متن خبر

اپل تصمیم دارد حساب متعلق به برنده دانشجوی WWDC را قطع کند

اپل تصمیم دارد حساب متعلق به برنده دانشجوی WWDC را قطع کند

شناسهٔ خبر: 720791 -




اپل بر تصمیم خود مبنی بر پایان دادن به حساب توسعه‌دهنده اپل در Appstun، یک شرکت برنامه‌های تلفن همراه که توسط یکی از برندگان دانشجویی کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان اپل در سال 2021 ایجاد شده است، ایستاده است. طبق اعلامیه ای که در وب سایت Appstun منتشر شده است، اپل پس از رد چندین بار برنامه خود که اپل می گوید دستورالعمل های App Store خود را نقض می کند، اقدام به فسخ حساب توسعه دهنده کرد.

تصمیم اپل برای بستن حساب توسعه‌دهنده اخیراً توسط منتقد اپل و یکی از مالکان 37Signals و مدیر ارشد فناوری دیوید هاین مایر هانسون در X برجسته شد، جایی که او از اینکه توسعه‌دهندگان وب چقدر بهتر از آن برخوردار هستند، تجلیل کرد و بيان کرد که می‌توانند کسب‌وکار خود را بدون دخالت فناوری‌های بزرگ اداره کنند. دروازه بانان

او بيان کرد : «هیچ ترسی در مورد رد کردن دمدمی مزاجی که ممکن است ناگهان یک شبه تجارت را از بین ببرد، وجود ندارد.

🚨 حساب توسعه دهنده ما با فسخ ناعادلانه توسط اپل مواجه است

ما دو موسس جوان 20 و 23 ساله هستیم. ما سه سال گذشته را صرف ساختن یک شرکت اپلیکیشن موبایل از پایه کرده ایم. چیزی که به عنوان یک رویای ساده از یک برنده WWDC21 شروع شد، به شغل ما تبدیل شد… pic.twitter.com/gcTB9VldYy

— باتو (@batuhankrbb) 26 اوت 2024

باتوهان کارابابا، یکی از بنیانگذاران Appstun، می گوید که او و یکی دیگر از بنیانگذاران در تلاش بوده اند تا با اپل بر سر رد شدن اپ استور همکاری کنند. (Karababa به ما می گوید که او تنها بنیانگذار رسمی روی کاغذ است. )

ما به طور شفاف پاسخ دادیم و با اپل همکاری کردیم تا مطمئن شویم برنامه ما هیچ دستورالعملی را نقض نمی کند. با این حال، با ادامه روند، ما شروع به رد شدن برای موضوعی کردیم که فکر می‌کردیم قبلاً در ارسال‌های قبلی حل کرده‌ایم. اپل راه حل ما را به اندازه کافی خوب ندید.» بر اساس اعلام وب سایت Appstun.

این شرکت با App Review به عقب و جلو رفت و چندین مورد رد شدن در مورد یک برنامه برای طراحی چهره های Apple Watch دریافت کرد. علاوه بر یک صفحه ساعت استانداردتر، Appstun همچنین راه حلی را ارائه کرد که به آن اجازه می‌دهد صفحه‌های ساعت بسیار قابل تنظیم بیشتری را ارائه دهد. اما اینها در واقع چهره های ساعت به معنای سنتی نبودند، بلکه تصاویر و انیمیشن های سفارشی بودند که مستقل از سیستم چهره App Watch اجرا می شدند. اساساً، این برنامه روی صفحه نمایش تصویری شبیه به صفحه ساعت را می گیرد و به Appstun امکان سفارشی سازی بیشتری را می دهد. البته اجرای یک انیمیشن سفارشی به این روش می تواند باتری اپل واچ را سریعتر خالی کند.

اپل همچنین نگران بود که مشتریان متوجه نشوند که از یک صفحه ساعت معمولی استفاده نمی‌کنند و Appstun آنها را با پیشنهاد این که این چیزی است که ارائه می‌کند فریب داده است.

اگرچه Appstun اعلان‌هایی را به برنامه‌اش اضافه کرد که این‌ها واچ‌فیس‌های واقعی نیستند، اما در تلاشی برای آرام کردن App Review، اپل در عوض تصمیم گرفت حساب توسعه‌دهنده شرکت را پس از بارها و بارها فسخ کند.

این شرکت در وب سایت خود برای بازیابی حساب توسعه دهنده خود درخواست کمک کرد.

