متن خبر

رهبران سنا از FTC می‌خواهند که خلاصه‌های محتوای هوش مصنوعی را به عنوان ضدرقابت بررسی کند

رهبران سنا از FTC می‌خواهند که خلاصه‌های محتوای هوش مصنوعی را به عنوان ضدرقابت بررسی کند

شناسهٔ خبر: 743264 -




گروهی از سناتورهای دموکرات از FTC و وزارت دادگستری می‌خواهند تا تحلیل کنند که آیا ابزارهای هوش مصنوعی که محتوای آنلاین مانند اخبار و دستور العمل‌ها را خلاصه می‌کنند و باز می‌گردانند، ممکن است به شیوه‌های ضدرقابتی تبدیل شوند.

در نامه‌ای به آژانس‌ها، سناتورها به رهبری امی کلوبوچار (D-MN)، موضع خود را توضیح دادند که آخرین آپشن های هوش مصنوعی در حالی که سازندگان و ناشران از کار افتاده‌اند ضربه می‌زنند.

از آنجایی که رسانه‌های روزنامه‌نگاری تجمیع و اخراج بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، «پلت‌فرم‌های آنلاین غالب، مانند گوگل و متا، میلیاردها دلار در سال درآمد تبلیغاتی از اخبار و سایر محتوای اصلی ایجاد شده توسط دیگران ایجاد می‌کنند. آپشن های جدید هوش مصنوعی این مشکلات را تشدید می‌کنند.»

نامه ادامه می دهد:

در حالی که یک نتیجه جستجوی سنتی یا پیوندهای فید خبری ممکن است کاربران را به وب‌سایت ناشر هدایت کند، خلاصه‌ای که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، کاربران را در پلت فرم جستجوی اصلی نگه می‌دارد، جایی که آن پلتفرم به تنهایی می‌تواند از توجه کاربر از طریق تبلیغات و جمع‌آوری داده‌ها سود ببرد. علاوه بر این، برخی از آپشن های هوش مصنوعی تولیدی، محتوای شخص ثالث را نامناسب می‌کنند و آن را به عنوان محتوای جدیدی که توسط هوش مصنوعی پلتفرم تولید می‌شود، معرفی می‌کنند.

ناشرانی که مایلند از خلاصه‌سازی محتوای خود در قالب نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی اجتناب کنند، تنها در صورتی می‌توانند این کار را انجام دهند که از فهرست‌بندی کامل برای جستجو انصراف دهند، که منجر به کاهش قابل توجهی در ترافیک ارجاع می‌شود. به طور خلاصه، این ابزارها ممکن است تولیدکنندگان محتوا را بدون هیچ توسلی برای سود بردن از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که با استفاده از محتوای اصلی آنها ساخته شده است، در مقابل خود قرار دهند. این نگرانی های رقابتی قابل توجهی را در بازار آنلاین برای درآمدهای محتوا و تبلیغات ایجاد می کند.

اساساً، سناتورها می‌گویند که تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بزرگ بازار را برای کسب درآمد از محتوای اصلی از طریق تبلیغات کنترل می‌کنند و این شرکت‌ها در حال دستکاری آن بازار به نفع خود هستند. یا موافقت می‌کنید که مقاله‌ها، دستور العمل‌ها، داستان‌ها و رونوشت‌های پادکست فهرست‌بندی شده و به‌عنوان ماده خام برای یک هوش مصنوعی استفاده شود، یا از حلقه خارج شده‌اید.

در ادامه این نامه از FTC و DOJ خواسته شده است تا تحلیل کنند که آیا این روش‌های جدید "شکلی از رفتار انحصاری یا یک روش رقابت ناعادلانه در نقض قوانین ضد انحصار هستند."

اگرچه این موضوع به وضوح یک مسئله جدی است - و این موضوع بر این رسانه تاثیر می گذارد - ممکن است FTC کار خود را در اینجا قطع کند. در حالی که خلاصه‌های هوش مصنوعی محتوای وب ممکن است مزایای بسیار نادرستی ارائه دهد، روابط قدرت زیادی در تجارت و رسانه وجود دارد و نوار برای رفتار ضدرقابتی بسیار بال است.

به عنوان مثال، در این مورد، باید نشان داده شود که سازندگان هوش مصنوعی از قدرت بسیار بالایی در بازار برخوردارند و آنها از این قدرت به روش هایی استفاده می کنند که به طور خاص توسط قانون ممنوع شده است. چیزی می تواند ناعادلانه، غیراخلاقی و کاملا قانونی باشد.

با در نظر گرفتن اینکه FTC تا چه اندازه در این زمینه ها جنگ طلب است، به احتمال زیاد سناتور کلوبوچار و همکارانش در حال موعظه برای گروه کر به عنوان مقدمه ای برای اقدام خودشان هستند. خود کلوبوچار که مراقب روزنامه‌نگاری و به‌ویژه روزنامه‌های محلی بود، سال گذشته لایحه‌ای را ارائه کرد که هدف آن تقویت طرف عرضه مذاکرات صدور مجوز اخبار و دادن نفوذ بیشتر به خبرگزاری‌ها در هنگام درخواست از Google یا هر کسی که برای محتوای آنها پرداخت می‌ کرد.

یک سال به‌سرعت و نگرانی‌های 2022 و اوایل 2023 عجیب به نظر می‌رسد: بسیاری استدلال می‌کنند که همان شرکت‌هایی که متهم به ارائه‌دهندگان محتوای قوی هستند، اکنون کل بازار را با تغذیه محتوا به هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی دور می‌زنند.

درخواست از رگولاتورها برای برخورد با رفتارهای نامطلوب یک صنعت، بخشی از مسیر کاغذی است که قانونگذاران هنگام تلاش برای وضع قانون، آن را ترک می کنند. اگر FTC و DOJ متوجه شوند که نمی توانند اقدام کنند، از امضاکنندگان این نامه اجازه می دهد تا قانون جدیدی را پیشنهاد کنند تا آن آژانس ها بتوانند اقدام کنند. در حالی که لایحه ذخیره اوراق در سال گذشته زیاد پیش نرفت، لایحه جدید مرتبط با ترس از صاحبان هوش مصنوعی ممکن است بهتر عمل کند - مطمئناً این یک نقطه صحبت خوب برای چرخه انتخابات است.

این نامه توسط سناتورهای ریچارد بلومنتال (D-CT)، مازی هیرونو (D-HI)، دیک دوربین (D-IL)، شلدون وایت هاوس (D-RI)، تامی داکورث (D-IL)، الیزابت وارن (D-IL) امضا شد. (D-MA)، و تینا اسمیت (D-MN).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است