متن خبر

مدیر ارشد فناوری Palantir و سیزدهمین کارمند، به سلاحی مخفی برای استارت‌آپ‌های فناوری دفاعی Valley تبدیل شده است.

مدیر ارشد فناوری Palantir و سیزدهمین کارمند، به سلاحی مخفی برای استارت‌آپ‌های فناوری دفاعی Valley تبدیل شده است.

شناسهٔ خبر: 724071 -




در 5 آگوست، شیام سانکار، مدیر ارشد فناوری Palantir، در مقابل حدود 20 کارمند جدید عصبی در دفتر شرکت در واشنگتن دی سی ایستاد و سخنرانی کرد که انتظار آن را دارید در جلسه استخدام جدید: ماموریت شرکت، تاریخچه Palantir و غیره. اما یکی از آنها وجود داشت. بخشی که چند سال پیش غیرقابل درک به نظر می‌رسید: سانکار اهمیت موج جدیدی از استارت‌آپ‌های فناوری دفاعی را بشارت داد که توسط شرکت‌های Palantir، Tesla و SpaceX ایجاد شده‌اند.

اهمیت بیشتر ایدئولوژیک بود تا مالی. هر کسب‌وکاری که Palantir از استارت‌آپ‌ها به‌دست می‌آورد، به دلیل قراردادهای دولتی آن‌ها، از بین می‌رود. اما شما نمی توانید برای یاران فلسفی قیمت گذاری کنید.

Palantir دوست دارد به دنیا یادآوری کند که مانند سایر شرکت های سهامی عام نیست. یعنی دکمه‌های بسته شده و به طور مناسب از روزهای خصوصی کابوی خود فاصله گرفته است. سانکار جهت گیری خود را با دعوت از کارمندان جدید به فریاد زدن "f-k off" به پایان می رساند - به گفته او راهی برای تشویق یک ساختار صاف. و در حالی که از اتاق رویداد بیرون می‌رود و به سمت بولپ دفتر می‌رود، تابلویی را رد می‌کند که به کارمندان به‌عنوان «بنیان‌گذار» و «پیشرو» اشاره می‌کند.

به گفته PitchBook، سانکار، که بیش از 18 سال در این شرکت بوده، مصمم است به پالانتیر کمک کند تا به نیروی محرکه استارت‌آپ‌های فناوری دفاعی تبدیل شود، بخشی که از سال 2021 با بیش از 129.3 میلیارد دلار سرمایه مخاطره‌آمیز پر شده است.

او با اشاره به استارت‌آپ‌ها گفت: «داشتن این دسته از قهرمانان جدید که همگی دندان‌های خود را در تسلا و اسپیس ایکس بریده‌اند و دنیا را به شیوه‌های کاملاً متفاوتی می‌بینند، انرژی عظیمی را در داخل برای ما فراهم می‌کند که برای آنها می‌سازیم». مانند Apex Space و Castelion که بنیانگذاران آنها از آن شرکت ها هستند.

به همین دلیل است که در اواخر سال 2023، او برنامه ای را آغاز کرد که راهنمایی و ابزارهایی را برای استارتاپ های فناوری دفاعی به نام First Breakfast ارائه می دهد. او در نوشته های خود از آن به عنوان "لحظه آمازون. کام به AWS" پالانتیر یاد کرد. اساساً، این بازی برای پالانتیر است که در سطح زمین برای پالانتیرهای بعدی قرار بگیرد. این یک استراتژی تجاری است، اما برای سانکار که ساعت‌ها در هفته را به مشاوره تلفنی با استارت‌آپ‌های دفاعی و سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز می‌گذراند، یک استراتژی فلسفی است.

سانکار مانند رئیس قدیمی خود، مدیرعامل پالانتیر، الکس کارپ، دوست دارد در مورد حفاظت از ارزش‌های غربی و چگونگی سقوط پایگاه صنعتی آمریکا پس از روزهای شکوهمندش در جنگ جهانی دوم، شاعرانه صحبت کند (اگرچه شاید پیمانکاران اصلی دفاعی مانند لاکهید مارتین و RTX، که قبلاً با نام Raytheon Technologies شناخته می‌شدند، مخالف باشند. این صنعت 80 سال است که روی موفقیت های خود تکیه کرده است). او در اتاق کنفرانسی که با تخته‌های سفید پوشیده شده بود، و جریان دائمی هواپیماهای تجاری که بر فراز رودخانه پوتوماک در پشت سر او پرواز می‌کردند، نشسته بود، تاریک‌ترین ترس‌های خود را تکرار کرد: اینکه آمریکا ممکن است برای هر درگیری بزرگ بعدی آماده نباشد.

او گفت: "شما باید واقعاً از این فرض شروع کنید که برنده شدن تضمینی نیست، که من معتقدم."

