متن خبر

آیفون 16 اپل با ویژگی های هوش مصنوعی و دکمه اختصاصی دوربین وارد بازار می شود

آیفون 16 اپل با ویژگی های هوش مصنوعی و دکمه اختصاصی دوربین وارد بازار می شود

شناسهٔ خبر: 740996 -




اپل روز دوشنبه در رویداد "Glowtime" خود در کوپرتینو از آیفون 16 رونمایی کرد. مدیر عامل شرکت تیم کوک ادعا کرد که دستگاه جدید "از ابتدا بر اساس هوش اپل طراحی شده است"، که اشاره ای به ویژگی های جدید هوش مصنوعی اعلام شده در WWDC در ماه ژوئن است. به گفته این شرکت، گوشی جدید از آلومینیوم «درجه هوافضا» ساخته شده است.

صفحه نمایش دارای یک محافظ سرامیکی جدید و 50 درصد قوی تر برای خراش و افتادگی است. طراحی اخبار همچنین یک دکمه اختصاصی دوربین جدید در کناره برای گرفتن سریع عکس ها به همراه دارد.

این گوشی بر روی تراشه جدید 3 نانومتری A18 اپل کار می کند که دارای یک شبکه عصبی بهبود یافته است که به طور خاص برای مدل های جدید هوش مصنوعی این شرکت طراحی شده است. دارای یک سی پی یو 6 هسته ای با چهار هسته کارآمد است. این شرکت ادعا می‌کند که تراشه جدید «تا 30 درصد» سریع‌تر از آیفون 15 است، در حالی که بازده انرژی بیشتری را به همراه دارد. در عین حال، GPU جدید، قدرت بیشتری را به ارمغان می آورد، در حالی که راندمان انرژی را تا 35 درصد بهبود می بخشد.

طبیعتاً Apple Intelligence ستاره این نمایشگاه بود، زیرا خط جدید آیفون 16 به مدل های سال گذشته آیفون 15 پرو پیوست و تنها اعضای این خط هستند که می توانند مدل های کوچک جدید این شرکت را اجرا کنند. همانطور که در WWDC اشاره شد، این پیشنهاد هم به صورت آفلاین بر روی تراشه های دستگاه و هم از طریق سرورهای راه دور، از طریق گزینه های جدید Private Cloud Compute اجرا می شود.

در حال توسعه…

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است