متن خبر

Slack در حال تبدیل شدن به یک هاب عامل هوش مصنوعی است. آیا باید آن را؟

Slack در حال تبدیل شدن به یک هاب عامل هوش مصنوعی است. آیا باید آن را؟

شناسهٔ خبر: 753697 -




رئیس Slack، Denise Dresser، به TechCrunch او میگوید که پلتفرم چت تجاری را به یک «سیستم عامل کاری» تغییر می‌دهد، به‌ویژه با تبدیل Slack به مرکزی برای برنامه‌های هوش مصنوعی از Salesforce، Adobe و Anthropic. مدیر عامل شرکت، Slack را چیزی فراتر از مکانی برای چت کردن با همکاران خود می داند، اما آیا کاربران این را می خواهند؟ و اگر این کار را بکنند، آیا برای آن حق بیمه پرداخت خواهند کرد؟

Slack در روز دوشنبه چندین ویژگی جدید را برای یک ردیف گران‌تر از پلتفرم پیام‌رسان معرفی کرد: Slack AI. به‌روزرسانی‌ها شامل خلاصه‌های Huddle تولید شده توسط هوش مصنوعی، شبیه به خلاصه‌های کانالی است که از قبل برای آن مشترکین موجود است. کاربران همچنین می‌توانند با عوامل هوش مصنوعی Salesforce در Slack، در کنار ابزارهایی از اشخاص ثالث که جستجوی وب و تولید تصویر هوش مصنوعی را فعال می‌کنند، چت کنند.

نسخه ی نمایشی Agentforce در Slack (Salesforce)

Salesforce Slack را در سال 2021، مدت کوتاهی پس از اینکه پلتفرم پیام‌رسانی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین کارهای از راه دور برای میلیون‌ها نفر شد، خریداری کرد. سه سال بعد، Salesforce به سختی به سمت عوامل هوش مصنوعی حرکت می کند - ظاهراً آنقدر سخت است که سرویس پیام رسانی محبوب آنها نیز این کار را انجام می دهد. دنیس لباسر، مدیر عامل Slack او میگوید این پلتفرم نقش کلیدی در تحول خواهد داشت، زیرا مکانی طبیعی برای تعامل با عوامل هوش مصنوعی است، زیرا مردم در طول روز کاری در آنجا چت می‌کنند.

درسر که ریاست اسلک را بر عهده گرفت، گفت: «هوش مصنوعی راه جدیدی را برای تجربه فناوری به ما نشان می‌دهد که برای Slack بسیار ارگانیک است: مکالمه است، شما اطلاعات را به نمایش می‌گذارید، و دقیقاً در جریان کار اقدام می‌کنید. اجرایی 10 ماه پیش، در مصاحبه ای. احتمالاً مکان و محصولی بهتر از Slack وجود ندارد که به شما این امکان را بدهد.

اما چرا Slack به هوش مصنوعی نیاز دارد؟ از زمانی که ChatGPT در سال 2022 راه‌اندازی شد، بسیاری از شرکت‌ها آپشن های هوش مصنوعی را به‌عنوان راهی برای به‌نظر رسیدن «پیش‌تر» معرفی کرده‌اند، حتی اگر این ادغام برای محصول اصلی منطقی نباشد. به نظر نمی رسد که اضافه کردن عوامل هوش مصنوعی به سرویس پیام رسانی خود استثنایی آشکار باشد.

توجیه Dresser برای عوامل هوش مصنوعی این است که Slack صرفاً یک پلت فرم پیام کاری نیست، بلکه یک محل کار دیجیتال یا سیستم عامل کاری است که "همه افراد و فرآیندهای شما را با هم جمع می کند."

رئیس Slack به TechCrunch او میگوید که هر مدیر عاملی آپشن های هوش مصنوعی را می‌خواهد، مانند راه‌هایی برای رسیدن سریع به بحث‌های تیمی یا ابزارهایی برای نشان دادن اطلاعات مدفون در برخی پایگاه‌داده‌ها. او توضیح داد که اینها چند راه کوچک هستند که Slack تلاش می کند شرکت ها را وارد عصر هوش مصنوعی کند.

