادکست ها ارائه می دهد. به گونه ای طراحی شده است که برای گفت ن انواع جدید محتوا در آینده به راحتی قابل تمدید باشد.

حتی با وجود اینکه برخی از گزاره‌های اصلی برنامه یکسان هستند، Rizzi برنامه را از ابتدا ساخته است. با طراحی برنامه قبلی به سبک RSS، همگام سازی iCloud غیرقابل اعتماد و کند شده بود زیرا سعی می کرد همه چیز را واکشی کند. با نسخه جدید، فقط مواردی مانند اشتراک‌های شما، موقعیت جدول زمانی و موارد برچسب‌گذاری شده را برای همگام‌سازی واکشی می‌کند. به گفته توسعه‌دهنده، خلاص شدن از تعداد خوانده‌نشده در دستگاه‌ها نیز تأثیر مثبتی بر سرعت کلی داشته است.

از آنجایی که Reeder چندین منبع دارد، می‌توانید یک فید اختصاصی بسازید و آن را با دوستان یا در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

استفاده از این برنامه رایگان است، اما برای فیدهای مشترک، همگام سازی جدول زمانی Mastodon و Bluesky و ایجاد بیش از ده فید، باید 1 دلار در ماه یا 10 دلار در سال بپردازید. Rizzi بيان کرد که Reeder به زودی اقدامات بیشتری برای کشیدن انگشت برای فهرست ها، گزینه های طرح بندی جدید، فیدهای هوشمند و میانبرهای صفحه کلید دریافت خواهد کرد.

Reeder تنها اپلیکیشنی نیست که سعی می‌کند راه‌حلی را پیرامون ذخیره و مصرف منابع متعدد در یک مکان ایجاد کند.

برخی دیگر از سازندگان اپلیکیشن نیز با ایده ترکیب انواع فیدها بازی می کنند. برنامه مستقل مهندسی شرکت مرورگر Nate Parrott's Feeeed یک مثال است. تیم Twitterrific همچنین در حال ساخت اپلیکیشنی برای فیدهای مختلف به نام Tapestry هستند. در حالی که برنامه Plinky مهندس سابق توییتر Joe Fabisevich صرفاً یک فیدخوان نیست، این برنامه با چندین فرمت کار می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است