متن خبر

Paymob که توسط سه دوست دانشگاهی راه اندازی شد، 22 میلیون دلار دیگر درآمد دارد و در مصر سودآور است

Paymob که توسط سه دوست دانشگاهی راه اندازی شد، 22 میلیون دلار دیگر درآمد دارد و در مصر سودآور است

شناسهٔ خبر: 744233 -




بسیاری از اکوسیستم‌های خارج از سیلیکون ولی می‌توانند به استارت‌آپ‌های فناوری موفقی که توسط بنیان‌گذاران در دوران تحصیل یا مدت کوتاهی پس از ترک تحصیل راه‌اندازی شده‌اند، ببالند. پس ، هنگامی که چنین رویدادهایی در مناطقی مانند خاورمیانه یا آفریقا رخ می دهد، شرکت ها ارزش توجه دارند.

یک دهه پیش، اسلام شوکی، آلن الحاج و مصطفی منسی، سه دانشجوی کارشناسی از دانشگاه آمریکایی در قاهره، یک پلت فرم تجارت الکترونیک را در مصر راه اندازی کردند. در آن زمان، تجارت الکترونیک یک صنعت بسیار نوپا بود که تنها 2 درصد از خانوارهای کشور در آن شرکت داشتند. یکی از دلایل مهم عدم وجود روش های پرداخت آنلاین بود.

بین آنچه بانک‌ها ارائه می‌کردند و الزامات فناوری مالی مدل‌های تجاری جدید فاصله وجود داشت. شاوکی در مصاحبه ای در سال 2022 گفت: هیچ کس با پرداخت های دیجیتال برای تجارت الکترونیک و استارت آپ های بومی دیجیتال مقابله نکرده است.

ادغام یک درگاه پرداخت از بانک‌های محلی با پلتفرم تجارت الکترونیکی آنها دردسرساز بود، پس Shawky و دوستانش Paymob را به عنوان زیرساخت پرداخت برای کیف‌های دیجیتال در سال 2015 در حالی که هنوز در دانشگاه بودند راه‌اندازی کردند. چیزی که به عنوان یک سرمایه گذاری کوچک شروع شد، به سرعت به یک دروازه همه کانالی تبدیل شد که بیش از 50 روش پرداخت از جمله کیف پول، کارت، خرید اکنون پرداخت کن (BNPL) و پرداخت های QR را ارائه می دهد و بیش از 350000 تاجر را در پنج کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا قادر می سازد. برای پذیرش پرداخت های آنلاین و آفلاین

تاکنون، Paymob، که خود را به عنوان یک توانمندکننده خدمات مالی معرفی می‌کند، بیش از 90 میلیون دلار برای افزایش تا این مرحله جمع‌آوری کرده است، از جمله گسترش اخیراً بسته شده 22 میلیون دلاری به دور سری B خود به رهبری EBRD Venture Capital. به این ترتیب مجموع درآمد سری B آن به 72 میلیون دلار می رسد.

خدمات فروش متقابل به یک پایگاه تجاری رو به رشد

وقتی آخرین بار در سال 2022 پیموب را پوشش دادیم، فین‌تک به بیش از 100000 تاجر محلی و بین‌المللی خدمات ارائه کرد. این تعداد در دو سال پس از گسترش خود از مصر و پاکستان به عمان، عربستان سعودی و امارات بیش از سه برابر شده است.

دور اولیه 50 میلیون دلاری Paymob Series B در سال 2022، با همکاری PayPal Ventures، که در دور تمدید شرکت داشت، باعث این گسترش شد. مدیر عامل Shawky طی تماسی به TechCrunch گفت: در این مدت، فین‌تک مجموعه محصولات خود را نیز بهبود بخشید. برنامه ای را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMB) راه اندازی کرد و روش های پرداخت مانند تجارب پرداخت تعبیه شده و محصولاتی مانند وام دهی و تسویه حساب های پیشرفته را معرفی کرد.

ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تا بپذیرند، پرداخت کنند، مدیریت کنند و رشد کنند، این چهار بخش است. شاوکی توضیح می دهد که پذیرش موتور و تجارت اصلی است و ما همه چیز را بر اساس آن به صورت متقابل می فروشیم. پس از ورود به بازرگانان، ما به آنها کمک می‌کنیم تا تراکنش‌های دیجیتالی را بپذیرند، و سپس قدم به قدم، به پرداخت‌های پرداختنی کمک می‌کنیم، سرمایه در گردش را فراهم می‌کنیم و ابزارهایی را به آنها می‌دهیم تا امور مالی و تجارت خود را بهتر مدیریت کنند.»

Paymob برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری در مصر سودآور شد، جایی که درآمدهای آن از اواسط سال 2022 شش برابر شده است. در کشورهای دیگر هنوز سودی ندارد.

