متن خبر

Qualifyze 54 میلیون دلار را برای بهبود زنجیره های تامین دارویی فرو می برد

Qualifyze 54 میلیون دلار را برای بهبود زنجیره های تامین دارویی فرو می برد

شناسهٔ خبر: 742209 -




در دنیای داروسازی، شرکت‌ها قصد دارند تحت دستورالعمل‌های GMP فعالیت کنند - مجموعه‌ای از اقدامات تولید و تولید برای اطمینان از استانداردهای محصولات دارویی. اما اغلب، واقعیت ها می توانند هر چیزی جز این باشند.

دکتر دیوید اشنایدر، بنیانگذار و مدیر عامل Qualifyze، گفت: "به طور رسمی، GMP مخفف "روش های تولید خوب" است. اما مردم به شوخی می گویند که در واقع مخفف عبارت Give Me Paper است، زیرا همه چیز در صنعت داروسازی مبتنی بر کاغذ است.

این اصطلاح و شوخی طعنه آمیز پشت آن بر مشکل در صنعت داروسازی و همچنین تلاش های اشنایدر برای رفع آن از طریق Qualifyze تاکید می کند.

این استارت آپ مستقر در فرانکفورت، شبکه ای از کارشناسان تضمین کیفیت به اضافه پایگاه داده بزرگی از تامین کنندگان و خریداران ایجاد کرده است تا به ردیابی نحوه عملکرد زنجیره تامین یک شرکت و چگونگی مطابقت آن با بسیاری از استانداردهای پراکنده که نحوه عملکرد صنعت را تعریف می کنند (اینها شامل GxP، ESG، ISO، CAPA پیگیری و موارد دیگر).

اکنون، یک نقطه عطف در این تلاش‌ها اعلام می‌کند: سری B 54 میلیون دلاری که از آن برای رشد استفاده خواهد کرد، به‌ویژه با هدف قرار دادن تجارت بیشتر در ایالات متحده و با گسترش محصول خود با تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی بیشتر.

Insight Partners با شرکت HV Capital، HarbourVest Partners، H14 و Cherry Ventures - همه حامیان قبلی - در این دور پیشتاز است. اشنایدر بيان کرد که هیچ ارزش گذاری فاش نشده است، اما شرکت تا به امروز 84 میلیون دلار جذب کرده است و ارزش آن "به طور قابل توجهی بالاتر" از 100 میلیون دلار پس از پولی است که قبلاً سفارش داده بود.

در زمانی که استارت‌آپ‌ها جذب پول در مراحل بعدی رشد خود را چالش برانگیز می‌دانند، Qualifyze احتمالاً به دلیل کشش تا به امروز برای سرمایه‌گذاران متمایز بوده است. فهرست مشتریان آن شامل Merck، Moehs، DSM، Olon، Siegfried، Teva، CordenPharma، Cipla، آزمایشگاه‌های دکتر Reddy، Sun Pharmaceuticals، Sandoz و Mallinckrodt Pharmaceuticals و غیره است.

صنعت داروسازی از زنجیره‌های تامین طولانی تشکیل شده است که از شرکت‌هایی شروع می‌شود که مواد شیمیایی را تولید می‌کنند تا کسانی که آن مواد شیمیایی را به مواد تشکیل‌دهنده تبدیل می‌کنند و سپس وارد دارو می‌شوند. سپس تولید کنندگان واقعی دارو وجود دارد. کسانی که آنها را بسته بندی می کنند. و آنهایی که داروهای تمام شده، داروهایی که در میانه تولید هستند، یا اصولاً مواد تشکیل دهنده آنها را از یک مکان یا مکان دیگر حمل می کنند. (برخی از این مسافت ها می تواند بسیار طولانی باشد، که مجموعه ای از چالش های خاص خود را ایجاد می کند که استارتاپ هایی مانند SkyCell با آنها مقابله می کنند.)

