متن خبر

دیسکورد به رمزنگاری سرتاسری برای تماس‌های صوتی و ویدیویی مجهز شد

دیسکورد به رمزنگاری سرتاسری برای تماس‌های صوتی و ویدیویی مجهز شد

شناسهٔ خبر: 756425 -




دیسکورد درحال ارائه قابلیت رمزگذاری سرتاسری برای تماس‌های صوتی و تصویری در پلتفرم خود است. این فناوری برای تماس‌های DM، پیام‌های گروهی، کانال‌های صوتی و بخش Go Live اعمال می‌شود.

به گزارش وبلاگ دیسکورد، مشتریان دسکتاپ و موبایل این اپلیکیشن درحال‌حاضر از این قابلیت جدید پشتیبانی می‌کنند و بقیه کلاینت‌ها باید سال آینده میلادی این ویژگی را دریافت کنند. رمزگذاری سرتاسری در اکثر بخش‌های ارتباطی این برنامه، وجود خواهد داشت.

دیسکورد با پروتکل‌های E2EE خود بر شفافیت تمرکز کرده و اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس عموم قرار داده است. این برنامه همچنین نوید داده است که با گفت ن E2EE کیفیت تماس‌های صوتی و تصویری کاهش نمی‌یابد. یکی از استثناهای قابل توجه درباره پیاده‌سازی این پروتکل رمزگذاری، پیام‌های متنی خواهد بود؛ این موضوع از آن جهت است که پیام‌ها همچنان تحت قوانین تعدیل محتوای دیسکورد هستند.

این نوع رمزگذاری کامل در طول سال‌ها به‌طور فزاینده‌ای رایج شده است. پلتفرم‌هایی مانند سیگنال، واتس‌اپ و زوم از فناوری رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنند. احتمالاً در آینده نیز اپلیکیشن‌های ارتباطی بیشتری به این قابلیت مجهز می‌شوند.

دیسکورد و رمزگذاری سراسری

رمزگذاری سرتاسری چیست؟

به زبان ساده رمزنگاری سرتاسری یا End-to-end encryption یک سیستم ارتباطی است که تنها افرادی که باهم در حال مکالمه هستند، می‌توانند پیام‌های ردوبدل‌شده را ببینند. در این روش پیام‌ها از مبدأ تا زمانی که به دست کاربر مقصد برسند، ناخوانا باقی می‌مانند.

اگر یک پیام‌رسان مکالمات کاربرانش را با این شیوه رمزنگاری کند، دیگر امکان شنود پیام‌های ردوبدل‌شده توسط عوامل خارجی وجود نخواهد داشت. به زبان ساده‌تر، هیچ شخصی حتی سرویس‌دهنده‌های اینترنت یا مخابرات، نمی‌توانند به کلیدهایی که برای رمزنگاری مکالمه استفاده شده، دسترسی داشته باشند.

خبرکاو

اخبار مرتبط :

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است