متن خبر

اتحادیه اروپا به اپل می‌گوید چگونه قابلیت همکاری، سبک DMA را انجام دهد

اتحادیه اروپا به اپل می‌گوید چگونه قابلیت همکاری، سبک DMA را انجام دهد

شناسهٔ خبر: 757263 -




اتحادیه اروپا بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) این اتحادیه، دو «تعیین مشخصات» را بر روی اپل باز کرده است که به سازنده آیفون در مورد نحوه رعایت برخی مقررات قابلیت همکاری در مقررات عدالت بازار دستور می دهد. اگر اپل نتواند الزامات کمیسیون را برآورده کند، ممکن است تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود را جریمه کند.

کمیسیون اروپا، که DMA را بر روی اپل و شش دروازه بان دیگر در محدوده مقررات اتحادیه اروپا اجرا می کند، اولین روند عدم انطباق خود را در ماه مارس آغاز کرد و طیف وسیعی از نگرانی ها را تحلیل کرد. این بلوک با گزارش یافته های اولیه در ماه ژوئن، اعلام کرد که مشکوک است که اپل قوانین مربوط به نحوه عملکرد اپ استور خود را نقض کرده است. اما تحقیقات گسترده تر ادامه دارد.

این غول فناوری تغییراتی را در طرح انطباق DMA خود قبل و بعد از کشف اولیه تخلفات کمیسیون اعمال کرده است. اما به نظر می رسد اتحادیه اروپا مداخله خود را در اپل در رابطه با تغییرات مرتبط با قابلیت همکاری انجام دهد.

این یکی از حوزه‌هایی است که انتقادات از رویکرد اپل به DMA، به طور کلی، با صدای بلند بوده است، به‌عنوان مثال، نگرانی‌هایی در مورد صفحه‌های اطلاعاتی که به کاربران iOS نشان می‌دهد، در زمانی که آنها آماده دور شدن از استفاده از فناوری‌های اپل هستند استفاده از فناوری های جایگزین برای عملکردهای خاص

اتحادیه اروپا همچنین اخیراً یک تحقیق طولانی مدت در مورد فناوری پرداخت بدون تماس اپل را به پایان رساند که در آن تعهدات الزام آور این شرکت برای اطمینان از قابلیت همکاری برای توسعه دهندگان فناوری کیف پول رقیب را پذیرفت. پس کمیسیون ممکن است امیدوار باشد که از آنچه از آن پرونده آموخته است استفاده کند تا زمینه های مرتبط با انطباق با DMA اپل را روشن کند.

در حالی که مقررات از قبل شامل فهرستی از بایدها و نبایدهایی است که اتحادیه اروپا از دروازه بانان انتظار دارد از آنها پیروی کنند، هنوز هم می توان در مورد چگونگی اعمال قوانین خاص در زمینه های خاص، زمینه ای برای تفسیر وجود داشت. پس ، این قانون همچنین دارای اختیاراتی است که به کمیسیون اجازه می‌دهد هنگام رسیدگی علنی در مورد دروازه‌بان - همانطور که در مورد اپل وجود دارد، مطابقت را مشخص کند.

به طور خاص، با این دو اقدام اخیر، بلوک به اپل خواهد بيان کرد که چگونه برای دستگاه‌های متصلی که به دنبال بهره‌برداری از آپشن های اتصال iOS هستند، از جمله در مناطقی مانند اعلان‌ها و جفت‌سازی دستگاه، قابلیت همکاری را ارائه دهد.

همچنین قصد دارد در مورد نحوه رسیدگی به درخواست‌های قابلیت همکاری از سوی توسعه‌دهندگان برنامه‌ها که نرم‌افزاری برای پلتفرم‌های موبایل و تبلت iOS و iPadOS خود می‌سازند – که هر دو تحت عنوان DMA تحت عنوان «سرویس‌های پلتفرم اصلی» تنظیم می‌شوند، راهنمایی کند.

