متن خبر

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری را برای آموزش جهانی هوش مصنوعی اعلام کرد

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری را برای آموزش جهانی هوش مصنوعی اعلام کرد

شناسهٔ خبر: 759441 -




ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، روز شنبه در اجلاس آینده سازمان ملل، هوش مصنوعی را «متحول‌کننده‌ترین فناوری تاکنون» توصیف کرد و از ایجاد صندوق جدیدی برای آموزش و آموزش هوش مصنوعی در سراسر جهان خبر داد.

پیچای به چهار فرصت گسترده برای هوش مصنوعی و توسعه پایدار اشاره کرد: کمک به مردم برای دسترسی به اطلاعات به زبان خود، تسریع در کشف علمی، ارائه هشدارها و ردیابی در مورد بلایای آب و هوایی و تقویت پیشرفت اقتصادی.

پیچای اذعان کرد که هوش مصنوعی خطراتی را نیز به همراه دارد، به عنوان مثال با تقلبی های عمیق، اگرچه به تاثیر هوش مصنوعی بر آب و هوا اشاره ای ن کرد.

او اضافه کرد که می‌خواهد از یک «شکاف هوش مصنوعی» جهانی جلوگیری کند و گوگل در حال ایجاد یک صندوق فرصت جهانی هوش مصنوعی ۱۲۰ میلیون دلاری است که از طریق آن «آموزش و آموزش هوش مصنوعی را در جوامع سراسر جهان در دسترس قرار می‌دهد» با مشارکت سازمان‌های غیرانتفاعی محلی و سازمان‌های غیردولتی.

در همین موضوع، پیچای خواستار «تنظیمات هوشمند محصول که آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و در مقابل انگیزه‌های حمایت‌گرایانه ملی مقاومت می‌کند» را خواستار شد – در غیر این صورت، او پیش‌بینی کرد که مقررات می‌تواند «شکاف هوش مصنوعی را گسترده‌تر کند و مزایای هوش مصنوعی را محدود کند».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است