متن خبر

تأخیرهای اطلاعاتی اپل می تواند مانع «سوپرچرخه» آیفون 16 شود

تأخیرهای اطلاعاتی اپل می تواند مانع «سوپرچرخه» آیفون 16 شود

شناسهٔ خبر: 739645 -




هنگامی که اپل در ماه ژوئن از برنامه های هوش مصنوعی خود در WWDC رونمایی کرد، تحلیلگران پیشنهاد کردند که این ویژگی می تواند آیفون 16 را در مسیر یک "ابر چرخه" دیگر قرار دهد. مانند اضافه شدن 5G قبل از آن، ناظران صنعت معتقد بودند که ورود Apple Intelligence ممکن است نگهبانان را متقاعد کند که گلوله را گاز بگیرند و دستگاه خود را ارتقا دهند.

زمانی که این شرکت آیفون 16 را در رویداد "It's Glowtime" فردا در کوپرتینو رونمایی کند، تصویر بسیار بهتری خواهیم داشت. با این حال، در این میان، اعتقاد بر این است که عرضه آهسته Apple Intelligence می تواند به طور قابل توجهی پتانسیل ابر چرخه را مختل کند.

در ماه ژوئن، اپل به جهانیان نشان داد که هوش مصنوعی کاملاً مطابق با بیانیه مأموریت خود در اولویت دادن به تجربه کاربر است. بازی اپل که بر روی مدل‌های کوچک آموزش دیده است به جای جعبه‌های سیاه عظیم پشت سرویس‌هایی مانند Google Gemini و ChatGPT OpenAI، حول محور بهبود تجربیات موجود از طریق هوش مصنوعی مولد است.

با این حال، همانطور که بلومبرگ امروز خاطرنشان می کند، تاخیرها می توانند روی قیمت نهایی آیفون 16 تأثیر بگذارند. WWDC وعده‌های بزرگ زیادی را ارائه کرد، اما بعید است که تا سال 2025 شاهد ارائه بسیاری از آنها باشیم. محدودیت‌های منطقه‌ای نیز موانع کلیدی را ایجاد می‌کنند، از جمله در اتحادیه اروپا و چین - که دومی می‌تواند در هر سه‌ماهه‌ای به وضعیت مالی اپل کمک کند یا از بین ببرد. در همین حال، ادغام ChatGPT نیز بعید است راه اندازی شود.

پیش از WWDC، صنعت به این فکر می کرد که آیا اپل می تواند با رقابت هوش مصنوعی مولد به یک بازیگر اصلی تبدیل شود. اما در حالی که کنفرانس توسعه دهندگان با نمایش های نمایشی چشمگیر ناظران را شگفت زده کرد، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

در زمان نگارش این مقاله، iPhone 15 Pro/Pro Max تنها دستگاه‌هایی هستند که برای اجرای Apple Intelligence تأیید شده‌اند. رویداد فردا قرار است این وضعیت را تغییر دهد، به خصوص که شایعات بیشتر حاکی از افزایش یکنواختی در سراسر خط آیفون 16 است. انتظار داریم که مدل‌های پایه دارای تراشه‌های A18 باشند، در حالی که مدل‌های حرفه‌ای، به درستی از یک A18 Pro بهره می‌برند.

در حالی که فروش برای اپل و سهامدارانش فوق العاده مهم است، Apple Intelligence یک کار بزرگ و چندوجهی است و عجله در اجرای آن خیلی زود می تواند تأثیر نامطلوب طولانی مدتی بر سود شرکت داشته باشد تا عرضه سرسام آور.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است