متن خبر

تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی: آیا هنوز هم چیز بزرگ بعدی هستند؟

تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی: آیا هنوز هم چیز بزرگ بعدی هستند؟

شناسهٔ خبر: 726790 -




اتاق نشیمن با تلویزیون میکرو LED سامسونگ روی دیوار <a href= که تصویری انتزاعی را نشان می‌دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-600-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-600-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-600-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-600-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6-600-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/uciVwbDKk2BEQMauT9JWe6.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: سامسونگ)

تلویزیون های میکرو ال ای دی برای بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون چیزی شبیه به یک نهنگ سفید هستند. فناوری نمایشگر پتانسیل زیادی دارد، پیکسل‌های تابشی امیدوارکننده و کنتراست بی‌نهایت بدون به خطر انداختن سطوح روشنایی و سیاهی عمیق. همچنین از کاهش عملکرد مرتبط با انواع صفحه نمایش ارگانیک مانند بهترین تلویزیون های OLED رنج نمی برد.

به لطف نحوه تولید تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی – با دسته‌هایی از «ال‌ای‌دی‌های مقیاس میکرومتری» یا «نورهای تقریباً میکروسکوپی» که به ماژول‌های LED بزرگ‌تر منتقل می‌شوند، میزان کنترل روشنایی فوق‌العاده‌ای در سطح پیکسل و همچنین توانایی دریافت می‌کنید. برای تنظیم مجدد LED ها در ترکیب های مختلف مدولار.

با این حال، از سال 2018، زمانی که سامسونگ اولین تلویزیون میکرو ال ای دی خود را با نام The Wall عرضه کرد، میکرو ال ای دی به عنوان «چیز بزرگ بعدی» در تلویزیون ها معرفی شد، و پیشرفت چندانی برای کاهش هزینه های تولید انبوه آن در سال های پس از آن صورت ن گرفت.

ما شاهد عرضه تلویزیون های میکرو ال ای دی جدید هستیم: در سال 2024، سامسونگ از مدل های 76 اینچی، 89 اینچی، 101 اینچی و 114 اینچی رونمایی کرد. با این حال، حتی کوچکترین نسخه 76 اینچی با قیمت 90000 دلار به فروش می رسد، که بدیهی است که در مورد پذیرش انبوه بسیار ممنوع است. در همین حال، تلویزیون میکرو LED ال‌جی Magnit به صراحت به مشتریان لوکس پاسخ می‌دهد . قیمت آن 237000 دلار است و فقط در سایزهای 118 و 136 اینچی موجود است.

به نظر می‌رسد که قیمت، گلوگاه اجرای گسترده‌تر میکرو LED است. در ژوئن 2024، ETNews گزارش داد که سامسونگ به شرکای تولیدی خود گفته است که هزینه های تولید باید 90 درصد کاهش یابد تا میکرو ال ای دی در بازار تلویزیون امروزی رقابتی شود. و به نظر می‌رسد که ال‌جی و سامسونگ، محرک‌های کلیدی توسعه میکرو ال‌ای‌دی، فعلاً از سرمایه‌گذاری در این فناوری عقب‌نشینی می‌کنند (از طریق FlatPanelsHD ).

پس چرا سر و صدا در مورد میکرو LED وجود دارد؟ خوب، صرف نظر از هزینه ها، بسیاری از مشکلات موجود در فناوری های پیشرو نمایش تلویزیون را حل می کند - یا زمانی که سرمایه گذاری در توسعه میکرو LED هنوز جریان داشت، این کار را انجام داد. برای درک اینکه چه چیزی تغییر کرده است، باید در مورد OLED صحبت کنیم.

