متن خبر

مدیر عامل گرمی می گوید صنعت موسیقی نیز نگرانی هایی در زمینه هوش مصنوعی دارد

مدیر عامل گرمی می گوید صنعت موسیقی نیز نگرانی هایی در زمینه هوش مصنوعی دارد

شناسهٔ خبر: 722134 -




هاروی میسون جونیور، مدیر عامل آکادمی ضبط، چند ماه پیش سر و صدای زیادی به پا کرد.

او اعلام کرد که جوایز معتبر گرمی این سازمان بالاخره موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را می پذیرد. در ابتدا، مردم گیج شدند و سپس میسون بیان کرد که منظور او فقط انسان ها می توانند در جوایز شرکت کنند، اما هوش مصنوعی می تواند در فرآیند خلاقیت استفاده شود.

او در مورد چگونگی ارزیابی آکادمی استفاده از هوش مصنوعی در موسیقی به TechCrunch گفت: «این یک خط خوب است، اما این موضوع در حال تکامل است. "امید من این است که بتوانیم خلاقیت انسان را در بالاترین سطح جشن بگیریم."

ظهور هوش مصنوعی مانند سیلیکون ولی، هنرها را مصرف کرده است. همه به این فکر می کنند: آیا هوش مصنوعی جایگزین من خواهد شد؟ و در موسیقی - چه اتفاقی برای کپی رایت می افتد؟ حق امتیاز؟ به کار سختی که در کاردستی خود کشیده ام؟ میسون بيان کرد که در واقع نگرانی هایی در این صنعت وجود دارد. برخی افراد ترسیده و عصبی هستند، در حالی که برخی دیگر هیجان زده و خوش بین هستند. برخی از هنرمندان نامه‌های توقف و توقف می‌فرستند تا دیپ‌فیک‌های غیرمجاز خود را حذف کنند، در حالی که برخی دیگر از نسخه‌های هوش مصنوعی آن‌ها استقبال می‌کنند - تا زمانی که پول دریافت کنند.

موسیقیدان Devante، هنرمند به TechCrunch گفت: "من از صمیم قلب معتقدم که هوش مصنوعی در موسیقی حتی نباید وجود داشته باشد." "هوش مصنوعی واقعا باید فقط برای کارهای ساده روزانه استفاده شود. به عنوان یک هنرمند، این روزها تصور "هوش مصنوعی در حال تسخیر جهان است" بسیار واقعی است. موسیقی دنیای من است و اکنون برای کسی خیلی آسان است که آن را به عنوان چیزی که تمام زندگی من به آن نیاز داشته، بپوشاند.»

یک نوازنده که همچنین برای یک شرکت فناوری بزرگ کار می‌کند به TechCrunch گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از نوازندگان، به‌ویژه آنهایی که موفق نشده‌اند، دیدگاهی نیمه خالی از هوش مصنوعی دارند. او خواست نامش فاش نشود زیرا از کارفرمای خود اجازه صحبت در این مورد را نداشت. همانطور که انقلاب صنعتی به بیکاری گسترده منجر نشد و در واقع کاملا برعکس، خلاقان بیشتر، به ویژه موسیقیدانان، باید طرز فکر خود را تغییر دهند و به آن متمایل شوند.

میسون بيان کرد که هوش مصنوعی در حال حاضر در موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است، بیشتر در فرآیند تسلط و یکسان سازی صداها. بزرگترین نگرانی در حال حاضر در صنعت این است که اطمینان حاصل شود که مردم تأییدیه های مناسب را برای استفاده از آثار یک هنرمند دریافت می کنند، اطمینان از اینکه انسان ها به طور جداگانه از هوش مصنوعی اعتبار می گیرند، و اطمینان از اینکه مردم به طور عادلانه دستمزد دریافت می کنند، چه هوش مصنوعی حق چاپ بر روی آن آموزش دیده باشد یا شبیه یک هنرمند همچنین موضوع اطمینان از این حمایت ها در سراسر صنعت وجود دارد.

میسون کمپین هنر انسانی را برای رسیدگی به برخی از این مسائل و حمایت از نرده های محافظ بیشتر در مورد استفاده از هوش مصنوعی راه اندازی کرد.

او درگیر قانون ELVIS بود که در تنسی تصویب شد، که به هنرمندان در برابر استفاده غیرمجاز از صدایشان محافظت بیشتری می‌دهد. او همچنین از قانون بدون تقلب با هوش مصنوعی و قانون بدون جعلی حمایت می کند، که از شباهت سازندگان در برابر تقلبی های هوش مصنوعی محافظت می کند.

