متن خبر

سوپرشارژرهای تسلا: همه برندهای خودروهای برقی که دسترسی دارند

سوپرشارژرهای تسلا: همه برندهای خودروهای برقی که دسترسی دارند

شناسهٔ خبر: 759287 -




هجده ماه پیش، زمانی که خودروساز آمریکایی قراردادی را برای دسترسی صاحبان خودروهای برقی خود به شبکه سوپرشارژر تسلا امضا کرد، فورد باعث تحول شد.

در یک تغییر خیره کننده، خودروسازان پس از خودروسازی - از جنرال موتورز و هیوندای گرفته تا ریوین و مرسدس بنز - همین روند را دنبال کردند. تا پایان سال 2023، تقریباً تمام خودروسازان بزرگ با پذیرش استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا (NACS) موافقت کردند و به دارندگان خودروهای برقی قول دادند که آداپتورها به زودی در راه خواهند بود.

اکثر مشتریان غیر تسلا هنوز منتظرند. با این حال، اعلام جنرال موتورز در اوایل این هفته ممکن است یک پوشش الکتریکی از خوش بینی ایجاد کند.

دارندگان خودروهای برقی خودروهای جنرال موتورز مانند شورولت سیلورادو EV و کادیلاک لیریک اکنون به طور رسمی به سوپرشارژرهای تسلا دسترسی خواهند داشت. تنها کاری که دارندگان خودروهای برقی GM باید انجام دهند این است که آداپتورهای مورد تایید GM را بخرند و منتظر بمانند که به خودروهایشان اجازه می‌دهد در درگاه‌های تسلا شارژ شوند.

بیشتر ممکن است به زودی دنبال شود. TechCrunch در حال پیگیری است که کدام برندها به شبکه سوپرشارژ تسلا دسترسی دارند و این فهرست را به روز می کند.

تغییر به استاندارد شارژ تسلا EV

در نوامبر 2022، تسلا طراحی کانکتور شارژ EV خود را به اشتراک گذاشت تا اپراتورهای شبکه و خودروسازان را تشویق کند تا از این فناوری استفاده کنند و به استاندارد جدید در آمریکای شمالی کمک کند. در آن زمان، هر خودروساز دیگری از استاندارد شارژ ترکیبی (CCS) در آمریکای شمالی استفاده می کرد.

پذیرش انبوه در آن زمان بعید به نظر می رسید، حتی اگر شبکه شارژ تسلا به دلیل طراحی قوی و کاربر پسند و سهولت پرداخت برای آب EV بسیار برتر در نظر گرفته می شد.

شش ماه بعد، فورد اولین کسی بود که اعلام کرد با تسلا در قراردادی همکاری خواهد کرد که به مشتریانش امکان دسترسی به بیش از 12000 سوپرشارژر در سراسر ایالات متحده و کانادا را می دهد. اما این فقط در مورد دسترسی صاحبان خودروهای برقی فورد به یک آداپتور ویژه نبود. فورد همچنین متعهد شد که خودروهای برقی آینده خود را به جای CCS با پورت های NACS ادغام کند.

ریوین، جنرال موتورز، بی‌ام‌و، هوندا، هیوندای، فولکوآگن، پورشه، آئودی، هیوندای، کیا، لوسید، و استلانتیس به دنبال آن‌ها قرار گرفتند.

سوالات متداول شارژ تسلا

امروزه در ایالات متحده، 36499 پورت NACS به صورت عمومی در دسترس است (اگرچه برخی از آنها ممکن است از دیگر شرکت‌های شارژ EV که استاندارد تسلا را تطبیق داده‌اند باشند)، در مقایسه با حدود 16925 پورت CCS. این با وجود دلارهای فدرال است که به صراحت برای ساخت شارژرهای CCS هزینه شده است.

برای دارندگان خودروهای برقی که با پورت CCS گیر کرده‌اند، باید آداپتورهای مورد تایید سازنده را حفظ کنند. در حالی که برخی از آداپتورهای شخص ثالث وجود دارند که ادعا می کنند با استانداردهای ایمنی و عملکرد خاصی مطابقت دارند، مانند Lectron's Vortex Plug با قیمت 199 دلار، وب سایت تسلا می گوید چنین آداپتورهایی ممنوع هستند.

یکی از سخنگویان جنرال موتورز به TechCrunch بيان کرد که آداپتورهای آن به طور خاص برای محافظت از باتری‌های GM EV در هنگام شارژ طراحی شده‌اند و ضمانت خودرو آن آسیب‌های وارد شده به قطعات خودرو را که در نتیجه استفاده از آداپتورهای غیر GM تایید شده است را پوشش نمی‌دهد.

در اواخر آگوست، تسلا در X پست کرد که تولید آداپتورها را افزایش داده است. این بیانیه، همراه با اعلامیه جنرال موتورز، می تواند به این معنی باشد که حتی تعداد بیشتری از خودروهای الکتریکی غیر تسلا به زودی به ایستگاه های سوپرشارژر می روند. همه آنها باید برنامه تسلا را دانلود کنند تا بتوانند هزینه شارژ را بپردازند.

چک فهرست دسترسی سوپرشارژ تسلا

جنرال موتورز

از سپتامبر 2024، جنرال موتورز بالاخره نرم‌افزار خودروهای برقی Chevy، Cadillac و GMC خود را به‌روزرسانی کرد تا مشتریان بتوانند از سوپرشارژرهای تسلا استفاده کنند. اگر بخواهند به زودی دسترسی داشته باشند، باید یک آداپتور "تأیید شده GM" را از طریق برنامه خود به قیمت 225 دلار خریداری کنند.

جنرال موتورز نمی گوید حمل و نقل چقدر طول می کشد. یکی از سخنگویان جنرال موتورز بيان کرد که این شرکت در حال حاضر موجودی آداپتورها را دارد و با چندین تامین کننده برای تولید آداپتورهای شارژ سریع NACS DC کار کرده است.

از سال 2025 به بعد، خودروهای برقی جنرال موتورز با درگاه شارژ NACS ساخته خواهند شد.

فورد

برخی از مشتریان فورد رسماً در ماه فوریه به سوپرشارژرهای تسلا دسترسی پیدا کردند، اما محدودیت‌های موجود در عرضه، تحویل آداپتورهای شارژ سریع رایگان را برای اکثر مشتریان به تاخیر انداخته است (اگرچه فورد او میگوید این تاخیرها بر «برخی» مشتریان تأثیر گذاشته است.

دارندگان فعلی موستانگ Mach-E و Ford F-150 Lightning که هنوز آداپتور خود را سفارش نداده اند، می توانند این کار را از طریق برنامه Ford Pass خود انجام دهند. آخرین مهلت درخواست برای آداپتور رایگان 30 سپتامبر است.

ریویان

استارت‌آپ EV Rivian رسماً در 18 مارس 2024 به 15000 سوپرشارژر در سراسر آمریکای شمالی دسترسی پیدا کرد. در آن زمان، Rivian قول داد که از آوریل شروع به ارسال آداپتورها برای مشتریان کند. یکی از سخنگویان Rivian به TechCrunch بيان کرد که این خودروساز تحویل را در بهار امسال آغاز کرده و به ارسال آداپتورها به همان سرعتی که آنها را دریافت می کند، ادامه می دهد.

با دسترسی رسمی خودروسازان، TechCrunch فهرست را به روز می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است