همه اینها به طور بالقوه بسیار پرهزینه است - اگر مشکلی پیش بیاید، حتی بیشتر. همانطور که دکتر اشنایدر توضیح داد، یکی از دلایل اصلی گرانی داروها (فقط؟) این نیست که شرکت های داروسازی حریص هستند، بلکه به این دلیل است که قیمت ساخت داروها به دلیل زنجیره های تامین بالا است. یک گزارش تخمین زده است که اشتباهات در زنجیره تامین می تواند منجر به هزینه هایی تا 20 درصد از مقدار نهایی محصول شود.

Qualifyze با شبکه‌ای متشکل از 250 حسابرس کار می‌کند، که چک‌ها و گزارش‌های منظمی را بر روی پایگاه داده حدود 1200 تامین‌کننده انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای انطباق نه تنها توسط تنظیم‌کننده‌ها، بلکه خود شرکت‌ها را رعایت می‌کنند.

ممکن است بگویید که Qualifyze آنچه را که موعظه می‌کند عمل می‌کند: برخی از این حسابرسان بخشی از خود Qualifyze هستند، اما برخی از آنها پیمانکار هستند، پس باید فرآیند آموزش و تحلیل خود را برای اطمینان از کیفیت زنجیره تامین خود ایجاد کند. این به ناچار به این معنی است که مدل کسب و کار Qualifyze - حتی در حالی که از فناوری برای مدیریت اطلاعات استفاده می کند. اجرای تجزیه و تحلیل (در حال حاضر بر اساس 3000 ممیزی انجام شده در 85 کشور) برای کمک به ارائه پیشنهادات به مشتریان خود برای بهبود شیوه ها؛ و به طور بالقوه جمع آوری داده های بیشتر در مورد فرآیندهای تولید - اساساً هنوز در اطراف افراد لنگر است.

شنایدر، ممکن است در بالا متوجه شوید، یک پزشک است، اما نه در زمینه پزشکی و نه داروسازی، بلکه در زمینه مدیریت و استراتژی. قبل از تاسیس Qualifyze، او برای McKinsey به عنوان مشاور کار می کرد و برخی از مشتریانش شرکت های داروسازی بودند. او همه چیز را ناکارآمد می‌دید، اما نمی‌دانست که چقدر اینطور است. ایده اولیه او ایجاد یک بازار B2B برای کمک به شرکت ها در تهیه مواد تشکیل دهنده و سایر محصولات زنجیره تامین و خدمات برای ساخت دارو بود. با این حال، مدتی از ورود به این شرکت، استارتاپ به چیزی که امروز روی آن تمرکز دارد متمرکز شد.

"آنچه ما آموختیم این بود که چالش بسیار مهم یافتن تامین کنندگان نیست، بلکه در واقع درک اینکه آیا این تامین کنندگان الزامات کیفیت و مقررات شما را برآورده می کنند یا خیر. این قطعه سخت تر است. دریافت قیمت مناسب فقط یک ایمیل است. »

نه تنها با توجه به فهرست مشتریان فعلی و رویکرد مبتنی بر فناوری Qualifyze برای گسترش کسب‌وکار، بلکه به این دلیل که صنعت داروسازی بسیار زیاد است و در سال جاری 1.2 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود، سرمایه‌گذاران به این شرکت جذب شوند. و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2029 به 1.5 تریلیون دلار برسد. رایان هینکل، دکتر در Insight Partners که سرمایه‌گذاری را برای این شرکت رهبری می‌کرد، بيان کرد و موارد بیشتری در راه است.

او گفت: «ما فرصتی را برای Qualifyze می‌بینیم که با استفاده از داده‌های اختصاصی که طی سال‌ها جمع‌آوری کرده‌اند، پیشنهادات خود را برای علوم زیستی تعمیق بخشد و موارد استفاده از مدیریت ریسک پیش‌بینی‌کننده تا تدارکات را ممکن می‌سازد. ما همچنین فرصت‌های زیادی را در ایالات متحده می‌بینیم، جایی که Qualifyze در حال حاضر مشتریانی دارد اما حتی بیشتر به آن تمایل خواهد داشت.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است