این یک موضوع فوری است که سریعتر از قانون در حال حرکت است. در این ماه، دونالد ترامپ پس از استفاده از تصاویر هوش مصنوعی غیرمجاز تیلور سویفت برای کمک به تبلیغ کمپین ریاست جمهوری خود، خود را در آب قانونی دشوار دید. در آن زمان، TechCrunch گزارش داد که قانون ELVIS آنقدر جدید است که هیچ سابقه ای در مورد نحوه استفاده از آن برای محافظت از هنرمندی مانند سوئیفت در این شرایط وجود ندارد. (در آن زمان میسون از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد. )

فشار برای قوانین بیشتر در صنعت موسیقی با توجه به این واقعیت که این موضوع بحث های زیادی را در سیلیکون ولی ایجاد کرده است بسیار جالب است. برخی از تامین کنندگان هوش مصنوعی در ایالات متحده طرفدار آزادسازی بیشتر هستند نگرش نسبت به فناوری در روزهای اولیه آن و اعتقاد بر این است که نرده های محافظ بیش از حد می تواند مانع نوآوری شود. دیگران از دیدگاه اجتماعی به آن نگاه می کنند و خواهان محافظت در برابر تأثیراتی هستند که هوش مصنوعی کنترل نشده می تواند بر مردم داشته باشد. دولت‌ها در سراسر ایالات متحده - و حتی در صحنه ملی - اکنون در حال مبارزه با این موضوع هستند.

Devante، هنرمند احساس می کند بین آنچه که برای تنظیم هوش مصنوعی انجام می شود و آنچه باید انجام شود، گسست وجود دارد. او می‌خواهد پیشرفت هوش مصنوعی را کندتر ببیند یا نوآوری را ببیند که می‌تواند به محافظت از موسیقی کمک کند، مانند نوعی فیلتر که می‌تواند صداهای هوش مصنوعی را از انسان‌ها متمایز کند.

میسون گفت: "از آنجایی که به صنعت ما و جامعه خلاق می رسد، هنوز نگرانی وجود دارد." عدم قطعیت وجود دارد، زیرا به نظر نمی رسد که حفاظتی وجود داشته باشد.

در سال 2020، زمانی که میسون برای اولین بار رئیس آکادمی ضبط شد، هوش مصنوعی به سختی موضوع بحث بود. سپس، حدود سال 2023، همه چیز شروع به تغییر کرد. یک آهنگ دیپ‌فیک با آوازهای آموزش‌دیده و غیرمجاز هوش مصنوعی در Drake and the Weeknd در فضای مجازی منتشر شد. طرفداران آن را دوست داشتند و شخصی که این آهنگ را ساخته بود از احتمالاً وارد کردن آهنگ به گرمی صحبت کرد. آکادمی باید سریع عمل می کرد و با چیزی برخورد می کرد که قبلا هرگز با آن برخورد نکرده بود. میسون گفت: "این نقطه ای بود که ما شروع به توجه دقیق به آن کردیم."

این آهنگ برای دریافت جایزه گرمی واجد شرایط نبود و حذف شد، اما میراث آن زنده ماند. بالاترین وضعیت هوش مصنوعی از آن زمان به بعد به طور طعنه آمیزی نیز درگیر دریک بود. در طول دعوای دریک و کندریک لامار، دریک از آوازهای غیرمجاز هوش مصنوعی نماد فقید هیپ هاپ توپاک در تلاشی برای آهنگ دیس علیه لامار استفاده کرد و بلافاصله توسط املاک توپاک به دلیل استفاده از شباهت بدون اجازه او تهدید به شکایت شد.

در همین حال، مترو بومین، تهیه کننده، که با دریک هم ایراد دارد، آهنگی با هوش مصنوعی به نام «BBL Drizzy» ساخت که طرفداران آن حتی پس از اینکه فهمیدند هوش مصنوعی است، به شدت در مورد آن هیجان زده بودند. میسون بيان کرد که مصرف‌کنندگان همیشه نمی‌دانند که چه زمانی چیزی هوش مصنوعی است - و همچنین همیشه اعتبارات را تحلیل نمی‌کنند تا بفهمند. میسون بيان کرد که به نظر می رسد بسیاری از مصرف کنندگان اهمیت چندانی به استفاده از هوش مصنوعی در موسیقی نمی دهند و این دلیل دیگری است که چرا محافظت از سازندگان بسیار مهم است.

Devante، هنرمند موافقت کرد: "من فکر نمی کنم مردم به آنچه مصرف می کنند اهمیتی بدهند." "تقریباً مانند "وضعیت نه من، نه مشکل من" است.

در عین حال، میسون معتقد است که انسان‌ها برای زندگی با هوش مصنوعی تکامل می‌یابند، درست مانند آنچه که تقریباً با هر نوع فناوری جدید دیگری سازگار شده‌اند. سال ها پیش، هنرمندان باید یاد می گرفتند که چگونه از سینت سایزر استفاده کنند یا چگونه موسیقی را نمونه کنند. مورد دوم مخصوصاً مشکل ایجاد کرد، زیرا برخی از هنرمندان بدون اجازه فقط از موسیقی شخص دیگری نمونه می گرفتند. در نهایت، صنعت به عقب برگشت و راهی استاندارد برای تخصیص اعتبار و حق امتیاز یافت.

میسون در مورد هوش مصنوعی گفت: "ما با فناوری جدید موسیقی عالی خواهیم ساخت." اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که برای خالقان انسان منصفانه باشد.»

این داستان برای روشن شدن آهنگ هوش مصنوعی Drake و Weeknd به روز شده است که به گرمی ارسال شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است