یک رزومه خوش ساخت در بازار کار رقابتی امروزی بسیار مهم است، به طوری که یک مطالعه Adobe نشان می دهد که تنها 1 در 17 شانس وجود دارد که رزومه ارسال شده منجر به مصاحبه شود.
برای بهبود این شانسها، جویندگان کار اکنون از ابزارهای هوش مصنوعی برای اصلاح رزومه خود استفاده میکنند و کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که آنها با شرح مشاغل خاص مطابقت دارند، کلمات کلیدی مرتبط با صنعت را ارائه میکنند و از خطاهای رایج عاری هستند.
در حالی که افراد بیشتری از هوش مصنوعی برای برجسته کردن رزومه خود استفاده می کنند، بسیار مهم است که بدانیم کارفرمایان در مورد رزومه های آماده شده با هوش مصنوعی چه احساسی دارند.
استفاده از هوش مصنوعی برای رزومه چقدر قابل قبول است؟
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند محتوای رزومه را با تجزیه و تحلیل شرح وظایف، پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط و اطمینان از همسویی زبان با استانداردهای صنعت بهینه کنند. این ابزارها همچنین می توانند به حذف اشتباهات رایج مانند اشتباهات املایی و دستوری کمک کنند، که اغلب توسط استخدام متخصصان به عنوان پرچم قرمز ذکر می شود. همچنین، استفاده از هوش مصنوعی برای رزومه دقیقاً شانس گرفتن شغل را کاهش نمی دهد، زیرا 64٪ از استخدام کنندگان استفاده از هوش مصنوعی در رزومه را تایید می کنند.
با وجود این مزایا، تنها بخش کوچکی از جویندگان کار از هوش مصنوعی برای بهبود رزومه خود استفاده می کنند. مطالعه Adobe Acrobat نشان میدهد که فقط ۲۸ درصد از جویندگان کار آمریکایی در حال حاضر از هوش مصنوعی برای این منظور استفاده میکنند، که نشان میدهد هنوز پتانسیلهای دستنخوردهای برای هوش مصنوعی در ایجاد رزومه وجود دارد.
جالب اینجاست که استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد رزومه به طور قابل توجهی در نسل های مختلف متفاوت است. از هر سه عضو نسل Z، یک نفر از هوش مصنوعی برای ساخت رزومه خود استفاده کرده است، و این باعث میشود که نسلی به احتمال زیاد از این فناوری استقبال کنند. این روند نشان دهنده آشنایی ژنرال Z با ابزارهای دیجیتال و راحتی آنها با اتخاذ رویکردهای نوآورانه برای حل مسئله است. در مقابل، نسلهای قدیمیتر ممکن است به دلیل نگرانی در مورد دقت، صحت یا عدم آشنایی با این فناوری، برای استفاده از هوش مصنوعی مردد باشند.
با این وجود، توجه به این نکته مهم است که در حالی که اکثر متخصصان استخدام، رزومههای تقویتشده هوش مصنوعی را تأیید میکنند، صنایع خاصی همچنان تردید دارند. طبق مطالعه Adobe Acrobat ، استفاده از هوش مصنوعی در رزومه ممکن است منجر به رد صلاحیت فوری در برخی از بخش ها شود. پنج صنعت برتری که ممکن است رزومه با کمک هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:
خدمات مالی و مالی: این بخش اغلب به رزومه های بسیار دقیق و دقیق نیاز دارد، و ممکن است نگرانی هایی در مورد توانایی هوش مصنوعی در انعکاس دقیق صلاحیت ها و تجربه یک نامزد وجود داشته باشد.
ساخت و ساز: این صنعت بر مهارت های عملی و تجربه روی زمین تاکید دارد. پس ، ممکن است نسبت به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که فاقد لمس شخصی است، محتاط باشد.
فناوری و ارتباطات: در حالی که این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، برخی از شرکتهای فناوری رزومههای دستی را برای سنجش خلاقیت شخصی و مهارتهای حل مسئله یک نامزد ترجیح میدهند.
پشتیبانی کسب و کار و لجستیک: این صنایع ممکن است رزومه های ساده و تألیف شده توسط انسان را در اولویت قرار دهند که به طور مستقیم تجربه عملی متقاضی را منعکس می کند.
تولید: مشابه ساخت و ساز، تمرکز در اینجا اغلب بر مهارت ها و تجربیات دنیای واقعی است، و باعث می شود رزومه های تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور بالقوه کمتر جذاب باشند.
یکی از یافته های برجسته این است که اختصار بسیار مهم است. بیش از نیمی از متخصصان استخدام مورد بررسی، رزومه یک صفحه ای را ترجیح می دهند. این قالب، نامزدها را وادار میکند تا تجربیات و مهارتهای خود را در مرتبطترین اطلاعات جمعآوری کنند و در نتیجه وضوح و تأثیر را افزایش دهند.
یکی دیگر از جنبه های مهم که در این مطالعه برجسته شده است، ارزش نامه های پوششی است. در حالی که لزوم این اسناد اغلب مورد بحث است، 56٪ از متخصصان استخدام هنوز آنها را مفید می دانند و 20٪ آنها را ضروری می دانند. یک نامه پوششی خوش ساخت می تواند زمینه ای را برای یک رزومه فراهم کند و بر صلاحیت های خاصی که با الزامات شغلی همسو هستند تأکید کند.
این مطالعه همچنین پرچمهای قرمز رایجی را که میتواند درخواست یک نامزد را تضعیف کند، شناسایی میکند. اشتباهات املایی و دستور زبان، فقدان تجربه مرتبط، و تغییرات مکرر شغلی، نگرانی های اصلی برای استخدام متخصصان هستند و می توانند شک و تردیدهایی را در مورد توجه نامزد به جزئیات و ثبات، که ویژگی های مهم در هر کارمند بالقوه است، ایجاد کنند.
در نهایت، این مطالعه بر رویکردی متعادل برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در ایجاد رزومه تاکید دارد. در حالی که هوش مصنوعی می تواند فرآیند را ساده کند و ارائه رزومه ها را بهبود بخشد، نامزدها باید بینش ها و تجربیات شخصی را برای حفظ اصالت یکپارچه کنند.
ارسال نظر