متن خبر

بنیانگذاران BigEndian امیدوارند از تجربه تراشه های عمیق خود برای کمک به ایجاد هند در نیمه هادی ها استفاده کنند

بنیانگذاران BigEndian امیدوارند از تجربه تراشه های عمیق خود برای کمک به ایجاد هند در نیمه هادی ها استفاده کنند

شناسهٔ خبر: 727391 -




هند علیرغم اینکه 20 درصد از طراحان تراشه جهان را در خود جای داده است، در بازار جهانی نیمه هادی ها حضور چشمگیری ندارد. با این حال، در ماه‌های اخیر، دولت هند شروع به سرمایه‌گذاری در تلاش برای ایجاد کشور در بخش نیمه‌رساناها کرده است، زیرا شرکت‌ها در سراسر جهان استراتژی «چین پلاس یک» را اتخاذ کرده‌اند و به دنبال جایگزین‌هایی برای چین هستند.

BigEndian Semiconductors قصد دارد با شروع توسعه تراشه های نظارتی برای دوربین ها، از این تغییر سرمایه گذاری کند.

استارت‌آپ طراحی بی‌سابقه مستقر در بنگالرو که در ماه مه تأسیس شد، توسط مدیرعامل، سونیل کومار، مدیر اجرایی سابق ARM Broadcom و اینتل رهبری می‌شود و بقیه تیم موسس، تجربه‌ای را در سازندگان تراشه مانند Broadcom و Cypress Semiconductors اضافه می‌کنند.

کومار به TechCrunch بيان کرد که اعضای موسس BigEndian 25 سال است که یکدیگر را می شناسند. با این حال، او بيان کرد که آنها پس از مشاهده مصرف داخلی قابل توجه - حدود 50 میلیون دوربین به ارزش نزدیک به 4 تا 5 میلیارد دلار در سال - در کنار مشوق های دولت هند و تشویق مشتریان به یافتن جایگزین هایی برای چین، تصمیم به تاسیس این استارتاپ گرفتند.

اگر ما این کار را نکنیم، این نسل خواهد مرد و خواهد رفت. هیچ کس دیگری نیست که این تجربه را برای انجام کل چرخه داشته باشد، "کومار در مصاحبه ای گفت.

سونیل کومار، بنیانگذار و مدیرعامل BigEndian
اعتبار تصویر: BigEndian

هند بودجه ای 9 میلیارد دلاری برای تقویت توسعه محلی نیمه هادی ها و شرکت های تولید نمایشگر تعیین کرده است. دولت مودی چهار واحد نیمه هادی در کشور را برای تولید تراشه برای کاربردهایی مانند خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی، خودروهای برقی، صنعتی و مخابراتی تایید کرده است. این چهار واحد سرمایه‌گذاری حدود 17.9 میلیارد دلاری را جذب خواهند کرد و بر اساس برآوردهای دولتی، ظرفیت تولید حدود 70 میلیون تراشه در روز را دارند.

به نوبه خود، BigEndian چهار ماهه در ابتدا برنامه ریزی تراشه های نظارتی را دارد و با شرکت تایوانی فابریک UMC همکاری می کند و تراشه مرجع خود بر اساس فرآیند گره 28 نانومتری در سه ماهه اول سال 2025 عرضه می شود. این استارت آپ همچنین قصد دارد حضور خود را در طول زمان گسترش دهد. و به بازار کلی اینترنت اشیا نگاه کنید که عمدتاً توسط میکروکنترلرهای 16 و 32 بیتی هدایت می شود.

بر خلاف یک شرکت نیمه‌رسانای بی‌سابقه سنتی، BigEndian روی ساخت مدل پلتفرم به‌عنوان یک سرویس کار می‌کند تا به دولت‌ها کمک کند از دسترسی میان‌افزار چینی، که در میان راه‌حل‌های نظارتی موجود رایج است، اجتناب کنند. این مدل راه‌حل‌های نرم‌افزاری را برای کمک به تولیدکنندگان و مشتریان ارائه می‌کند تا نحوه عملکرد دوربین‌های نظارتی خود را سفارشی کنند. این به استارت‌آپ اجازه می‌دهد تا با ارائه این سفارشی‌سازی‌ها به عنوان افزونه‌ها در یک اشتراک، درآمد خود را افزایش دهد.

کومار گفت: هند سالانه حدود یک میلیارد از این چیپست ها را مصرف می کند. اما اینها همه یک چیپست 50 سنت تا 1 دلار هستند... اگر به بخش خودروهای نوظهور بروید، تعداد زیادی از کنترلرهای 32 بیتی اکنون وارد خودروها می شوند... اما ما نمی توانیم در روز اول وارد همه این بخش ها شویم زیرا دریافت تامین مالی یک چالش در هند است.

برای شروع، BigEndian 3 میلیون دلار در یک دور اولیه تمام سهام به رهبری Vertex Ventures SEA و هند جمع آوری کرده است. اگرچه بودجه اولیه برای یک استارت‌آپ نیمه‌رسانای افسانه‌ای برای انجام سفارش‌های انبوه کافی نیست، کومار اظهار داشت که مشوق‌های دولت هند به این صنعت به BigEndian که حدود ۱۶ نفر نیروی کار دارد، کمک می‌کند و آن را «تقریباً مانند جمع‌آوری ۵ دلار» می‌کند. میلیون.”

"از آنجایی که این کشوری است که موفقیت بزرگی در زمینه نیمه هادی ها به خود ندیده است، بسیار بسیار بعید است که بتوانید در این مرحله مطرح کنید. اگر من در ایالات متحده بودم، در واقع می توانستیم نزدیک به 12 تا 15 میلیون جذب کنیم، اما در اینجا امکان پذیر نیست، پس شما باید با محدودیت های خود کار کنید، و این همان چالش ه است. این احتمالاً مانعی برای ورود ما، [و] رقابت های دیگر است. » او گفت.

این دور همچنین شامل مشارکت سرمایه گذاران استراتژیک، از جمله آمیتاب ناگپال، رئیس توسعه کسب و کار استارتاپ در خدمات وب آمازون بود. این به استارت‌آپ کمک می‌کند تا در دورهای بعدی چک‌های بزرگ‌تری داشته باشد.

BigEndian همچنین قصد دارد خود را به هند به عنوان بازاری برای تراشه‌های نظارتی خود محدود نکند که هدف آن تامین قدرت طیف گسترده‌ای از دوربین‌های متوسط ​​تا پایین‌تر است.

کومار گفت: "هدف ما این است که نان و کره شما را بسازیم و به بازار ثابت کنیم که یک شرکت سیلیکونی از هند می تواند بیاید و سپس از زنجیره غذایی بالا برود، نه اینکه از بالا پایین بیاید."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است