متن خبر

Reonic 13 میلیون یورو برای کمک به نصب کنندگان کوچک فناوری سبز مانند پمپ های حرارتی و پانل های خورشیدی جمع آوری می کند

Reonic 13 میلیون یورو برای کمک به نصب کنندگان کوچک فناوری سبز مانند پمپ های حرارتی و پانل های خورشیدی جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 732350 -




تنظیم کننده های اروپایی به شدت برای انرژی سبزتر فشار می آورند. طرح REPowerEU خواستار اضافه شدن 10 میلیون پمپ حرارتی اضافی تا سال 2027 است و پنل های خورشیدی نیز در حال افزایش هستند.

اما اکثر نصب‌ها توسط کسب‌وکارهای کوچک انجام می‌شوند که می‌توانند با فرآیندهای کاری بهتر بهره‌ورتر باشند.

این جایی است که استارت‌آپ آلمانی Reonic وارد می‌شود. تریستان منزینگر (در سمت راست در تصویر نشسته است) گفت: «ما ابزارهایی را به نصب‌کنندگان تجدیدپذیر می‌دهیم تا بسیار کارآمد باشند، و این کار را عمدتاً با ارائه نرم‌افزار برنامه‌ریزی و گردش کار به آنها انجام می‌دهیم. بالا).

منزینگر، لارس-مانوئل اشنایدر (در تصویر بالا در وسط نشسته است)، و همکار دانشگاهی آنها و سومین بنیانگذار اودو سیل، همگی در یک موسسه تحقیقاتی در حال تحلیل استقرار انرژی های تجدیدپذیر بودند. این باعث علاقه آنها به راه اندازی Reonic شد، اما آنها مجبور بودند به مشتریان واقعی گوش دهند تا شکاف بین تئوری و دانش را پر کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که نصب کنندگان به جای ابزارهای مجزا، به نرم افزار سرتاسر نیاز دارند.

استارت‌آپ‌ها در بخش‌های دیگر به نتیجه مشابهی رسیده‌اند، اما زمانی که مخاطبان هدف از قبل عادت‌های ریشه‌ای داشته باشند، فروش بسیار سختی است. وعده Reonic این است که با کمک به نصاب‌ها در فروش سریع‌تر و فروش بیشتر، ارزش آن را داشته باشد. اشنایدر گفت: «برای مثال، ترکیب پمپ‌های حرارتی با سیستم‌های خورشیدی، حجمی را که می‌فروشید دو برابر می‌کند.

برخلاف برخی از رقبا با سوله‌های باریک‌تر، مانند انرژی خورشیدی، تمرکز Reonic روی انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک کل است، چه فتوولتائیک، سیستم‌های ذخیره انرژی، جعبه‌های دیواری یا پمپ‌های حرارتی. اشنایدر گفت، فراتر از یک نوع نصب خاص، هدف بزرگ‌تری که آنها می‌بینند، خود مصرف انرژی برای هر خانوار یا کسب‌وکاری است. این چیزی در هسته محصول ما است که همیشه یکسان عمل می کند، صرف نظر از اینکه کجا هستیم."

به نظر می رسد که وعده تسریع پذیرش انرژی های تجدیدپذیر در بین سرمایه گذاران طنین انداز شده است. به منظور گسترش در سراسر اروپا، Reonic به تازگی یک دور سرمایه گذاری 13 میلیون یورویی سری A به رهبری Northzone با مشارکت سرمایه گذاران فعلی Point Nine و Puzzle Ventures جمع آوری کرده است.

این با اولویتی که VCها برای استارتاپ های متمرکز بر آب و هوا نشان می دهند که با استراتژی ورود به بازار خود با ریسک بازار مواجه هستند، مطابقت دارد، برخلاف خطر علمی ناشی از اختراع یک فناوری جدید.

حتی در آن زمان، ریسک بازار همچنان واقعی است. Aurora Solar، یک شرکت آمریکایی که نرم‌افزاری را برای کمک به نصب‌کنندگان خورشیدی در مدیریت فروش خود ارائه می‌دهد، 20 درصد از کارکنان خود را که حدود 500 نفر بودند، در اوایل سال جاری پس از 523 میلیون دلار اخراج کرد.

اما با 21 عضو تیم تا کنون و 16 میلیون یورو سرمایه تا به امروز، Reonic بیشتر شبیه به شرکت های کوچکتری مانند Arch، Enerflo، Lun و Scoop Solar است.

طرح فتوولتائیک Reonic
اعتبار تصویر: Reonic

این شرکت همچنین او میگوید که شاهد رشد معمولی برای شرکت‌هایی است که در مراحل اولیه هستند که مقداری مناسب محصول با بازار پیدا کرده‌اند و درآمد تکراری خود را تنها در شش ماه گذشته سه برابر کرده است. اشنایدر گفت: «اگرچه از سه سال پیش که کسب‌وکار را شروع کردیم، شتاب واقعی داشتیم، در حقیقت، احساس می‌کنیم که تازه شروع به کار کرده‌ایم.

در حالی که یارانه‌ها و سایر چارچوب‌های قانونی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بین‌المللی‌سازی Reonic ناشی از اعتقاد بنیان‌گذاران آن است که می‌تواند بدون سفارشی‌سازی زیاد وارد بازارهای جدید شود. منزینگر که بر بیشتر فرآیند نظارت داشت، گفت: پس از منطقه DACH، در فرانسه راه اندازی شد و همچنین یک پرتاب نرم در ایتالیا انجام داد.

آگسبورگ، باواریا همچنان مقر آنهاست، اما تقریباً نیمی از کارکنان آنها در برلین کار می کنند، جایی که در اوایل سال جاری دفتر دومی را برای جذب آسان تر استعدادهای بین المللی افتتاح کردند - قطعه مهم دیگری برای گسترش که دور جدید آن به تامین مالی کمک خواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است