متن خبر

منتظر عرضه نسل جدید ام وی ام X55 با نام و ظاهر جدید باشید

منتظر عرضه نسل جدید ام وی ام X55 با نام و ظاهر جدید باشید

شناسهٔ خبر: 748463 -




مدتی است که مدیران‌خودرو دیگر قیمت ام وی ام X55 پرو را در جدول‌های ماهانه خود اعلام نمی‌کند. برخی از مخاطبان این مسئله را با موضوع خرابی اکسل عقب این خودرو مرتبط می‌دانند اما به نظر می‌رسد مسئله چیز دیگری است. نسل جدید این خودرو در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد و اکنون به آرامی عرضه آن در بازارهای صادراتی نظیر ایران‌ و روسیه آغاز می‌شود. این خودرو علاوه‌بر ظاهر جدید، نامی جدید نیز خواهد داشت.

برای یادآوری، باید خاطرنشان کنیم که این خودرو در سرزمین اصلی با نام چری تیگو 4 شناخته می‌شود. نسل نخست این خودرو با نام ام‌وی‌ام X55 در بازار کشورمان عرضه شد و در واقع یک کلاس پایین‌تر از چری تیگو 5 بود. مدتی بعد نسل دوم این خودرو با نام چری تیگو 4 پرو معرفی شد که ما آن را با نام ام‌وی‌ام X55 پرو می‌شناسیم. حال نسل سوم این خودرو چری تیگو 4 کراس نام دارد و احتمالاً با نام ام وی ام X55 کراس در بازار کشورمان عرضه خواهد شد. این سبک از نام‌گذاری، شباهت بسیاری به نام‌گذاری دیگر محصول این شرکت یعنی ام‌وی‌ام X33 کراس خواهد داشت.

نسل جدید ام وی ام X55، از پاییز و زمستان به بازار می‌آید

نسل جدید چری تیگو 4 پیش از ایران، روسیه و خاورمیانه، در آفریقای جنوبی عرضه شده است. این خودرو با نام تیگو 4 کراس و در قالب یک مدل جدید برای بازار این کشور معرفی شده است. تیگو 4 کراس به هیچ عنوان مدلی جدید محسوب نمی‌شود و درواقع حاصل یک فیس‌لیفت روی تیگو 4 پرو (همان ام‌وی‌ام X55 پرو) خودمان است. البته این خودرو در برخی دیگر از بازارها با نام چری تیگو 5x نیز شناخته می‌شود.

چری تیگو 4

نمای بیرونی تیگو 4 کراس، شباهت بسیاری به تیگو 7 پرو جدید دارد. این شباهت به خصوص در بخش چراغ‌ها و جلوپنجره قابل تشخیص است. ستون C خودرو نیز اکنون با پنجره‌های شیشه‌ای مشکی‌رنگ تزئین شده است. برخلاف ظاهر خارجی، فضای داخلی نسل جدید ام وی ام X55 کراس تغییر چندانی را نسبت به نسخه پرو تجربه نخواهد کرد.

ام وی ام X55

چری تیگو 4 کراس همانند گذشته با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر 147 اسب‌بخاری عرضه خواهد شد. گیربکس اتوماتیک CVT‌ نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو در این خودرو را برعهده دارد.

ماه نوامبر (آبان، آذر) زمان عرضه چری تیگو 4 کراس به بازار آفریقای جنوبی خواهد بود. پس انتظار داریم تا در پاییز یا زمستان 1403، ام وی ام X55 کراس برای عرضه در بازار ایران نیز معرفی شود. مشتریان روس انتظار دارند تا این خودرو در اوایل سال 2025 (دی و بهمن) به کشورشان برسد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است