متن خبر

Shelf یک شبکه اجتماعی است که بر اساس رسانه هایی که مصرف می کنید است

Shelf یک شبکه اجتماعی است که بر اساس رسانه هایی که مصرف می کنید است

شناسهٔ خبر: 759290 -




شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای همگن شده‌اند و همه چیز را از متن گرفته تا ویدیوهای کوتاه در سراسر پلتفرم‌ها نشان می‌دهند، جایی که الگوریتم‌ها اغلب خلاقیت شما را تحت الشعاع قرار می‌دهند. در این محیط فراگیر، دشوارتر از همیشه است که یک حس واقعی از حال و هوای یک نفر قبل از تصمیم به دنبال کردن او بدست آوریم.

وارد Shelf شوید، برنامه‌ای که به شما امکان می‌دهد یک «فروشگاه» شخصی‌سازی شده از عادت‌های رسانه‌ای خود ایجاد کنید، سپس بر اساس فیلم‌ها، نمایش‌ها، کتاب‌ها، بازی‌ها و موسیقی مصرف‌شده با دیگران ارتباط برقرار کنید. همچنین به شما امکان می دهد پیشرفت را در حین خواندن کتاب مورد علاقه خود یا تماشای یک نمایش پرطرفدار پیگیری کنید.

«اگر فرهنگ را به طور گسترده در اینترنت مشاهده می‌کنید، از ارسال عکس‌های سلفی به مواردی که من می‌خوانم، تماشا می‌کنم، اسکرین شات‌هایی از نقدهای فیلم‌هایم و غیره تغییر می‌کند. جاد اسبر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Koodos Labs، استارتاپ پشت Shelf، در مصاحبه ای گفت: اساساً در مورد یک شخص عمیق تر می شود، سعی می کند بفهمد آنها در چه چیزی هستند... این چیزی است که Shelf در مورد آن است.

اسبر به طور ناشناس با نوشتن شعر آنلاین بزرگ شد، سپس سال‌های اولیه کار خود را از سال 2015 تا 2018 در YouTube در لندن گذراند. در این مدت، او در سمت خالق زیرمجموعه Google کار کرد و به مردم کمک کرد محتوا ایجاد کنند، مخاطبان خود را افزایش دهند، و از کار خود پول در بیاورند این زمانی بود که یوتیوب اکوسیستم سازنده خود را در بازارهای مختلف در حال ظهور خارج از ایالات متحده رشد داد

پس از گذراندن بیش از سه سال در گوگل، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه کمبریج به دانشگاه بازگشت و به دانشگاه هاروارد پیوست تا در مورد گرایش های اینترنت مصرف کننده تحقیق کند و اینترنت را به صورت آکادمیک مطالعه کند. این در نهایت به او کمک کرد تا Shelf را در بازاری پر از برنامه های رسانه های اجتماعی با میلیون ها و میلیاردها کاربر تصور کند.

اسبر به TechCrunch گفت: «ما محصولات بسیار بسیار زیادی ساختیم. "همه آنها تا زمانی که Shelf کار نمی کردند، و Shelf از آن آموخته ها بیرون آمد."

چگونه کار می کند؟

برنامه Shelf که در iOS و Android موجود است، به شما امکان می‌دهد حساب‌های مرتبط با رسانه‌ها، از جمله Apple Music، Goodreads، Netflix، Spotify و YouTube را متصل کنید، سپس یک صفحه وب «ویترین فروشگاه» قابل سفارشی‌سازی ایجاد می‌کند که به‌طور خودکار بر اساس میزان پیشرفت مصرف شما به‌روزرسانی می‌شود. همچنین می‌توانید به صورت دستی پیوندهای هر سرویس اینترنتی دیگری را به قفسه مجازی خود اضافه کنید - حتی پیوندهایی به مقالات TechCrunch مورد علاقه خود، که می‌توانید آن‌ها را به دنبال‌کنندگان خود نشان دهید.

این استارت آپ مستقر در نیویورک همچنین قصد دارد فهرست خدمات پشتیبانی شده از جمله Steam را برای گیمرها گسترش دهد.