به گفته اپل، این داستان چیزهای بیشتری دارد و فکر می کند تصمیم درستی گرفته است. سازنده آیفون بيان کرد که اپلیکیشن Appstun بارها سعی کرد کاربران را گمراه کند که فکر کنند ویژگی ها و عملکردهایی را ارائه می دهد که از آنها پشتیبانی نمی کند و همچنین برنامه را با تبلیغات فریبنده به بازار عرضه می کند که منجر به رتبه بندی و تحلیل منفی برنامه ها می شود.

در میان شکایات کاربران نهایی این بود که انیمیشن‌ها یا تصاویر سفارشی مانند صفحه‌های ساعت واقعی آن‌طور که می‌خواستند کار نمی‌کردند.

یکی از مشتریان می نویسد: «این را خریدم تا چیزی شبیه صفحه ساعت رولکس به دست بیاورم... این یک چهره نیست، فقط یک عکس است ... دست ها حتی حرکت نمی کنند. «آیا این شرکت مجوز رولکس برای انجام این کار را دارد؟ من آن را قبول کردم، اما من شک دارم. کلاهبرداری خالص برای گرفتن پول از مردم. من بازپرداخت می خواهم این قابل قبول نیست. من همچنین به رولکس گزارش خواهم داد و ببینم آیا آنها کاری انجام می دهند یا خیر.

شکایات متعدد در بررسی‌ها نشان می‌دهد که این برنامه چهره‌های ساعتی را که تبلیغ می‌کند ارائه نمی‌کند و دیگران این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه این برنامه می‌تواند 4.4 ستاره داشته باشد، در حالی که بسیاری از بررسی‌های نوشته شده شکایات منفی بودند.

اپل به دستورالعمل 5.6 خود - یک کد رفتار توسعه‌دهنده - اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان هشدار می‌دهد که «رفتارهای دستکاری یا گمراه‌کننده یا سایر رفتارهای متقلبانه منجر به حذف شما از برنامه توسعه‌دهنده اپل می‌شود».

البته، اپلیکیشن‌های گمراه‌کننده و اشتراک‌های یواشکی مدت‌هاست که مشکلی در اپ استور بوده است و اپل اغلب در مورد بسیاری از بدترین متخلفان اقدامی انجام نمی‌دهد.

به عنوان مثال، NGL، یک اپلیکیشن سوالات نوجوانان، میلیون‌ها دلار درآمد داشت در حالی که به طور فعال از کاربرانش کلاهبرداری می‌کرد تا اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده وارد عمل شد و این برنامه را از بازاریابی برای خردسالان ممنوع کرد. احتمالاً اپل باید قبل از اینکه از فریب دادن بچه ها سود ببرد، برنامه را زودتر دستگیر می کرد.

یکی از توسعه‌دهندگان، کوستا الفتریو - که قبلاً شکایتی را علیه اپل به خاطر از دست دادن درآمد برنامه‌اش به کلاهبرداران حل و فصل کرده بود - در طول سال‌ها آگاهی را در مورد کلاهبرداری‌های اپ استور افزایش داده بود و به برنامه‌های شرور مانند یک برنامه کیف پول رمزنگاری اشاره کرد که کاربر را از زندگی او کلاهبرداری می‌ کرد. پس انداز؛ یک بازی بچه ها که حاوی یک کازینو آنلاین پنهان است. و یک برنامه VPN که سالانه 5 میلیون دلار از کاربران کلاهبرداری می کرد.

اکنون که اپل باید کمیسیون‌ها و هزینه‌هایی را که توسعه‌دهندگان باید برای انتشار در iOS بپردازند، به قانون‌گذاران توجیه کند، این غول فناوری ممکن است انگیزه بیشتری داشته باشد تا برنامه‌هایی را که فکر می‌کند مرتکب تقلب می‌شوند، زیر نظر داشته باشد. در اوایل سال جاری، اپل ادعا کرد که تقلب 1.8 میلیارد دلاری در اپ استور را متوقف کرده است که برای مثال، از 2 میلیارد دلار کلاهبرداری احتمالی در سال قبل کمتر است. همچنین اعلام کرد که 248000 برنامه ارسالی را رد کرد که مشخص شد هرزنامه، کپی کردن برنامه های دیگر یا گمراه کننده هستند، برای جلوگیری از دسترسی به 84000 برنامه بالقوه تقلبی به کاربران App Store اقدام کرد و نزدیک به 40000 برنامه را برای Bait-and-Switch حذف یا رد کرد. تخلفات

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است