او رسالت پالانتیر را احساس می کند او درباره شرکت نرم‌افزاری که به دولت‌ها و کسب‌وکارها در تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک می‌کند، گفت: «برای کمک به پیروزی کشور و غرب است. این امر مستلزم موفقیت بسیاری از این شرکت‌ها است. »

ایجاد یک اکوسیستم فناوری دفاعی

در سال 2004، مقدر بود که سانکار در دره سیلیکون مکیده شود: به گفته کوین هارتز، او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم مدیریت و مهندسی در استنفورد دریافت می‌کرد، به‌گفته کوین هارتز، یکی از اولین پذیرنده‌های دوش آب سرد و گرایش‌های سلامتی بود و رویکردی ستیزه جویانه به کار داشت. اولین رئیس سانکار که از مدرسه فارغ التحصیل شد. هارتز، که به عنوان یکی از بنیانگذاران Eventbrite ادامه داد، بيان کرد که سانکار «بچه‌بازی نهایی» بود و او را به عنوان پنجمین کارمند در Xoom، سرویسی برای کمک به مردم برای ارسال حواله‌ها، استخدام کرد.

هارتز سانکار را به خارج فرستاد و در آنجا به راه اندازی Xoom در بیش از 40 کشور کمک کرد.

با تاسف هارتز، سانکار در سال 2006 فاش کرد که جاه طلبی هایش به دی سی کشیده شده است. او گفت: «این اصلاً تعجب آور نبود، زیرا شیام واقعاً هدف بالاتری داشت. کاملاً منطقی است که مانند پیتر [تیل] شیام را به طور مؤثر خدمت رسانی کرد. »

سانکار به عنوان سیزدهمین کارمند به پالانتیر پیوست . «در آن زمان، دره ضد دولتی نبود. سانکار گفت: این بیشتر شبیه یک مکان احمقانه دولت برای ایجاد یک تجارت بود. او به یاد می آورد که سرمایه گذاران به آنها گفتند: "ما به شما چک نمی دهیم زیرا فکر می کنیم این یک تجارت بازنده است. "

نگرش گستاخانه تیم کمکی ن کرد. سانکار اکنون خندید: «صادقانه بگویم، ما چندان علاقه‌ای به نحوه عملکرد تصاحب دولتی نداشتیم.

آنها اولین پیشرفت خود را زمانی به دست آوردند که In-Q-Tel، یک شرکت سرمایه گذاری وابسته به سیا، سرمایه گذاری کرد و به آنها کمک کرد تا مجوزهای امنیتی دریافت کنند. بیست سال بعد، Palantir رشدی تاریخی داشته است، و قراردادهای بزرگی با دولت، مانند قرارداد 480 میلیون دلاری با Project Maven، به دست آورده است، و برای کارش با ICE و نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد حفظ حریم خصوصی، تحت نظارت شدید قرار گرفته است.

همچنین در پی خود یک اکوسیستم کامل ایجاد کرده است. جو لونزدیل، یکی از بنیانگذاران Palantir، اکنون برخی از بزرگترین استارت آپ های فناوری دفاعی را از طریق شرکت مخاطره آمیز خود 8VC تامین مالی می کند. سایر آلوم ها، ترای استفنز، برایان شیمپف و مت گریم، در ادامه Anduril، تک شاخ فناوری دفاعی را که اکنون 14 میلیارد دلار ارزش دارد، تأسیس کردند. و کارمندان سابق اندوریل در قلب استارت‌آپ‌های کلیدی فناوری دفاعی مانند Saronic Technologies، Salient Motion و Wraithwatch هستند.

همانطور که رونق فناوری دفاعی رشد می کند، ترس وجودی سانکار در مورد آمادگی جنگی آمریکا نیز افزایش می یابد. او چیزی را به یاد آورد که یک افسر به او گفت: "ارتشی که امروز داریم همان ارتشی است که در سال 2032 با آن می جنگیم."

تصور کنید، او گفت، اگر یک کسب‌وکار تصمیم بگیرد که «زیرساختی که امروز دارم همان چیزی است که قرار است در سال 2032 کسب‌وکارم را در آن اداره کنم.»

او گفت: "شما از کار خارج خواهید شد."

اول صبحانه و یک شروع

او به طور علنی در مورد ابتکارات مختلف طولانی نوشته است، مانند ایجاد یک ذخیره نظامی برای رهبران فناوری و پیشنهاد وزارت دفاع برای کاهش تعهدات پیمانکاران مدیریت خرد. "اگر کنگره بیشتر شبیه یک شریک محدود یک VC عمل کند تا یک لوبیا پیشخوان بوروکراتیک؟" او نوشت.

