متن خبر

گزارش ژاکت: ۳۲ درصد محصولات وردپرسی کشور را ایرانی‌ها توسعه داده‌اند

گزارش ژاکت: ۳۲ درصد محصولات وردپرسی کشور را ایرانی‌ها توسعه داده‌اند

شناسهٔ خبر: 754426 -




گزارش وردپرس ایران که «ژاکت» تهیه کرده، نشان می‌دهد ۳۲.۵ درصد محصولات وردپرسی در کشور از محصولات ایرانی هستند. همچنین میانگین حقوق دریافتی توسعه‌دهندگان وردپرس در شهرهای بزرگ به‌جز تهران، ۲۸ درصد کمتر از پایتخت است.

به گزارش دیجیاتو، براساس این گزارش میانگین حقوق ماهانه این افراد در سال ۱۴۰۳ در تهران ۲۵ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ ۱۸ میلیون تومان است.

از میان ۱۶۱ هزار طراح سایت فریلنسر که در ایران فعالیت می‌کنند، ۷۱ هزار نفر (۴۴ درصد) توسعه‌دهنده وردپرس هستند. ترکیب جنسیتی در این گروه بسیار نامتوازن است: ۸۲ درصد آقا و ۱۸ درصد خانم.

فریلنسرهای وردپرس به‌طور میانگین برای هر پروژه حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند. بیشترین مبلغ دریافتی ۱۰۵ میلیون تومان و کمترین مبلغ پرداختی ۱۰۰ هزار تومان گزارش شده است.

افزونه‌های وردپرس در جهان عدد ۷۰ هزار را رد کرده‌اند. همچنین بیش از ۳۰ هزار قالب وردپرس تولید شده است.

یک درصد بازار در اختیار زبان فارسی است

«وحید بهرامیان»، مدیرعامل ژاکت، در رویداد رونمایی از این گزارش، گفت: «در هر بازاری برای تصمیم‌گیری نیاز به داده داریم. برای همین گزارش جامع وردپرس در ایران را تهیه کردیم. البته در این مسیر مشکلاتی نیز داشتیم. شفافیت داده در ایران وجود ندارد، همچنین برندهای خارجی در ایران فعالیت نمی‌کنند و همکاری‌نکردن مجموعه‌های مختلف با یکدیگر باعث شده جمع‌آوری داده سخت شود.»

او ادامه داد: «وردپرس تا به امروز ۵۶ میلیون بار دانلود شده است. ۶۲ درصد سایت‌های استفاده‌کننده از سیستم‌های مدیریت محتوای متن‌باز از وردپرس استفاده می‌کنند. همچنین ۴۳ درصد کل سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند.»

وحید بهرامیان، مدیرعامل ژاکت

براساس داده‌های گزارش ژاکت، ۷۵ درصد بازار وردپرس در اختیار زبان انگلیسی است و زبان فارسی توانسته فقط یک درصد آن را در اختیار گرفته.

بهرامیان در ادامه سخنرانی‌اش گفت: «۴۷۸ میلیون سایت با وردپرس ساخته شده است و روزانه ۱۰ هزار سایت وردپرسی جدید به این تعداد اضافه می‌شود.»

۴۰ درصد سایت‌های فارسی از وردپرس استفاده می‌کنند

«محمدحسین طاهری»، مدیر محصول ژاکت، سخنران دیگر این رویداد بود. طاهری گفت: «وردپرس حوالی سال ۸۰ وارد بازار ایران شد. در آن زمان، هنوز زیرساخت اینترنت شکل نگرفته بود و آگاهی درمورد آن وجود نداشت. در دهه ۹۰ با شکل‌گیری انجمن وردپرس فارسی استفاده از وردپرس بیشتر شد. بازار وردپرس از دل همیار وردپرس متولد شد.‌ در سال ۹۵ همیار وردپرس به ژاکت ری‌برند کرد، درنتیجه استفاده از محصولات پریمیوم بیشتر شد.»

او ادامه داد: «اکنون بیش از یک‌میلیون سایت با هویت فارسی داریم که ۴۰ درصدشان از وردپرس استفاده می‌کنند. این عدد قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد. »

محمدحسین طاهری، مدیر محصول ژاکت

مدیرمحصول ژاکت در بخش دیگری از ارائه خود، گفت: «ابتدای ورود وردپرس به بازار، افزونه‌های متعددی به‌شکل گسترده استفاده می‌شد اما تنوع محصولات برای فارسی‌زبانان کمتر بود. سال ۹۳ به‌سمتی رفتیم که این نیازها را برطرف کنیم. با همت ژاکت و اقدامات بقیه فعالان این حوزه ۳ هزار قالب و افزونه ایرانی درحال‌حاضر توسعه داده شده‌اند.»

طاهری همچنین گفت: «تا به امروز بیش از یک‌میلیون و ۴۶۲ هزار عدد سفارش قالب و افزونه وردپس ثبت شده است. ۲۷ درصد سفارش‌ها مربوط به قالب و ۷۳ درصد مابقی مربوط به افزونه‌ها بوده است. در کل ۳۲.۵ این محصولات ایرانی هستند.»

گزارش وردپرس ایران ۱۴۰۳

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است