متن خبر

Salesforce شرکت مدیریت داده Own را به مبلغ 1.9 میلیارد دلار به صورت نقدی خریداری می کند

Salesforce شرکت مدیریت داده Own را به مبلغ 1.9 میلیارد دلار به صورت نقدی خریداری می کند

شناسهٔ خبر: 733663 -




Salesforce شرکت Own، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مدیریت داده و حفاظت از اطلاعات مستقر در نیوجرسی را به مبلغ 1.9 میلیارد دلار وجه نقد خریداری کرده است.

Own بزرگترین معامله Salesforce از زمان خرید Slack به مبلغ 27.7 میلیارد دلار در سال 2021 است. طبق گزارش ها، این شرکت در نظر داشت - اما در نهایت تصمیم گرفت - اوایل امسال شرکت نرم افزار مدیریت داده Informatica را خریداری کند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، استیو فیشر، جنرال موتورز Salesforce گفت: این خرید بر تعهد [Salesforce] به ارائه راه‌حل‌های ایمن و یکپارچه که از با ارزش‌ترین داده‌های مشتریانمان محافظت می‌کند، تأکید می‌کند.

فیشر ادامه داد: «امنیت داده‌ها هرگز مهم‌تر از این نبوده است، و تخصص و محصولات اثبات‌شده Own توانایی ما را برای ارائه راه‌حل‌های حفاظت و مدیریت داده قوی به مشتریانمان افزایش می‌دهد.

Own که در سال 2015 با نام OwnBackup راه‌اندازی شد (این شرکت در اکتبر گذشته تغییر نام داد)، مجموعه‌ای از ابزارها و خدمات پشتیبان‌گیری از داده‌ها متمرکز بر سازمانی مانند پشتیبان‌گیری خودکار و بازیابی فاجعه را ارائه می‌دهد.

ایده اولیه استفاده از APIهای باز فروشندگان نرم افزار به عنوان سرویس، از جمله Salesforce، برای استخراج و پشتیبان گیری از داده ها از برنامه های یک شرکت بود. فراتر از برنامه‌های Salesforce، Own از برنامه‌های SaaS که در AWS و Microsoft میزبانی می‌شوند، پشتیبانی می‌کند.

Own که توسط آریل برکمن، دانیل گرشونی و اران کوهن تأسیس شد، توانست 507.3 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Tiger Global، BlackRock، Insight Partners، Vertex Ventures و Salesforce Ventures خود Salesforce قبل از خرید امروز (به ازای هر Crunchbase) جذب کند.

از آگوست 2021، Own 3.35 میلیارد دلار ارزش داشت.

این یک ارزش بالا است - اما شاید با اندازه عظیم بخش پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات توجیه شود. به گفته شرکت تحلیل بازار KBV Research، بخش پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات جهانی در سال 2023 به ارزش 12.9 میلیارد دلار بود که با نرخ رشد سالانه ترکیبی 10.9 درصد از سال 2017 تا سال گذشته رشد کرد.

دلایل رشد بی شمار است.

کسب و کارها با تهدیدهای فزاینده ای در ارتباط با باج افزار مواجه هستند. همچنین موضوع فجایع مراکز داده مانند آتش سوزی که در سال 2021 به OVH فرانسه رخ داد، وجود دارد که منجر به از دست دادن قابل توجه داده ها شد. در برخی از کشورها، مقررات مرتبط با مدیریت داده‌ها مانند قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در حال اجرا هستند، که بسیاری از آنها دارای شرایط سختگیرانه نگهداری داده‌ها و منشأ هستند.

امروزه Own نزدیک به 7000 مشتری و صدها کارمند دارد. این شرکت مجموعه‌ای از قابلیت‌های بایگانی، بذر، امنیت و تجزیه و تحلیل داده‌ها را ارائه می‌کند که تا حد زیادی فراتر از محصول اولیه شرکت گسترش یافته است. مدیر عامل شرکت سام گاتمن، Own را مکمل ابزار مدیریت داده موجود Salesforce می‌داند و Salesforce را قادر می‌سازد تا مجموعه‌ای از محصولات جامع‌تر را برای محافظت از داده‌ها و جلوگیری از ضرر ارائه دهد.

این یک تکامل طبیعی برای خود خواهد بود. همانطور که همکار من ران میلر قبلاً نوشته بود، اکثر کسب و کار پشتیبان گیری و بازیابی شرکت شامل اکوسیستم Salesforce است.

گاتمن در بیانیه‌ای گفت: «ما از پیوستن نیروها به Salesforce، شرکتی که تعهد ما به انعطاف‌پذیری و امنیت داده‌ها را دارد، هیجان‌زده هستیم. ما همراه با Salesforce، با ایجاد نوآوری، ایمن سازی داده ها و اطمینان از انطباق در پیچیده ترین و تحت نظارت ترین صنایع جهان، ارزش بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان خواهیم آورد.

Salesforce انتظار دارد که معامله در سه ماهه چهارم سال مالی 2025 بسته شود، مشروط به تاییدیه های نظارتی و شرایط بسته شدن مرسوم.

Own به خوبی می تواند نشان دهنده بازگشت Salesforce به خریدهای بزرگ باشد، یک سال پس از اینکه شرکت اعلام کرد تحت فشار سرمایه گذاران فعال، از M&A دور خواهد شد. (این کار تا آنجا پیش رفت که کمیته M&A خود را منحل کرد. ) در هفته‌های اخیر، Salesforce معاملات خرید کوچک‌تری را بسته و استارت‌آپ‌های PredictSpring (یک پلتفرم تجارت همه‌کانالی) و Tenyx (که عامل‌های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد) را ربوده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است