متن خبر

اینتل به سمت توسعه تجارت ریخته گری حرکت می کند، قرارداد تراشه هوش مصنوعی با AWS را امضا می کند

اینتل به سمت توسعه تجارت ریخته گری حرکت می کند، قرارداد تراشه هوش مصنوعی با AWS را امضا می کند

شناسهٔ خبر: 753699 -




اینتل یک پیروزی کلیدی برای مشتری و تغییرات در کسب و کار ریخته گری خود را اعلام کرده است زیرا این سازنده تراشه‌های محاصره شده به دنبال اجرای یک چرخش است.

پاتریک گلسینگر، مدیرعامل اینتل در یک پست وبلاگی گفت: اینتل در حال انجام اقداماتی برای انتقال بخش ریخته گری تراشه خود، Intel Foundry، به یک شرکت تابعه مستقل است. رهبری اینتل Foundry در حال تغییر نیست و این شرکت تابعه در داخل اینتل باقی خواهد ماند. اما اینتل فاندری یک هیئت عامل شامل مدیران مستقل خواهد داشت.

گلسینگر همچنین بيان کرد که این شرکت پروژه‌های ساخت تراشه‌های خود را در لهستان و آلمان «بر اساس تقاضای پیش‌بینی‌شده بازار» به مدت دو سال متوقف می‌کند و به فکر عقب‌نشینی از بسته‌بندی و آزمایش تراشه‌های خود در مالزی است. اینتل قبلاً متعهد شده بود که بیش از 36 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه های نیمه هادی در ماگدبورگ، آلمان، 4.6 میلیارد دلار برای یک کارخانه تراشه در نزدیکی شهر Wroclaw لهستان و 7 میلیارد دلار برای ردپای خود در مالزی هزینه کند.

اما در یک پیروزی برای کسب و کار ریخته گری، گلسینگر فاش کرد که اینتل با AWS قراردادی امضا کرده است تا یک تراشه هوش مصنوعی را با استفاده از فرآیند ساخت تراشه 18A اینتل توسعه دهد. اینتل همچنین با تولید یک پردازنده Xeon 6 سفارشی برای AWS موافقت کرده است که بر اساس مشارکت موجود بین این دو شرکت است.

گلسینگر در مورد تجارت اینتل Foundry گفت: «ما خط لوله قرارداد خود را از ابتدای سال سه برابر کرده ایم. او گفت که این "پیشرفت مستمر ما برای ایجاد یک تجارت ریخته گری در سطح جهانی را نشان می دهد."

کاهش هزینه و معامله اینتل - به همراه قراردادی که به تازگی 3.5 میلیارد دلار برای ساخت تراشه برای پنتاگون منعقد شده است - باعث شد سهام این شرکت در نزدیکی بازار بیش از 6 درصد افزایش یابد. این یک نقطه روشن در سال مالی ناخوشایند اینتل است.

در سه ماهه اول، اینتل زیان خالص 437 میلیون دلاری را ثبت کرد - ضرری که در سه ماهه دوم به 1.6 میلیارد دلار افزایش یافت. اینتل فاندری علیرغم افزایش اندک درآمد نسبت به سال گذشته، در نیمه اول سال 5.3 میلیارد دلار ضرر عملیاتی داشته است.

همچنین گزارش شده است که اینتل پس از شکست در توافق ساخت تراشه برای کنسول بعدی پلی استیشن سونی، یک مشتری اصلی، سونی را از دست داده است. به گزارش رویترز، این پیوند 30 میلیارد دلار به کسب و کار ریخته گری اینتل کمک می کرد.

تابستان امسال، اینتل یک برنامه کاهش هزینه 10 میلیارد دلاری را اعلام کرد که شامل اخراج 15000 کارمند از طریق جدایی و پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد بود. (اینتل او میگوید که بیش از نیمی از این فرآیند است و انتظار دارد تا پایان سال به پایان برسد.) طبق گزارش‌ها، سازنده تراشه همچنین فروش بازوی رانندگی خودران Mobileye و بخش شبکه‌های سازمانی خود را در نظر گرفته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است