متن خبر

استارت آپ ایلیا سوتسکور، Safe Superintelligence، یک میلیارد دلار جمع آوری می کند

استارت آپ ایلیا سوتسکور، Safe Superintelligence، یک میلیارد دلار جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 730673 -




Safe Superintelligence (SSI)، استارت آپ هوش مصنوعی که توسط دانشمند ارشد سابق OpenAI Ilya Sutskever تأسیس شده است، بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه از سرمایه گذارانی از جمله NFDG (یک مشارکت سرمایه گذاری که توسط نات فریدمن و مدیر عامل SSI دانیل گراس اداره می شود)، a16z، Sequoia، جمع آوری کرده است. DST Global و SV Angel.

SSI به رویترز بيان کرد که قصد دارد از این بخش برای به دست آوردن قدرت محاسباتی و استخدام استعدادها با تمرکز بر ایجاد تیمی از محققان و مهندسان بین پالو آلتو و تل آویو استفاده کند. SSI در مورد اینکه دقیقاً در مورد چه چیزی تحقیق خواهند کرد (و با چه کسی ممکن است شریک شوند) هنوز نمی گوید.

رویترز به نقل از یک منبع آشنا می گوید که ارزش بودجه جدید SSI 5 میلیارد دلار است.

SSI در حال ساخت یک شات مستقیم به سوپراطلاعات ایمن است.

ما یک میلیارد دلار از NFDG، a16z، Sequoia، DST Global و SV Angel جمع آوری کرده ایم.

ما در حال استخدام هستیم: https://t.co/DmFWnrc1Kr

— SSI Inc. (@ssi) 4 سپتامبر 2024

Sutskever، دانشمند ارشد SSI، شرکت را در اوایل امسال با فریدمن و دانیل لوی، یکی دیگر از محققان سابق OpenAI راه اندازی کرد. قبل از SSI، Sutskever سرپرستی تیم Superalignment در OpenAI را بر عهده داشت که بر تحقیقات عمومی ایمنی هوش مصنوعی متمرکز بود.

Sutskever بی سر و صدا OpenAI را ماهها پس از یک درگیری بسیار تبلیغاتی بین او، چندین عضو سابق هیئت مدیره OpenAI و مدیر عامل OpenAI سام آلتمن به دلیل آنچه که Sutskever به عنوان "شکست در ارتباطات" نامیده است ترک کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است