کمیسیون در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: "اولین اقدام بر چندین ویژگی و عملکرد اتصال iOS متمرکز است که عمدتاً برای و توسط دستگاه های متصل استفاده می شود." «دستگاه‌های متصل گروهی متنوع، بزرگ و از نظر تجاری مهم از محصولات هستند، از جمله ساعت‌های هوشمند، هدفون و هدست‌های واقعیت مجازی. شرکت‌هایی که این محصولات را ارائه می‌کنند به قابلیت همکاری مؤثر با گوشی‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های آن‌ها مانند iOS وابسته هستند. کمیسیون قصد دارد مشخص کند که اپل چگونه با قابلیت‌هایی مانند اعلان‌ها، جفت‌سازی دستگاه‌ها و اتصال، قابلیت همکاری مؤثر را فراهم می‌کند.

روند دوم بر فرآیندی متمرکز است که اپل برای رسیدگی به درخواست‌های قابلیت همکاری تنظیم کرده است   توسط توسعه دهندگان و اشخاص ثالث برای iOS و iPadOS ارسال شده است. کمیسیون گفت : بسیار مهم است که فرآیند درخواست شفاف، به‌موقع و منصفانه باشد تا همه توسعه‌دهندگان مسیری مؤثر و قابل پیش‌بینی برای قابلیت همکاری داشته باشند و بتوانند نوآوری کنند.

با اپل برای پاسخ به آخرین اقدامات DMA اتحادیه اروپا تماس گرفته شده است.

کمیسیون شش ماه فرصت دارد تا این دو روند را به پایان برساند و پس از آن او میگوید یافته‌های اولیه را برای توضیح اقداماتی که انتظار داریم که برای «تطابق مؤثر» با تعهدات همکاری DMA انجام دهد، به اپل ارسال خواهد کرد.

خلاصه ای از یافته های اتحادیه اروپا نیز در آن زمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

دو روند جدید DMA در مورد اپل به این معنی نیست که کمیسیون به پایان روند عدم انطباق گسترده‌تر که هنوز برای شرکت باز است رسیده است. پس اپل همچنان ممکن است با یک تصمیم اجرایی DMA (و جریمه احتمالی) روبرو شود.

با این حال، اتحادیه اروپا به وضوح به دنبال نتایج سریع برای مقررات رقابت پذیری بازار پرچمدار خود است. به همین دلیل، کمیسیون احتمالاً بیشترین تمرکز خود را بر یافتن راه‌هایی برای اعمال جعبه ابزار جدید دارد تا DMA بتواند به جای اعمال جریمه سنگین، برای تغییر شکل انطباق اپل با سرعت عمل کند. اما، به وضوح، داشتن یک چوب بزرگ برای تشویق به انطباق کمک می کند.

افتتاح زودهنگام رسیدگی به پرونده DMA در مورد اپل به کمیسیون کمک کرد تا مداخلات خود را به دلیل بازگشایی دسترسی به برخی قدرت‌ها - مانند این مراحل مشخصات، متوقف کند.

همچنین قبلاً شاهد تحرکات بسیار زیادی از سوی اپل نسبت به پیشنهاد DMA آن بوده ایم. تغییراتی که غول فناوری به پیشنهاد اصلی خود تحت نظارت کمیسیون انجام داده است شامل باز کردن توزیع وب برای برنامه‌های iOS و اعمال محدودیت‌های کمتر در مورد نحوه پیوند دادن توسعه‌دهندگان به پیشنهادات ارزان‌تر خارج از اپ استور و همچنین تغییراتی در صفحه‌های انتخاب مرورگر است. تجدید نظرها

از طرف دیگر، مجموعه ای از هزینه های جدید را معرفی کرده است - و منتقدان همچنان شکایت دارند که تغییرات آن هنوز به اندازه کافی پیش نرفته است. پس جایی که همه اینها به پایان می رسد هنوز یک جشن قابل جابجایی است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است