متن خبر

جانی آیو با OpenAI برای ساخت یک دستگاه هوش مصنوعی همکاری می‌کند

جانی آیو با OpenAI برای ساخت یک دستگاه هوش مصنوعی همکاری می‌کند

شناسهٔ خبر: 759483 -




«جانی آیو»، طراح افسانه‌ای اپل، تأیید کرده با همکاری شرکت OpenAI روی دستگاهی مرتبط با هوش مصنوعی کار می‌کند. آیو بیش از ۵ سال پیش اپل را ترک کرد و از آن زمان تاکنون روی پروژه‌های شخصی خودش کار می‌کند.

نشریه نیویورک تایمز که پروفایل و پروژه‌های کاری جانی آیو را بعد از ترک اپل در سال ۲۰۱۹ تحلیل کرده است، در بخشی از مقاله جدیدی تأیید می‌کند طراح سابق و مشهور اپل برای ساخت سخت‌افزار هوش مصنوعی با «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، همکاری می‌کند. اخبار همکاری آیو با OpenAI برای ساخت سخت‌افزار هوش مصنوعی از سال گذشته در رسانه‌ها منتشر می‌شد اما هنوز مشخص نیست این دستگاه چه کاربردهایی دارد و چه زمانی وارد بازار می‌شود.

جانی آیو طراحی دستگاه هوش مصنوعی OpenAI را برعهده گرفته است

هنوز جزئیات بیشتری از محصول مشترک آیو و آلتمن منتشر نشده است. گفته می‌شود این دو از طریق «برایان چسکی»، مدیرعامل Airbnb، با یکدیگر آشنا شده‌اند. بنابر گزارش نیویورک تایمز، آیو و آلتمن درمورد اینکه هوش مصنوعی مولد چگونه ساخت دستگاه محاسباتی جدیدی را ممکن کرده، صحبت کرده‌اند. همچنین گفته شده شرکت Emerson Collective متعلق به لورن پاول جابز، همسر استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل، ازجمله سرمایه‌گذاران این پروژه است و آیو تاکنون توانسته بیش از یک‌میلیارد دلار برای پروژه سخت‌افزار هوش مصنوعی منابع مالی جمع‌ کند.

پروژه مرموز جانی آیو درحال‌حاضر با فقط ۱۰ کارمند پیش می‌رود. همچنین «تانگ تان» و «اوانز هانکی» که در پروژه طراحی آیفون از همکاران آیو در اپل بودند، نیز در پروژه جدید با او همکاری می‌کنند. براساس گزارش نیویورک تایمز، کمپانی شخصی آیو که با نام LoveFrom شناخته می‌شود، طراحی این دستگاه هوش مصنوعی را برعهده دارد. دفتر مرکزی این شرکت در ساختمانی گران‌قیمت در سانفرانسیسکو واقع شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است