راه حل یک مشکل گم شده

اولین میکرو LED سامسونگ در نمایشگاه CES 2024

(اعتبار تصویر: سام رادرفورد، Endgadget)

OLED به عنوان فناوری تلویزیون برتر دهه ظهور کرده است. در حالی که صفحه نمایش های OLED هنوز گرانتر از نمایشگرهای LCD-LED سنتی هستند، اکنون می توانید یک تلویزیون OLED عالی با قیمت کمتر از 1000 دلار و در اندازه های مختلف ( ال جی C4 OLED از 42 تا 83 اینچ) تهیه کنید. و حتی تلویزیون‌های OLED با قیمت متوسط ​​نیز دارای مشخصات نمایش و بازی عالی هستند، از وضوح 4K و نرخ فریم 120 هرتز تا Dolby Vision HDR .

OLED به دلیل توانایی آن در خاموش کردن کامل پیکسل ها و همچنین بازتولید رنگ عالی، کنتراست بی نهایت را با رنگ های سیاه واقعا عمیق ارائه می دهد. مشکل اصلی که OLED را آزار می‌دهد، میزان روشنایی کم‌رنگ آن بوده است – مدت‌هاست که آن را برای شب‌های سینمای شب عالی کرده است، اما برای تماشای روز متوسط ​​ است.

با این حال، افزایش روشنایی OLED در طول سال‌ها این مشکل را برطرف می‌کند، هم با صفحه‌نمایش‌های OLED سنتی (ال‌جی C4 امسال در تحلیل ما بیش از 1000 نیت روشنایی بیش از 1000 نیت داشت) و هم هیبریدی‌های OLED-QLED مانند Samsung S95D که به نزدیک به 1900 نیت در ما رسید. تست کردن نگرانی در مورد سوختن نیز تا حد زیادی برطرف شده است.

این باعث می‌شود که وعده میکرو LED - مزایای فناوری‌های صفحه‌نمایش تابشی، بدون نکات منفی صفحه‌نمایش‌های ارگانیک - کمی کمتر قطعی شود، به‌ویژه زمانی که یک تلویزیون میکرو LED 10 تا 20 برابر قیمت یک تلویزیون OLED با اندازه مشابه است.

آینده تلویزیون های میکرو ال ای دی

Samsung Micro LED 76 اینچی در CES 2024

(اعتبار تصویر: آینده)

هنگام حضور در نمایشگاه CES 2024 در اوایل سال جاری، یکی از نمایندگان TCL به ما بيان کرد که تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی احتمالاً هنوز 5 تا 10 سال از قابل‌دوام بودن تجاری فاصله دارند – و چه کسی می‌داند چه مدت پس از آن تا زمانی که این تلویزیون‌ها واقعاً برای اکثر مردم مقرون به صرفه باشند. بسته به نحوه توسعه فناوری‌های OLED و mini-LED در سال‌های آینده و تصمیمات سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون، ممکن است هرگز به آن نقطه نرسیم.

تا زمانی که یک تلویزیون میکرو ال ای دی به اندازه یک خانه کوچک هزینه داشته باشد، آنها ذخیره میلیاردرها، ابرشرورها یا مجموعه های تولید هالیوودی خواهند بود که از فناوری میکرو ال ای دی برای جایگزینی صفحه سبز استفاده می کنند - به جای علاقه مندان به تلویزیون های روزمره. یک سیستم سینمای خانگی خوب پس ما به جای گرفتن یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود امروزی، برای میکرو LED مقاومت نمی‌کنیم.

بزرگترین مشکل Micro-LED در حال حاضر این است که رقابت بسیار خوب است - که برای اکثر خریداران تلویزیون مشکل خوبی به نظر می رسد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

هنری یک روزنامه‌نگار مستقل در زمینه فناوری و ویراستار سابق اخبار و ویژگی‌ها برای TechRadar است که در ابزارهای سرگرمی خانگی مانند تلویزیون، پروژکتور، نوار صوتی و بلندگوهای هوشمند تخصص داشت. سایر خطوط فرعی عبارتند از Edge، T3، iMore، GamesRadar، NBC News، Healthline و The Times.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است