یکی از نمایندگان جدید Slack، Agentforce، به مشتریان Salesforce اجازه می‌دهد تا تجزیه و تحلیل بر اساس تقاضای داده‌های تجاری را مستقیماً در Slack انجام دهند. نمایندگان Cohere و Anthropic's Slack خدمات مشابهی را ارائه خواهند داد، تا زمانی که شما هزینه خدمات هوش مصنوعی سازمانی آنها را بپردازید.

Perplexity همچنین یک عامل برای Slack منتشر می کند که به شما امکان می دهد در وب جستجو کنید. عامل Slack Adobe Express به شما امکان می دهد محتوای مارک دار را از پیام های متنی در سرویس پیام رسانی ایجاد کنید.

مدیرعامل Klarna ماه گذشته با اعلام برنامه‌های خود برای کنار گذاشتن Salesforce و Workday به عنوان ارائه‌دهندگان نرم‌افزار و جایگزینی آنها با ابزارهای هوش مصنوعی داخلی، خبرساز شد. شرکای Andreessen Horowitz در ماه ژوئیه یک پست وبلاگی منتشر کردند که در آن تغییراتی مانند این را پیش‌بینی می‌کرد، جایی که مشاغل از خدمات گران قیمت CRM به نفع راه‌حل‌های هوش مصنوعی داخلی دور می‌شوند. مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce، نسبت به راه‌حل‌های هوش مصنوعی Klarna تردید دارد و می‌خواهد شواهدی ببیند که این شرکت واقعاً این کار را انجام می‌دهد.

وقتی در مورد نظرات مدیر عامل Klarna سؤال شد، درسر بيان کرد که راه حل های هوش مصنوعی سازمانی باید قابل اعتماد و ایمن باشند، دو موردی که Salesforce تلاش می کند برای مشتریان تضمین کند.

این اعتماد در اوایل سال جاری آزمایش شد، زمانی که Slack به دلیل آموزش سیستم توصیه‌کننده در مورد داده‌های مشتری به‌طور پیش‌فرض، طبق بخشی از سیاست حفظ حریم خصوصی آن توسط توسعه‌دهندگان در Hacker News، مورد انتقاد قرار گرفت. بعداً مشخص شد که Slack از داده‌های مشتری برای تقویت توصیه‌های ایموجی استفاده می‌کند و نه از مدل‌های زبان بزرگ زیربنایی Slack AI. اما همچنان، سیاست حفظ حریم خصوصی ادعا می‌کرد که Slack کاربران را ملزم می‌کند در صورتی که نمی‌خواهند پیام‌هایشان بخشی از داده‌های آموزشی Slack باشد، ایمیلی برای شرکت ارسال کنند.

Slack ادعا کرد که از داده های مشتری برای آموزش Slack AI در آن زمان استفاده نمی کند و تا امروز ادامه دارد.

راب سیمن، مدیر ارشد محصول در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: "هیچ LLM بر روی داده های Slack آموزش نمی بیند." صادقانه بگویم، یک خط‌مشی در وب‌سایت ما به‌روزرسانی شده بود که می‌توانستیم بهتر آن را مدیریت کنیم. به خصوص در این عصر هوش مصنوعی و افزایش آگاهی از نحوه استفاده از داده‌های شما، به چیزی تبدیل شد که آرزو می‌کردیم.»

این سوالات در مورد حریم خصوصی تنها زمانی که Slack بیشتر به سمت هوش مصنوعی متمایل می شود رایج تر می شود. این سرویس از پیام‌رسانی دقیق به سرویسی تبدیل می‌شود که ابزارهای هوش مصنوعی اطلاعات را به داخل و خارج از پلتفرم می‌کشند. کاربران دلیل خوبی برای شک دارند زیرا هوش مصنوعی به ابزار دیگری در جعبه تبدیل می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است