اما بزرگ‌ترین تلاش او برای عملی کردن این ایده‌ها اولین صبحانه بود که به نام «شام آخر» بدنام در سال 1993، زمانی که وزیر دفاع وقت، لس آسپین، به پیمانکاران بزرگ نظامی هشدار داد که بودجه دفاعی در شرف کاهش شدید است. منجر به ادغام گسترده در میان بزرگترین شرکت های دفاعی شد.

First Breakfast عمدتاً مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری است که Palantir سال‌ها در داخل از آن‌ها استفاده می‌کرده و برای کمک به تازه‌کارها به سرعت در فرآیند دشوار تأیید دولت و واجد شرایط بودن برای قراردادها به بازار عرضه شده است. سانکار امیدوار است بتواند به نسل جدید بنیانگذاران ریسک پذیر در موفقیت در این بخش کمک کند. او گفت: «ما به این غیرمرکز بودن نیاز داریم.

یکی از پیشنهادات کلیدی FedStart است، برنامه‌ای که استارت‌آپ‌ها را تأیید می‌کند تا نرم‌افزار خود را بر روی Apollo و Rubix، دو پلتفرم معتبر ساخته شده توسط Palantir، بسازند. این امر به استارتاپ‌ها در فرآیند اعتباربخشی دولتی، که در غیر این صورت می‌تواند یک استارت‌آپ را بیش از یک سال و نیم طول بکشد و میلیون‌ها هزینه برای حسابرسان و مشاوران تطبیق هزینه کند، می‌دهد. Palantir برای FedStart هزینه می‌گیرد، هرچند سانکار اصرار دارد که تخفیف دارد و این شرکت فقط «واقعاً هزینه‌های مصرف ما را از شما دریافت می‌کند».

First Breakfast همچنین سرویس رایگانی را به استارت‌آپ‌ها ارائه می‌کند که به شرکت‌ها امکان دسترسی به داده‌های نظامی متفاوت را می‌دهد و دسترسی و استفاده از آن را از طریق APIهای امن آسان می‌کند. بن فیتز جرالد، مدیرعامل شرکت تک‌شاخ فناوری دفاعی Rebellion Defence، بيان کرد که ابزار First Breakfast «می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، پیچیدگی فنی و «انطباق بیش‌تر» شود.

فیتزجرالد گفت: "اینها نوآوری هایی هستند که من واقعاً از دیدن آنها هیجان زده هستم، زیرا نیازی به اقدام کنگره ندارد." «نیازی به یک معاون جدید وزیر دفاع نیست که وارد شود و تلاش کند نوآوری کند. ما می توانیم با سیستم های موجود کار کنیم.»

فراتر از همه صحبت ها در مورد ماموریت مشترک فناوری دفاعی، این فقط یک حرکت تجاری هوشمندانه برای Palantir است. راس فوبینی، شریک مدیر XYZ Venture Capital، تخمین زده است که حداقل ده شرکت پرتفوی او از ابزارهای اولین صبحانه استفاده می کنند. او بيان کرد که First Breakfast را فرصتی برای نرم‌افزار Palantir می‌داند که زیربنای همه استارت‌آپ‌های جدید در این فضا باشد. او گفت: "برای شیام، من فکر می کنم این دو چیز در یک زمان است. " او بيان کرد که شیام به "دولت و ثبات اجتماعی" اهمیت می دهد - اما او همچنین "قطعا معتقد است که برای پالانتیر خوب است که اکوسیستم را رشد دهد."

سانکار می‌داند که ارائه یک نرم‌افزار برای تبدیل فناوری دفاعی به حوزه‌ای که VCها به طور مداوم در سطوح تبلیغاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند کافی نیست – نه زمانی که یک علامت سوال بزرگ در مورد نحوه خروج این استارت‌آپ‌ها وجود دارد. Palantir یکی از معدود IPO ها در فضای فناوری دفاعی است. او گفت: «برای اینکه اکوسیستم کار کند، باید نقدینگی از سوی دیگر وجود داشته باشد.

با این حال، "اول"های دفاعی تاکنون علاقه چندانی به ربودن استارتاپ های جدید فناوری دفاعی نشان نداده اند. چیزی که سانکار امیدوار است در آینده تغییر کند. او گفت: «شما به مجموعه گسترده ای از گزینه ها برای نقدینگی نیاز دارید. "در غیر این صورت، همه چیز کم ارزش تر است. "

اما این یک مشکل درازمدت است، مشکلی که باید توسط بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری دفاعی که به تازگی به جعبه‌های جنگی مجهز شده‌اند، از بین برود.

در مورد آینده نزدیک First Breakfast؟ سانکار قبل از اینکه آهی بکشد گفت: «من می‌خواستم یک صبحانه واقعی بخورم. "اما من فکر می کنم که جمعیت فناوری دیر بیدار می شوند."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است