افزایش تعداد بازرگانان آن و افزایش متوسط ​​درآمد هر تاجر با فروش متقابل خدمات اضافی، تا کنون به موفقیت استارتاپ کمک زیادی کرده است. به عنوان مثال، اگر یک مشتری Paymob فقط یک پایانه POS داشته باشد که کارت‌ها را می‌پذیرد، این فقط 10 تا 15٪ از تجارت او را پوشش می‌دهد. با ارائه مجموعه ای از محصولات از طریق مشارکت با Shopify و Tabby، حاشیه های Paymob به طور قابل توجهی بهبود یافته است. انجام این کار در مقیاس، دیجیتالی و بدون نیاز به نیروی فروش عظیم احتمالاً باعث رشد کارآمد می شود (Paymob کمی بیش از 1000 کارمند دارد).

شاوکی بيان کرد : «چیزی که ما بیش از همه در مورد آن هیجان‌زده هستیم این است که توانسته‌ایم رشد سودآوری داشته باشیم، زیرا در دو سال گذشته، بسیاری از مردم می‌گفتند، برای رسیدن به سودآوری یا حفظ باند باید رشد را متوقف کنیم.» اما ما نشان داده‌ایم که اگر یک کسب‌وکار اساساً سالم بسازید و در واقع نیاز مشتری را برطرف کنید، می‌توانید در عین حال به سوددهی سریع برسید.

پذیرش سریع پرداخت های آنلاین در امارات

در واقع، پذیرش پرداخت دیجیتال در سراسر مصر و خلیج فارس در حال افزایش است.

طبق گفته مسترکارت، در مصر، 88 درصد از مصرف‌کنندگان حداقل از یک روش پرداخت نوظهور در سال گذشته استفاده کرده‌اند، و 85 درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تشخیص داده‌اند که پذیرش پرداخت‌های دیجیتال همه‌کاناله برای رشد آنها حیاتی است. در همین حال، در امارات متحده عربی، تقاضا برای روش‌های پرداخت دیجیتال با حدود 77 درصد پذیرش در سراسر کشور، بارزتر است.

بر اساس گفتگو با بنیانگذاران، واضح است که علیرغم این تقاضای قوی، بازار همچنان تحت پوشش قرار دارد. به این ترتیب، فین‌تک‌هایی که در امارات متحده عربی گسترش یافته‌اند، مانند Paymob و بازیکنان محلی مانند Ziina، که هفته گذشته به آنها پرداختیم، برای پر کردن شکاف با ارائه راه‌حل‌های متناسب به نیم میلیون بازرگان، رقابت می‌کنند و از اشتهای رو به رشد کشور برای پرداخت‌های دیجیتال بهره می‌برند. .

به عنوان نمونه ای از این انفجار در تقاضا، Paymob فقط یک محصول پذیرش آنلاین در امارات ارائه می دهد، اما در عرض تنها 14 ماه، حجم تراکنش های آن در امارات به اندازه کل تجارت مصری اش که ساخت آن 5 سال طول کشید، افزایش یافته است. . دلایل این رشد سریع در این کشور خاورمیانه شامل قدرت خرید بالاتر، قدرت ارز و سهم بیشتر کیف پول های دیجیتال در مقایسه با استفاده از پول نقد است.

با این وجود، مصر همچنان بزرگترین بازار این کشور است. Shawky مطمئن است که مجموعه محصولات فین‌تک، با هدف پیشرفت جامعه بدون پول نقد و همراه با تلاش‌های دولت و بانک مرکزی، به مصر کمک می‌کند تا به همان سطحی از پذیرش پرداخت دیجیتالی برسد که در امارات متحده عربی دیده می‌شود.

صدور و پذیرش باید دست به دست هم دهند تا اقتصاد مصر به این نقطه عطف برسد. بانک مرکزی تلاش و سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت های دیجیتال در کشور انجام داده است. ما در حال دیدن اثرات آن هستیم. تجارت ما در دو سال و چهار ماه شش برابر شد. بله، ما پایگاه تجاری خود را افزایش داده‌ایم، اما به این دلیل است که این تجار حجم دیجیتال بیشتری را پردازش می‌کنند.»

Paymob در سال 2020 حجم کل پرداخت را 5 میلیارد دلار گزارش کرد و در آن سال بیش از 120 میلیون تراکنش را تسهیل کرد. با این حال، ارقام فعلی برای هر دو معیار نامشخص است زیرا فین‌تک اعداد به‌روزرسانی‌شده را فاش نکرده است.

علاوه بر PayPal Ventures، دور سری B فین‌تک از مشارکت Endeavor Catalyst در کنار سرمایه‌گذاران موجود British International Investment (BII)، FMO، A15، Nclude و Helios Digital Ventures (HDV) استقبال کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است