«[A] انسان‌ها و به‌عنوان افرادی که آنلاین هستند، ما بسیار چند خط فاصله داریم. ما فقط اهل موسیقی، فیلم، نمایش و همه این چیزها نیستیم. اسبر گفت، گفت ن پشتیبانی برای دسته‌های خاص، پایگاه کاربران را گسترش می‌دهد، اما در عین حال، موارد استفاده را برای کاربران فعلی عمیق‌تر می‌کند.

می‌توانید براساس اولویت خود یک URL برای قفسه دیجیتال انتخاب کنید. به همین ترتیب، این برنامه به شما امکان می دهد با تغییر رنگ پس زمینه و جابجایی آیتم ها بسته به سلیقه خود، رابط کاربری را سفارشی کنید.

Koodos قصد دارد با ارائه گزینه های سفارشی سازی جدید از Shelf درآمد کسب کند. اسبر به TechCrunch گفت: همچنین می‌تواند بینش‌های درآمدزایی را که برنامه ظاهر می‌شود تحلیل کند.

برخلاف برنامه‌هایی که داده‌ها را با استفاده از API فراخوانی می‌کنند، Shelf بدون توجه به اینکه پلتفرم دارای API شخص اول است یا خیر، کار می‌کند. به طور کلی، وقتی کاربران یک سرویس شخص ثالث مانند Spotify یا Apple Music را از رابط کاربری Shelf انتخاب می‌کنند، به سیستم وارد می‌شوند (از طریق تغییر مسیر به آن برنامه یا از طریق یک صفحه بازشو). هنگامی که کاربر وارد سیستم شد، Esber می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به مصرف رسانه آن کاربر را مستقیماً از برنامه خارج کند.

اسبر همچنین اظهار داشت که این استارتاپ از داده‌هایی که Shelf از فهرست کاربران خدمات در برنامه دریافت می‌کند برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند، چیزی که امروزه در بین پلتفرم‌های آنلاین رایج شده است.

این اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط فناوری به نام DataMovers پشتیبانی می‌شود و Koodos با برنامه‌های دیگر برای گسترش این راه‌حل نیز کار می‌کند (اگرچه Esber ن او میگوید کدام یک). او DataMover را با شبکه انتقال داده برای fintech Plaid مقایسه می کند.

او گفت: «به روشی مشابه [به Plaid]، ما به آن کاربر امکان دسترسی به داده‌های دیگر برنامه‌ها را نیز می‌دهیم».

اعتبار تصویر: آزمایشگاه کودوس

تجربه خصوصی در تست

علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می‌دهد ویترین فروشگاه خود را برای عموم بسازند، Shelf آزمایش یک تجربه خصوصی را برای برخی از کاربران که فقط می‌خواهند مصرف رسانه خود را بدون اشتراک‌گذاری آن ردیابی کنند، آغاز کرده است.

"ما قصد داریم یک ابزار سرگرم کننده باشیم که هر کسی می تواند در طول زمان از آن استفاده کند. همه افراد در اتاق نشیمن یا خانه خود یک قفسه کتاب دارند. پس چرا همه نمی توانند قفسه را داشته باشند؟ اسبر گفت.

Shelf که تابستان امسال پس از آزمایش بتا در پایان سال گذشته به صورت عمومی راه اندازی شد، نیم میلیارد مورد توسط کاربران خود اضافه کرد. اسبر از اشتراک‌گذاری شماره‌های کاربران خودداری کرد، اما بيان کرد که تعداد قفسه‌های اپلیکیشن ماه به ماه 40 درصد افزایش می‌یابد و کاربران به طور متوسط ​​پنج بار در هفته از Shelf بازدید می‌کنند تا قفسه‌های دیجیتال خود را تحلیل کنند یا قفسه‌های دیجیتالی خود را به‌روزرسانی کنند یا با آن‌ها هماهنگی داشته باشند. قفسه های دیگران

Koodos در مجموع 7 میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله First Round Capital، M13، Blockchain Capital و IDEO و همچنین بنیانگذاران شرکت هایی از جمله Zynga و VSCO جذب کرده است. همچنین شامل ایوان شارپ یکی از بنیانگذاران Pinterest، یکی از بنیانگذاران Dubsmash (در حال حاضر معاون Reddit) Suchit Dash، و پیشگامان طراحی بازار در هاروارد، پروفسور جان دیتون و اسکات کومینرز است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است